טיפים לתזונה נכונה במקום העבודה

נשנוש מתמיד, ארוחות לא סדירות ופחות מדי כושר גופני – זהו מצב המאפיין רבים מאיתנו במקום העבודה שלנו. אז מה עושים ואיך שומרים על עקרונות התזונה הנכונה גם כשאנחנו יושבים מול המזגן במשרד?

לפניכם כמה עצות מועילות:
1. ההמלצה הראשונה היא לאכול ארוחת בוקר משביעה בבית. ארוחת הבוקר נחשבת לארוחה חשובה ביותר, וממש לא כדאי לדלג עליה.

2. אם במקום עבודתך לא מגישים ארוחת צהריים מסודרת, דאג להביא איתך אוכל מוכן מהבית ואל תדלג על ארוחות. אם במקום העבודה שלך יש אביזרי חימום כגון מיקרוגל, ההמלצה היא להביא ארוחה מלאה אותה ניתן לחמם, או כריכים מלחם מלא.

3. השתדל להביא איתך ירקות ופירות טריים – הירקות ויפרות הקיץ עשירים, טעימים ומרעננים, וכדאי לנשנש בכיף במשך היום כשהרעב מציק.

4. שים בקבוק מים גדול על השולחן, והשתדל לשתות כל הזמן מים או תה צמחים – במקום כוסות קפה. עם הזמן תראה שתחוש רעננות, שתבוא לביטוי גם בעבודתך.

5. אם אתה אוהב לשתות יותר מכוס קפה אחת כי אתה עייף או משועמם – הכן את הקפה שלך חלש מאוד. כך תוכל לשתות יותר כוסות, ולהמעיט את הנזק מהקפאין. יש לזכור שקפאין מייבש, ולכן כדאי במקביל להגביר את כמות שתיית המים.

6. חטיפים שכדאי שיהיו תמיד ב"שלוף" במטבחון: קרקרים מחיטה מלאה, יוגורטים, פירות טריים, חטיפי אנרגיה.
 
7. הימנע מנשנושים של בייגלה, במבה, עוגיות, בורקסים, או כל דבר אחר עשיר במלח או בשומן.

8. בישיבות, במקום לזלול בורקסים וקרואסונים, בקש שיביאו ירקות וכריכים. אם אין ביכולתך לדאוג לכך, דאג לאכול לפני הישיבה את האוכל שהבאת מהבית, כדי שלא תגיע רעב ותנשנש סתם.

9. אם עבודתך הינה משרדית, נסה כל שעה לעשות הפסקה קטנה של מספר דקות, ובה טייל קצת במסדרונות או בין הקומות. בנוסף, אם אין לך אפשרות לפעילות ספורטיבית בזמן או לאחר שעות העבודה, העדף את המדרגות על המעלית. הדבר יעזור לך להפעיל מעט את השרירים ולהתרענן, ועבודתך תהיה יעילה יותר.

10. אם יש קו טלפון פנימי במשרדך – המעט מלהתקשר בו. במקום זאת גש בעצמך לדבר פנים מול פנים עם האחר. הדבר יגרום לך לחלץ את עצמותיך, וגם יתרום לחיזוק הקשר האישי ביניכם.

רוני גוטליב היא דיאטנית קלינית BS.c בחברת "הדס" למוצרים טבעיים, ויטמינים ומינרלים






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה