טעימות חבית 2006 אצל ססלוב: סיפור אהבה בין יין לחבית

חברי מועדון יקב ססלוב הוזמנו לטעום מיינות 2006 שעדיין נמצאים בחביות, עדיין לא הושלם הבלנד הסופי שלהם, והם יבוקבקו באמצע חודש פברואר

"מה ההבדל בין הקברנה סוביניון 2006 שלך והרזרבד קברנה סוביניון 2006?"
כך נשאל ברי ססלוב ע"י יותר מאחד מהמשתתפים בטעימת חביות מיוחדת לחברי מועדון היקב, בה הם הוזמנו לטעום מיינות 2006 שעדיין נמצאים בחביות, עדיין לא הושלם הבלנד הסופי שלהם, ואשר יבוקבקו באמצע חודש פברואר.

ברי, בכנות האופיינית לו, ענה: "זה אותו יין, אבל אנחנו מדרגים את החביות במהלך טעימות הניסיון ל:טוב, טוב מאוד, ו- WOW.
את ה- WOW אנחנו בוחרים לרזרבד. זה סיפור אהבה שונה לגמרי בין יין לחבית, ונישואים בין יין לחבית. את סיפורי האהבה אנחנו משאירים ביחד, כך שהרזרבד הוא בעצם הסיפור של שילוב החבית עם היין".

אך הססלוב אדום קברנה סוביניון 2006 וססלוב רזרבד קברנה סוביניון 2006 – שיש לו מאפיין נוסף משמעותי ביותר (על היינות ראו בהמשך), לא היו לבד.
כוכב היום לדעתי ולטעמי, ועל פי הדיקנטר המתרוקן במהירות בין מילוי למילוי נראה כי זו הייתה גם דעתם של רבים מחברי מועדון ססלוב במקום, היה יין ססלוב אדום שיראז קברנה 2006.

בעוד אנו שרויים במלחמת הדרום, או איך שיקראו לה בהמשך נותני השמות והצל"שים, החזיר אותנו ברי ססלוב לפני הטעימה למלחמה אחרת; זו של הצפון בקיץ 2006 – שכבר קיבלה את שמה, להלן מלחמת לבנון השנייה.

"2006 הייתה שנה מעניינת מאוד", סיפר ברי. "הכול התחיל טוב. החורף היה לא רע, והפריחה והתפתחות הגפן היו כצפוי. עד שפרצה מלחמת לבנון השנייה ואנחנו סבלנו בין ישראל ללבנון. התחלנו אז את בניית היקב שלנו בצפון עם הקמת אתר התסיסה. מלחמה או לא מלחמה; לא הייתי מוכן לוותר. הייתי חייב לגמור את היקב. הייתי כל כך אופטימי עד שהתחלתי אפילו לשלוח את הציוד לצפון. בלשון המעטה, לא היה נעים להיות שם ברעש של שני הצדדים שנלחמו. החזרנו את הציוד, ו- 2006 הוא היין האחרון שעשינו בקיבוץ אייל.
גם בבדיקת הכרמים שמענו טילים מעל הראש, אבל לא הייתי מוכן לוותר להם. אם הייתי עושה זאת, זה היה ניצחון של החיזבאללה. בשטח ראיתי דבר יפה: החקלאים עבדו גם במלחמה.
חשבנו שבלית ברירה נאלץ לבצור עם בוצרת מכאנית כדי לא לסכן 25 פועלים, אבל דווקא בזמן הבציר היה שקט ורגוע. בצרנו ועבדנו כרגיל, וכאמור הבאנו את הענבים לאייל, ו- 2006 הייתה בסופו של דבר שנה טובה מאוד".

ססלוב אדום קברנה סוביניון 2006
עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון. מכרמים איכותיים ביותר בגליל העליון (לססלוב יש חמישה כרמים בצפון, והבחירה נעשית מהם). היין התיישן במשך כשנתיים במגוון רחב של חביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות ישנות ברובן – בפועל יותר זמן מהרזרבד שחלק ניכר ממנו יושן בחביות חדשות.
זהו יין מלא ואלגנטי עם ארומות עשירות של דובדבנים, שזיפים, פטל שחור, שוקולד מריר, וניל, אגוז מוסקט. ליין טאנינים עדינים וסיומת ארוכה ונעימה. יוצרו ממנו 13,000 בקבוקים בלבד. ברי אומר כי היין בעל פוטנציאל התיישנות של 5 שנים לפחות.
מחיר בקבוק: 95 ש"ח

ססלוב רזרבד קברנה סוביניון 2006 – היין של רוני וברי
זה היין הראשון שנעשה על ידי ברי ורוני ביחד. היין נעשה מענבי קברנה סוביניון מהכרם האורגני שבקדיתא. ההתיישנות הייתה במשך פחות משנתיים בשני סוגי חביות – חדשות ברובן – שכל אחד מהם מעצים את היין ומתבל אותו בשלל תבלינים. חביות VERNOU צרפתיות העניקו לו טעמי מוסקט, קינמון ועשן, וחביות SAURY העצימו את ארומות הפרי. יש ממנו 1,800 בקבוקים בלבד, וליין פוטנציאל התיישנות של 8 שנים לפחות.
מחיר בקבוק: 160 ש"ח

על העבודה עם רוני, שלומדת בקנדה לתואר שני בייננות, אומר ברי: "כייף לעבוד עם רוני. היא עקשנית, ולפעמים גם צודקת. רוני אמרה לי שלא עשינו משהו ביחד, והרזרבד 2006 הוא יין ראשון שלא עשיתי לבד אלא שנינו יחד עשינו את כל החביות והבלנד".
ומשהו על תוכניות משפחתיות לעתיד: "כשרוני תחזור עם תואר שני אני מתכוון להעביר אליה בהדרגה את העשייה, והיא תוביל את היקב".

ואם מדברים על העתיד, הנה עוד עתיד אחד: "בציר 2008 היה הטוב ביותר בו פגשתי בכל ימי בתחום היין", דברי ברי. אז יש למה לחכות.

ססלוב אדום שיראז קברנה 2006
שימו לב ליין הזה המורכב מ- 60% ענבי שיראז ו- 40% קברנה סוביניון מכרמי ססלוב בגליל העליון.
יין מלא, עשיר טעמים, גוף בולט ועם זאת נעים לשתייה כאשר הבלנד עושה נפלאות ומיטיב עם שני הזנים שמרכיבים אותו. היין התיישן 20 חודשים במגוון רחב של חביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות, אשר העשירו את היין בטעמים של ציפורן, קינמון, קרמל, ליקריץ, מוקה ושוקולד.
היין עשיר בארומות של פירות יער סגולים, פטל, אוכמניות וקסיס. יוצרו ממנו 4,800 בקבוקים בלבד, כך ששימו עליו יד ברגע שתוכלו, ודעו כי יש לו פוטנציאל התיישנות של 5 שנים לפחות – אבל אני לא מאמין שתחכו הרבה לפני שתלגמו אותו בהנאה מרובה.
מחיר בקבוק: 110 ש"ח

מאחר והיינות טרם בוקבקו, לא ניתן לרכוש אותם נכון לתאריך הכתבה.
עקבו באתר היקב:

www.saslove.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר