יין ישראלי הוא שגריר מצוין

סיפור על מפגש של ה-CIA (לא זה שאתם חושבים עליו, אלא המכון הקולינרי האמריקאי) עם אלכס הרוני מיקב דלתון – המפגש הראשון שמארח טעימה של יינות כשרים ישראליים בלבד

לכבוד חגיגות ה-60 של מדינת ישראל, חשב מועדון התרבות היהודית (Jewish Culture Club) להדגיש את איכות המוצרים הכשרים וארגן מפגש טעימות של גבינות ויין בשיתוף עם מרטי סיגמייסטר מ- Allied Importers בניו יורק, המייצג שמונה יקבים ישראליים – ביניהם יקב דלתון.

למפגש שהתקיים במכון הקולינרי האמריקאי (The Culinary Institute of America – CIA) הוזמן אלכס הרוני, הבעלים של יקב דלתון, כדי לנצח על הטעימה ממגוון יינות יקב דלתון.

אלכס הרוני ומשפחתו רכשו את יקב דלתון בשנת 1995 במטרה להעניק חיות חדשה ליינות הישראליים מהגליל העליון בצפון מדינת ישראל. הרוני שמח להציג את יינות יקב דלתון ל-CIA, והודה כי הוא היה מעט נרגש בתחילה כששמע שבטעימות ייקחו חלק תלמידים ואנשי סגל מה-CIA, היות ומדובר במוסד ברמה בינלאומית.

אלכס הרוני סיפק 11 מיינות דלתון לחמישים איש שהשתתפו בטעימה, והציג את תעשיית היין הישראלי המגוונת, החל מהכרם והגפן וכלה בטכניקת הייצור.

במפגש הטעימות השחיזו הסטודנטים של ה-CIA את חכם ואת חוש הטעם, והרחיבו את הידע הקולינרי שלהם. תפישתם על היין הכשר כעל יין מתוק סטריאוטיפי ופולחני, השתנתה מקצה לקצה בעוד הם עוברים מכוס לכוס. בזמן שהטועמים מתאימים יין לגבינה, סיפר אלכס הרוני על כל יין, וכבש את ליבם.

מפגש זה של ה-CIA היה הראשון שמארח טעימה של יינות ישראליים בלבד. הטועמים דגמו יינות נפלאים ולמדו רבות על היין הכשר הישראלי והכנתו, דבר שהוכיח את צדקתו אלכס הרוני שאמר "Wine is a great ambassador" – יין הוא שגריר מצוין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר