טעימת היין של השביעיה הסודית

קבוצת אנשים שפועלים למען ביטחון המדינה מתכנסים מדי שלושה שבועות לטעימת יין. דני רובין הצטרף לקבוצה שנפגשת בכל פעם בביתו של מישהו אחר מהחבורה לטעום יינות שמביא כל אחד מחברי הקבוצה, חזר עם רשמים על יינות והבטחה שבפעם הבאה יהיה גם יין קינוח

בארץ הקטנה שלנו, ישנם אנשים נפלאים שעושים רבות למען מדינת ישראל ועל מעשיהם השתיקה והעמימות יפות הן. בין האנשים הללו כמו בקבוצות רבות באוכלוסיה תמצא גם חובבי יין מן הסתם.

הייחוד לפיכך אינו בתחביב היין, כי אם באנשים. היה לי הכבוד להיות מוזמן לגרעין חברים שכזה השייך לשתי הקבוצות שהזכרתי. אותה קבוצת גברים מתכנסת כבדרך קבע בביתו של אחד האנשים לערב טעימות יין במתכונת בסיסית ופשוטה שההצלחה היא חלק בלתי נפרד ממנה.

מדי שלושה שבועות מזמין אחד האנשים את הקבוצה אל ביתו למקצה טעימות כאשר על כל אחד מוטלת החובה להגיע עם בקבוק יין ועל המארח להכין כיבוד על מנת ללוות את הטעימות. מסובך? לא.

חסרות אמנם בנות הזוג, אך מבירור שערכתי עולה כי בנות הזוג אינן מצליחות להתחבר עם האהבה ליין ולתחביב המשוגע של בני זוגן ואלו משחררות את הבעלים לערב יין נטול מחויבויות עם ג'ינס וטריקו.

היינו שבעה משתתפים וטעמנו את הבקבוקים הבאים ובסדר הבא:
יין ריזלינג מאזור הפאלץ PFALZ בגרמניה זהו ריזלינג 2004 FRANKWEILER KALKGRUBE שנקנה ע"י אחד מהחברים בעיירה מונשאו על גבול גרמניה בלגיה במחיר של 8.5 יורו. זהו יין זוכה מדליית זהב. מצד אחד לא מתוק מדי ומצד שני לא חמוץ יתר על המידה. יין מצוין למנת דג, טוב בפה, עם עקצוץ קל בחיך, צבע קש נוטה לירקרק. היין שהוגש ראשון ומצונן היטב היה יין דחוס טעמים עם נימה מתוקה לא מינראלי ,חומציות טובה ומאוזנת, בעל מרקם עשיר וסיומת ארוכה מלטפת התחלה מצוינת לריזלינג גרמני ראוי.

איילון קברנה מרלו 2001 של יקב נחשון הוא יין בעל גוף בינוני, לא מאוזן, שנמצא כבר אחרי הפסגה ומתחיל לאבד מחיוניותו. הבלנד מורכב מ-60 אחוז קברנה ו-40 אחוז מרלו יושן 24 חודש בחביות ועוד כשנה בבקבוקים ושייך לסדרת הדגל של היקב היה כבר עייף ולדעת כולנו, מאכזב עד מאד.

אנטואן סירה 2004 של סוסון ים צבע סירה מרהיב אדום סגול בוהק. יין מאוזן מאד, ריחות פרחים וסוכריית חמאה המזכירה את "וורטרס אורגינאל" עם הרבה פרי טוב שחור. בפה טעמי החבית מורגשים אך לא משתלטים. הטאנינים מורגשים ויוצרים יין מעניין ומורכב עם פוטנציאל התיישנות. היין היה חביב על הטועמים וזכה לשבחים רבים.

מרלו רכסים דובב 2002 של יקב סגל יין בעל ריחות עשירים של עור ותבלין צבעו עמוק כהה אדום נוטה לשחור ניחוח וניל עם דובדבן ופטל גוף בינוני עד מלא הטאנינים מוצקים. גם היין הזה לדעת חלק מהטועמים נמצא בשיאו, למרות שחלק מהטועמים היו סבורים שלא זו הסיבה אלא איזה טעם שיורי ברקע המיוחס ליין הנמצא בתהליך קלקול אולם ככל שהוא שהה בכוס היין התייצב והתאזן. הסיומת ארוכה.

החמצה אחד מהחברים שלף מהמקרר בקבוק ירדן קברנה סוביניון 2001 זהו יין מבטיח והטועמים ציפו לטעימתו. אולם היין שהוגש היה קר יתר על המידה ברמה שכזו שהפך לשטוח והקשה על הטועמים לחוות דעתם. מאחר והטעימה נמשכה הותרנו את היין בכוסות ועברנו ליין הבא. שבנו לירדן לאחר כחצי שעה אז היין היה פחות או יותר בטמפרטורה הניתנת לטעימת השוואה. היין היה בעל טעמים של גרגרי יער, טבק, תבלינים ואדמה. אולם החבית וניחוח האלון היו אגרסיביים וטעם העץ היה דומיננטי ומשתלט. צבע היין היה עמוק כהה ואטום הפרי ברקע אלגנטי וקלאסי עם רמז לקליית וחריכת החבית הסיומת ארוכה. חטאנו ליין שהגשנו אותו קר . בטמפרטורה הנכונה, היין היה במיטבו עם כוח ועמוד שדרה.

לסיום טעמנו את האייזיק רם 2002 של יקבי חברון היין היה מהטובים בטעימה עם ארומה של ריבה, שזיף שחור, גוף מלא פרי ועושר טעמים. מהיין עלו לאף ריחות קקאו ושוקולד. צבע היין בוהק ועשיר כהה נוטה לשחור. היין עגול מאוזן והרמוני עם סיומת ארוכה עם נימה של מתיקות.

החברים הבטיחו להיפגש כאשר לפעם הבאה יתווסף יין קינוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר