טרנד חדש לקראת החזרה לביה"ס: סנדוויצ'ים אורגניים

הערכה היא שכ- 9% מההורים יעברו מהפיתה עם השוקולד והגבינה הצהובה, ללחמניות מקמח קוסמין אורגני או מקמח מלא אורגני, עם ממרחים טבעיים רוויים באנרגיה, ויטמינים ומינרלים, כגון ממרחי חרובים, טחינה ירוקה, חביתה אורגנית עם אצבעות טופו ועוד

לקראת פתיחת שנת הלימודים והחזרה לביה"ס נערכים ברשת "עדן טבע מרקט" לקראת החזרה לביה"ס, ומציעים מגוון של סנדוויצ'ים אורגניים: לא עוד פיתה עם שוקולד וגבינה צהובה. טרנד המזון הבריא והאורגני עולה כיתה גם הוא.

ההערכה כי לקראת שנת הלימודים הקרובה יעברו כ- 9% מההורים מהפיתה עם השוקולד והגבינה הצהובה, ללחמניות מקמח קוסמין אורגני או מקמח מלא אורגני, עם ממרחים טבעיים רוויים באנרגיה, ויטמינים ומינרלים, כגון ממרחי חרובים, טחינה ירוקה, חביתה אורגנית עם אצבעות טופו ועוד.

את כל הסנדוויצ'ים ניתן להכין עם סוג הלחם האורגני המועדף על הילד: לחמניות, באגטים, בייגלה,פיתות מקמח מלא אורגני, לחם מקמח מלא אורגני בתוספות זרעים ודגנים, לחמים מקמח מלא אורגני בטעמים: בצל, זרעים, דגנים, קימל, זיתים, לחם קל מקמח מלא אורגני, לחם מקמח שיפון אורגני בטעמים: אגוזי מלך, תבלינים, טבעי, לחם מקמח כוסמין אורגני, חלות מקמח מלא אורגני.

נבחרת הסנדוויצ'ים:
1. סנדויץ' ממרחים טבעיים אורגניים: סנדויץ' מזין, רווי באנרגיה ובויטמינים ומינרלים וללא חומרים מזיקים. יש מגוון רחב של ממרחים לפי העדפה של הילד, כגון: דבש, ממרח חרובים לבן וכהה, ממרח חרובים כהה, חמאת בוטנים, שוקולד שקדים, שוקולד אגוזים, שוקולד רגיל, חלבה, ריבות וקונפיטורות. לסנדויצ'ים כאלה בדרך כלל לא מוסיפים שום תוספת, למעט מריחת הממרח עצמו על הלחם או על הלחמניה, ונותנים לילד להתענג מטעמו המתוק של הממרח כמו שהוא.

2. סנדויץ' ישראלי אורגני –ניתן להכין לפי טעמו של הילד או המבוגר כריך המבוסס על סלטים ישראלים אורגנים אותנטים כמו: טחינה, טחינה ירוקה, טחינה חריפה, חומוס כפרי, חומוס רגיל, חומוס גרגרים, חציל טבעי, חציל בטחינה. ניתן להוסיף ירקות אורגנים וחמוצים לפי העדפה אישית, כגון: עגבניות, מלפפונים, פטרוזיליה, זיתים, בצל, חסה וכו'.

3. סנדויצ'ים חלביים אורגניים – כריך מזין ובריא ניתן להכין ממספר סוגי גבינות אורגניות לפי הטעם והעדפה אישית, כגון: גבינת קרם עיזים, גבינה צפתית עיזים, קוטג' עיזים, גבינה לבנה, גבינה בולגרית, גבינת פטה, לבנה, גבינות צהובות מחלב עיזים או כבשים, אצבעות טופו מעושנות אורגניות.

4. חביתה ישראלית אורגנית – חביתה אורגנית ישראלית המבוססת על רכיבים אורגנים בלבד (ביצים אורגניות, שמן זית או קנולה אורגני, תבלינים אורגניים), בתוספת ירקות וגבינות וממרח מיונז אורגני לפי הטעם והעדפה אישית.לדוגמא:
חביתת ירק חביתת ירק אורגני עם פטרוזליה, כוסברה, כרישה, תרד, בצל ירוק.
חביתה עם גבינה בולגרית אורגנית/ פטה/צפתית/צהובה/לבנה עם בצל.
חביתה כפרית עם ירקות שורש אורגנים מטוגנים: תפוחי אדמה ובצל.
חביתת אנטיפסטי אורגנית עם קוביות ירקות קלויים.
חביתה עם אצבעות טופו מעושן אורגני.


אורית אגייב גרוס היא תזונאית ראשית ברשת "עדן טבע מרקט"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר