יבול הרימונים מגיע השנה לשיא של 20 אלף טון – גידול של 25% בשנה

הרימון הוא אחד מענפי החקלאות שצומחים במהירות הגבוהה ביותר בארץ וגם בעולם הודות להכרה הבינלאומית בערכו הבריאותי ולצריכת המים המעטה יחסית של מטעי הרימון. על פי תחזית ההנבה של מטעים צעירים שכבר נטעו, יבול הרימונים צפוי להמשיך לגדול בשנים הבאות בקצב של 4000 טון בכל שנה

יבול הרימונים צפוי להגיע השנה לשיא של 20 אלף טון, מתוכם 4700 טון ליצוא והיתרה לשוק המקומי. זהו גידול של 25% בשנה אחת, כך מסר מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, אילן אשל. הכנסות המגדלים ממכירות הפרי צפויות להגיע ל-40 מיליון שקל. לדבריו, הרימון הוא אחד מענפי החקלאות שצומחים במהירות הגבוהה ביותר בארץ וגם בעולם הודות להכרה הבינלאומית בערכו הבריאותי ולצריכת המים המעטה יחסית של מטעי הרימון. על פי תחזית ההנבה של מטעים צעירים שכבר נטעו, יבול הרימונים צפוי להמשיך לגדול בשנים הבאות בקצב של 4000 טון בכל שנה.

לעץ הרימון מספר תכונות חיוביות במיוחד: הוא קל לגידול וריבוי ואינו צורך כמויות גדולות של מים. אך אליה וקוץ בה. אם קל לגדל לנו, קל גם למתחרינו ולכן הענף בפיתוח עולמי בקנה מידה גדול והתחרות גדולה. יצרניות הרימונים הגדולות בעולם הן ארצות הברית, איראן, הודו, סין, ספרד ותורכיה.

הזנים הישראליים איכותיים במיוחד ונקטפים לאורך תקופה ארוכה. כמו כן פותחו שיטות אחסון וקירור לפרי המאפשרות שיווק לתקופות ארוכות. המגדלים הישראלים משיגים יבולים לדונם הגבוהים במידה רבה מהיבולים המקובלים בעולם, הודות לשיטות אגרוטכניות, להתאמת הזנים ולרמת המגדלים. היבול הממוצע בישראל במטעים בוגרים טובים מגיע לארבעה טון לדונם.

פרי הרימון על כל חלקיו מכיל חומרים הטובים לבריאות האדם. אחד היתרונות המובהקים של פרי הרימון, הוא היכולת לנצל את כל חלקי הפרי כולל הגרגר הנאכל, הקליפה והגרעין הפנימי. בישראל פותחו טכנולוגיות המסוגלות לבצע זאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר