יבול האבוקדו של קדם-אבוקדו גל הוכפל ועומד על 80 אלף טון, 70 אחוז ממנו לייצוא

עובד ברזילי מנכ"ל חברת "קדם-אבוקדו גל" של החברה לפיתוח הגליל, אומר כי יבול האבוקדו הוכפל השנה ועומד על 80 אלף טון ! בשנה שעברה עמד היבול על 40 אלף טון בלבד. השנה צפויים להיקטף בגליל 11 אלף טון אבוקדו, כאשר בשנה שעברה עמד היבול על 4,000 טון בלבד

עובד ברזילי מנכ"ל חברת "קדם-אבוקדו גל" של החברה לפיתוח הגליל, אומר כי יבול האבוקדו הוכפל השנה ועומד על 80 אלף טון. בשנה שעברה עמד היבול על 40 אלף טון בלבד. השנה צפויים להיקטף בגליל 11 אלף טון אבוקדו, כאשר בשנה שעברה עמד היבול על 4,000 טון בלבד.

70 אחוז מיבול האבוקדו מיועד לייצוא בעיקר לארצות אירופה. היצוא יניב פדיון ארצי בהיקף של 60 מיליון יורו. לאור התחזיות המצוינות השנה ישנן תכניות להרחבת היקף נטיעות האבוקדו, מציאת שווקים חדשים במזרח אירופה והמשך ביסוס השווקים המסורתיים במערב אירופה.

על פי נתוני "קדם-אבוקדו גל" של החברה לפיתוח הגליל, יגיע היצוא הארצי השנה ל- 55 אלף טון – כפול מהיצוא בעונה הקודמת שהסתכם ב- 28 אלף טון.

עובד ברזילי אומר, כי הזנים המובילים בארץ הם: האס שהינו שליש מיבול האבוקדו בארץ, זן האטינגר שהוא כרבע מהיבול ופינקרטון – 15 אחוז. כל היתר הם זנים ירוקים שונים המהווים אחוזים בודדים כל אחד. "בשנים האחרונות גדל מאד הביקוש בחו"ל לזן הפינקרטון, זן זה מצליח לגדול היטב בעמקים הפנימיים – גליל עליון ועמק הירדן, והתמורות שהוא מביא למגדלים יפות מאד. הזן נותן יבול הגבוה ב-25 אחוז מהזנים האחרים והוא נשמר היטב במשך 30 יום לאחר הקטיף. העובדה שלפרי חיי מדף ארוכים כל כך מאפשר לייצא אותו לאירופה והוא מגיע לשווקים באירופה במצב מצוין דבר המסביר את הביקוש הרב אצל הלקוחות לאבוקדו מזן זה" אומר ברזילי.

"עיקר המחקר והפיתוח בשנים האחרונות מתמקד בהגדלת היבולים לדונם ובשנים האחרונות בעזרת מיכשור רגיש ,המזהה את צרכי העץ למים ישנן הצלחות יפות המעלות את היבול הממוצע לדונם עד כדי -3 טון לדונם לעומת כ-1 טון בעבר. המכשיר שבודק את צרכי העץ במים נקרא דנדרומטר, זהו מכשיר המורכב על גזע העץ ומודד את התכווצויות הגזע, המערכת מאפשרת מדידה מאד עדינה כך שניתן עם תחילת ההתכווצות של הגזע (הנגרמת מחוסר במים) להוסיף את מנת המים הנדרשת ולשמור שהעץ לא יכנס לעקה" מוסיף ברזילי

עובד ברזילי אומר כי האבוקדו- הוא פרי ולא ירק כפי שרבים חושבים, פופולרי בישראל בעיקר בחורף. האבוקדו פרי מרקמי בעל ארומה מיוחדת. האבוקדו טוב לאכילה, כשמשקלו כבד יחסית לגודלו והוא ללא חבלות, רך למגע. אבוקדו במצב קשה יש להשאיר כמה ימים מחוץ למקרר. אפשר לרכך אותו ביתר מהירות עטוף ניר עיתון.

עובד ברזילי מנכ"ל "קדם-אבוקדו גל" אומר כי הערך התזונתי של האבוקדו גדול- אבוקדו ממוצע שוקל כ-180 גרם ומכיל כ-300 קלוריות, 30 גרם שומן, 4 גרם חלבון ו-12 גרם פחמימות, 1,100 מיליגרם אשלגן, 1,060 יחידות של ויטמין A וכ-30 מ"ג ויטמין B. האבוקדו עשיר בחומצות שומן חד בלתי רוויות שידועות כמפחיתות הסיכון ללקות במחלות לב ומחלות בכלי הדם. השומן החד הבלתי רווי תורם גם לאיזון רמת הסוכר בגוף ולכן מומלץ מאד לחולי סוכרת.

הוא עשיר בוויטמינים B1 ו-2B ,ויטמינים A,C, אשלגן וחומצה פולית. במחקרים שנעשו באחרונה על אנשים שחלו בצהבת נגיפית נמצא שמצבם השתפר בזכות אכילת אבוקדו, שכנראה מכיל חומרים המגינים על הכבד.

מקורו של האבוקדו מדרום מקסיקו. העץ הירוק כהה, מתנשא לגבהים של עד 18 מטר. בשל ערכו התזונתי והבריאותי הגבוה, מגדלים אותו כיום ברחבי העולם. לאבוקדו זנים רבים .
בנוסף לממרחים, לסלטים וגם לתבשילים , יש בפרי האבוקדו גם שמן המשמש לבישול, בתיבול סלטים ורטבים. השמן קיים גם בתכשירים קוסמטיים: תחליבים, מסנני קרינה וקרם לחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר