טרה, קוקה קולה ו-YES זכו בפרס ההשקה המנצחת של איגוד השיווק הישראלי לרבעון השני של 2013

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי המעניקה מדי רבעון את פרס ההשקה המנצחת למהלכי השקות יוצאי-דופן, אשר עומדים בקריטריונים שנקבעו ע"י הועדה, בחרה את שלושת הזוכים לרבעון השני השנה, מתוך כ- 20 מועמדויות

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי המעניקה מדי רבעון את פרס ההשקה המנצחת למהלכי השקות יוצאי-דופן, אשר עומדים בקריטריונים שנקבעו ע"י הועדה, בחרה את שלושת הזוכים לרבעון השני השנה, מתוך כ- 20 מועמדויות:
 גבינה צהובה "נעם" של טרה – תחום המזון והמשקאות
YesMiltiRoom של YES – תחום המדיה
מהלך השמות של "קוקה קולה" – תחום המזון והמשקאות

מנימוקי השופטים על מוצרי טרה וקוקה קולה זוכי הפרס:
גבינה צהובה נעם של טרה:
בצעד שיווקי מחוכם, הצליחה טרה להשיק מוצר באופן בו תוך חודשיים בלבד, יחלוש על כ-15% מהקטגוריה .. מדובר בגבינה הצהובה "נעם" אשר עד להשקתה, נשלט השוק אליו נכנסה כמעט בלעדית על ידי "תנובה". בהדגשה ובבידוד של אלמנט ספציפי של חדשנות המוצר על פני מתחריו בקטגוריה- היותו נקי מחומרים משמרים- ובשיווק ויחסי ציבור חדים ומדויקים- שינתה טרה את פני שוק הגבינות הצהובות ואת דרישת הצרכן בשוק זה, והפכה לשחקנית בעלת חשיבות בלתי ניתנת לערעור בתחום הגבינות הצהובות.

מהלך השמות של קוקה קולה:
בתחילת מאי שונו כל אריזות משפחת קוקה קולה, ועל התוויות והפחיות הופיעו שמות מתוך מאגר של כשמונים שמות- אלה כללו הן שמות נפוצים (כמו שחר, ליאור), והן כינויים נפוצים לשימוש (כמו אמא, אבא). "קוקה קולה" השכילו להבין כי הצרכן תר אחר חוויות פרסונליות אישיות משמעותיות בעולם המותגים הסובב אותו. עבור הצרכן, מציאת בקבוק עם שמו או שם אהוביו מוטבע עליו, מחזק את החיבור הרגשי עם המותג, וכן את הצורך לקנות את המוצר- ואף לחלוק את תחושותיו עם אחרים. המהלך השיווקי כלל מספר מימדים- מהם גם אפליקציה ייעודית, ויוזמת דיגיטל נוספת אשר כללה הקרנה של שמות בטיימס-סקוור בניו יורק. כתוצאה ממהלך השמות, נרשם גידול של 1.1% במכירות של "משפחת קוקה קולה" לעומת אשתקד.

בראש ועדת החדשנות של האיגוד עומד רן גוראון – המשנה למנכ"ל בזק וסמנכ"ל השיווק של החברה. הועדה מונה 17 מנהלים בכירים מכל הענפים והקטגוריות במשק, ומתכנסת פעם ברבעון להכרזה על ההשקה המנצחת של הרבעון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר