טיפים לרכישה ושימוש יעיל בקומקום חשמלי

הקומקום החשמלי הוא אחד מהמכשירים השימושיים ביותר בבית לכן, הוא חייב להיות בטיחותי, נוח לתפעול וקל לניקוי. מומחי מכון התקני הישראלי קיבצו טיפים מיוחדים לרכישה ושימוש יעיל בקומקום חשמלי

הקומקום החשמלי הוא אחד מהמכשירים השימושיים ביותר בבית לכן, הוא חייב להיות בטיחותי, נוח לתפעול וקל לניקוי. מומחי מכון התקני הישראלי קיבצו טיפים מיוחדים לרכישה ושימוש יעיל בקומקום חשמלי:

יש לציין כי קומקומים חשמליים נבדקים לפי תקן ישראלי ת"י 900 – בטיחות מכשירי חשמל לשימוש ביתי. תקן זה הינו תקן רשמי, והמשמעות היא שקיימת חובה, על פי חוק, לייצר, לשווק ולייבא רק מוצרים המתאימים לדרישות התקן.

רכישת קומקום:
כאשר רוכשים קומקום חשמלי יש לבדוק את הנושאים הבאים: 
תקע הקומקום מתאים לשקעים בארץ.
אריזת הקומקום מכילה גם עלון הדרכה בעברית, תעודת אחריות ומדבקה בה מפורטים בעברית שם היצרן וארץ ייצור, שם וכתובת היבואן ודגם הקומקום – על גוף הקומקום מופיעות אזהרות בטיחותיות שונות בעברית. על אריזת הקומקום ועל הקומקום עצמו יש פרטים זהים של שם היצרן, שם היבואן ודגם הקומקום.

יש להעדיף גוף חימום נסתר על פני גוף חימום גלוי – קומקום עם גוף חימום נסתר קל יותר לניקוי ומקטין את האפשרות לפגיעה בקומקום בעת הניקוי.

מטעמי בטיחות יש להעדיף קומקום נשלף על פני קומקום עם כבל קבוע – בקומקום נשלף כבל הזינה קצר יותר ולכן גם בטיחותי יותר – מקטין את סכנת הפלת הקומקום וההיתקלות בו.

יש לוודא כי מדיד המים הוא חלק אינטגרלי מהקומקום – מדיד מים עלול להוות מקור לנזילות והצטברות אבנית, המקשה על שקיפות וזיהוי גובה המים. בנוסף, קל יותר לנקות מדיד שהוא חלק בלתי נפרד מהקומקום.

 יש לחפש את תו התקן על גבי קומקומים המיוצרים בארץ – ייצור הקומקומים בארץ מפוקח ע"י מכון התקנים. לקומקומים מיובאים מונפקת, ע"י מכון התקנים, תעודת בדיקה המעידה על כך שהקומקום נבדק והוא מתאים לדרישות הבטיחות של התקן. 

רצוי להעדיף שגוף הקומקום יהיה עשוי מנירוסטה תקנית או מזכוכית – ישנם קומקומים שהגוף שלהם עשוי מחומרים פלסטיים. קומקומים אלו נבדקים על פי תקן ת"י 5452 על מנת לוודא שגוף הקומקום לא יגרום לריח או טעם חריג במי השתייה.

כללי בטיחות:
• אין לתפעל את הקומקום כאשר נורית הביקורת דולקת.
הנורית מצביעה על כך שהקומקום נמצא במצב של הפעלה. במצב זה, אין לפתוח או לשלוף מהמעמד או למלא מים. יש להמתין עד לגמר רתיחת המים ולניתוק האוטומטי של הקומקום מהחשמל, וזאת כדי למנוע התחשמלות (לחילופין, ניתן להפסיק את פעולת הקומקום ע"י לחיצה על מפסק ההפעלה- בהתאם להוראות היצרן).
אין להניח את הקומקום בהישג יד של ילדים. משקלו של קומקום מלא יכול להגיע ל- 2 ק"ג – משקל לא מבוטל לילד. משקל כזה דורש אחיזה בטוחה בידית הקומקום בידיים יבשות, כדי למנוע את נפילתו.
יש להקפיד כי כבל הזינה והתקע יהיו שלמים, ללא פגיעות.
מומלץ לחבר את הקומקום ישירות לחשמל ולא דרך מפצל או כבל מאריך, על מנת למנוע סכנה של שריפה.
אין להפעיל את הקומקום ללא כמות המים המינימלית הנדרשת על פי הוראות היצרן – או עם כמות מים העוברת את הגבול המירבי המותר, וזאת על מנת למנוע חימום יתר וסכנה של שריפה.

ניקיון
• אין לשפוך מים על תחתית הקומקום. אין לנקות את התחתית מבלי לנתקה מהחשמל
• מומלץ להשתמש במים מסוננים (ע"י מערכת לריכוך המים) כדי למנוע/ להקטין את יצירת האבנית במים.
• רצוי להשתמש במסנן בקומקום וזאת כדי למנוע כניסת אבנית צפה לכוס השתייה, במהלך מזיגת המים.
• בכל מקרה יש לפעול על פי הנחיות היצרן.

טיפ ירוק:
• הקומקום החשמלי הוא מכשיר חסכוני המנתק את עצמו לאחר הרתחת המים. צריכת החשמל תלויה רק בכמות המים שבקומקום, לכן, מומלץ כל פעם לחמם רק את כמות המים הרצויה.

מכון התקנים הישראלי, המוביל את נושא האיכות בישראל, הינו תאגיד ממלכתי הפועל על פי סמכויות שמעניק לו חוק התקנים. מכוח חוק זה, מכין המכון מגוון תקנים המבטיחים את איכותם של מוצרים, שירותים ותהליכים. מכון התקנים הישראלי פועל בשלושה תחומים עיקריים: תקינה, בדיקות מעבדה והתעדה של מוצרים ושירותים, הנוגעים לכל תחומי החיים. מכון התקנים הישראלי חבר בארגוני תקינה בין-לאומיים ופועל בשיתוף עם מכוני תקינה ומעבדות בדיקה ברחבי העולם. מנכ"ל מכון התקנים הוא דורון טמיר.
www.sii.org.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר