טקס האוסקר של החקלאות הוענק במסגרת "אגרומשוב"

בין הזוכים השנה: מיכאל חלילי, ממלילות,על תרומתו לייצוא החקלאי, מודל לחיקוי לחקלאים באזור. חלילי הוא משווק צ'רי לייצוא, עגבניות חממה ומלפפונים לשוק המקומי. הוא הקים בית אריזה המתאים לכל דרישות הייצוא, ומפעיל את משקו על שטח של 30דונם חממות, ומהווה דוגמא ומודל לחיקוי לחקלאים צעירים באזור

טקס "נבחרי השנה" בחקלאות 2006, התקיים בפעם ה- 16 ברציפות במסגרת תערוכת החקלאות הבינלאומית השנתית הגדולה בישראל -תערוכת "אגרומשוב".
מפעל "נבחרי השנה" הוקם לפני 16 שנה כדי לעודד את המצוינות בחקלאות.

ואלה הזוכים השנה:
· מיכאל חלילי, ממלילות, על תרומתו לייצוא החקלאי, מודל לחיקוי לחקלאים באזור. חלילי הוא משווק צ'רי לייצוא, עגבניות חממה ומלפפונים לשוק המקומי. הוא הקים בית אריזה המתאים לכל דרישות הייצוא, ומפעיל את משקו על שטח של 30 דונם חממות, ומהווה דוגמא ומודל לחיקוי לחקלאים צעירים באזור.

· רועי מימון, מניצני עוז, על ניהול משק פרחים בחדשנות, תוך שימוש בטכנולוגיה מודרנית. מימון מנהל את משק ההורים בהצלחה רבה עם פיתוח מואץ, רעיונות חדשניים ושימוש בטכנולוגיה ומחשבים לניהול המשק. בן דור ההמשך הרואה בגידול הפרחים מקצוע ותחום התמחות לעתיד.

· ברק מאירי, מקיבוץ מנרה, על תרומתו להפיכת מטעי הקיבוץ למובילים בצפון, תוך התייעלות מתמדת, עבודת צוות למופת ועבודה מקצועית ברמה הגבוהה ביותר. מאירי מרכז את מטעי קיבוץ מנרה הכוללים מטע תפוח, דובדבן, נשירים, כרם יין ופרדס. ביצע מהפך בטיפול במטעים בשנים האחרונות, הפך את מטעי מנרה למובילים בגליל העליון, תוך התייעלות מתמדת, חידוש נטיעות, עבודת צוות למופת ומקצועיות ברמה הגבוהה ביותר.

· המערך הארצי לבריאות העטין ואיכות החלב (מאל"ה), על תרומת הצוות למניעת נזקים כבדים ברמת המשק הבודד וברמה הלאומית, תוך העלאת המודעות לנושא. אנשי הצוות הם: אחיעם שני, מדריך ממשק חליבה, ימינה מצרפי, לבורנטית, יעקב גולן, דוגם, וד"ר עדין שוויימר, רופא מאל"ה. בריאות העטין ואיכות החלב הגולמי השתפרו מאוד במהלך 8 השנים האחרונות. עקב שיטת הניטור הקבועה של כלל המשקים בארץ הצליחו למנוע נזקים כבדים ברמת המשק הבודד וברמה הלאומית.הצוות אחראי לטיפולי מנע בנושאי ממשק ותקינות מערכות חליבה. מודעות הנושא וחשיבותו הוחדרה לתודעתם של כלל יצרני החלב. הקמת בסיס מידע ממוחשב באמצעות פיתוח תוכנה ייחודית למאל"ה.

· יוסי לוי, מקיבוץ דביר, על תרומתו רבת השנים בענף הלול של קיבוץ דביר, תוך התייעלות ופתיחות למחקר, על מנת לקדם את הענף. על עבודה רבת שנים בענף הלול כמנהל הענף בקיבוץ דביר, במסירות, נאמנות, ורצון לדעת, ללמוד, לנסות, לחקור, לקדם ולהשפיע על התייעלות ואיכות הענף בקיבוצו. פתח את הלול לניסיונות של משרד החקלאות שה"מ ולחברות התרופות על מנת לקדם את הענף.

· דרור קולרנדר, מבית הילל, על תרומתו לענף החקלאות האורגנית כדור שלישי ממשיך בטיפוח השטח החקלאי האורגני. בן ממשיך לדור שלישי של חקלאים בארץ. מתמחה בענף החקלאות האורגנית, בגידול מטעים אורגניים, ייצור שמן זית אורגני, פרדס אורגני. מפנה את מרצו לעזור לאביו ולסבו בטיפול וטיפוח השטחים החקלאיים והאורגניים, ותורם מיכולתו וכישוריו בנאמנות ובמסירות.

· צוות פרויקט פיתוח המכונה להפרדת גרגרי רימון, של המכון להנדסה חקלאית. בראש הצוות עומד ד"ר זאב שמואלביץ, מנהל המכון להנדסה חקלאית, ממינהל המחקר החקלאי. מדובר בקבוצת עובדים, במכון להנדסה חקלאית, שבמינהל המחקר החקלאי (מרכז וולקני) שפיתחה מערכת לפריטת רימונים. בנחישות ובהתמדה הגיעה הקבוצה לפתרונות, שממומשים כיום בחקלאות הישראלית, בייצור מוצר מזון איכותי טרי וללא מגע יד אדם. אגב, פיתוח המכונה בוצע בתחרות עם צוותים אזרחיים, שאף הם פיתחו את המכונה. המערכת תגרום להגדלת צריכת הרימונים בשוק הישראלי ולייצוא הולך וגדל.

· שוקי קנוניביץ, על תרומתו לפיתוח גידול מסחרי ראשוני של זני ההשבחה החשובים, ובראשם האור והמור, באמצעות המעקב אחר זנים חדשים, הן תוצרי ההשבחה (של המחלקה להשבחת מטעים במכון וולקני), והן זני אינטרודוקציה בכ-100 חלקות איקלום ברחבי הארץ. מיומנותו המקצועית הרבה, חריצותו והנהגתו המקצועית, הביאו לקפיצת מדרגה במיסחור זני הדר חדשים בישראל.










כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר