יינות ארגנטינאים חדשים בסדרת "אלאמוס" של יקב קאטנה זאפאטה

זאפאטה סבו של ניקולאס קאטנה, היה כרבים מחלוצי תחום היין בארגנטינה, מהגר איטלקי מאזור מארקה שלחוף הים האדריאטי. ב-1902 נטע את הכרם הראשון שלו בחבל מנדוזה, והחל מייצר יינות עבור השוק המקומי. בשנות ה-70 חלש כבר הנכד על אחד היקבים הגדולים בעולם, עם היקפי ביקבוק של 20 מיליון בקבוקים בחודש.

חברת הכרם מרחיבה את ההיצע בסידרת "אלאמוס" של יקבי קאטנה זאפאטה מארגנטינה.
אל היינות הקיימים בסדרה: מאלבק, קברנה סוביניון ושרדונה); נוספים יינות פינו נואר וסוביניוון בלאן. כמו כן נוסף גם בקבוק 375 מ"ל של יין המאלבק.

סיפורו של יקב:
זאפאטה סבו של ניקולאס קאטנה, היה כרבים מחלוצי תחום היין בארגנטינה, מהגר איטלקי מאזור מארקה שלחוף הים האדריאטי.
ב-1902 נטע את הכרם הראשון שלו בחבל מנדוזה, והחל מייצר יינות עבור השוק המקומי. בשנות ה-70 חלש כבר הנכד על אחד היקבים הגדולים בעולם, עם היקפי ביקבוק של 20 מיליון בקבוקים בחודש.
בתקופה זו הגיעה לפירקה ולשלביה החשובים מהפיכת היין הקליפורנית, והיא שימשה מופת לניקולאס קאטנה, שהחליט לחולל מהפיכה דומה במנדוזה ולהעדיף איכות על כמות. הוא יזם מחקר מקיף שאיתר את החלקות הטובות ביותר לגידול שרדונה, קברנה סוביניון ומאלבק בחבל מנדוזה. לאחר מכן אותרו ובודדו בצרפת, איטליה וקליפורניה הייחורים הטובים והמתאימים ביותר, כאשר הדגש הונח על מציאת ייחורים שגפניהם יניבו יבול נמוך במיוחד, של פרי איכותי במיוחד – קונספט חסר תקדים בארגנטינה, שכורמיה עמלו קשות כדי להשיג בכרם יבולים גדולים.
את הלקחים יישם עד מהירה בקומפלקס היקבים המשפחתי, בודגאס אסמרלדה. בסוף שנות ה-80 כבר ייצר קומפלקס זה יינות שאיכותם הייתה חסרת תקדים בארגנטינה. בתחילת שנות ה-90 השיגו יינות אלה מחירים וציונים גבוהים בעולם.
השלב הבא היה חנוכתו ב-2001 של יקב סופר מודרני המשמש כיום בייצור היינות המובחרים ביותר של משפחת קאטנה, ושוכן בגובה של 940 מטרים מעל לפני הים. רוב היינות מיוצרים עדיין בבודגאס אסמרלדה, וגם קומפלקס זה נהנה כיום מציוד מתקדם ביותר.

בסדרה המסחרית של יינות קאטנה זאפאטה, אלאמוס, חמישה יינות:
אלאמוס שרדונה – יין לבן יבש העשוי מ-100% שרדונה. היין השביח במשך חמישה חודשים בחביות עץ צרפתי. ליין ארומות מרוכזות של פירות הדר ופרחים, עם נימות של עשן ושנף, והוא עשיר בטעמי תפוח ואגס בעלי אופי מתובל. סיומת מרעננת.
אלאמוס סוביניון בלאן – היין עשוי על טהרת ענבי הזן ומיטיב לשקף את בית הגידול שממנו בא: כרמים שטופי שמש, השוכנים בגובה רב. היין פירותי ומלא גוף אך פריך, עם חמיצות טובה. אל חך זה מוליך בוקה מרענן המתאפיין בניחוחות פירות הדר ודשא קצור.
אלאמוס קברנה 2004 – עשוי מ-100% ענבי קברנה סוביניון, היין השביח תשעה חודשים בחביות אמריקניות וצרפתיות. ליין ארומות של פירות יער אדומים עם רמז לאקליפטוס ולתבלינים מתקתקים. בחך, ריכוז נהדר של טעמי אוכמניות בשלים בחך המרכזי, עם נימות של תבלין, פלפל שחור ועץ ארז. הסיומת ארוכה וטובה.
אלאמוס מאלבק 2004 – עשוי מ-100% ענבי מאלבק. היין השביח שמונה חודשים בחביות צרפתיות. ליין ארומות מרוכזות של פטל שחור ושזיף, עם נימות פרחוניות וקלויות, וטעמים פירותיים מורכבים בהם משתלבים טעמי קפה, שוקולד ותבלין. הטעם המסיים ארוך וטוב, ובולטים בו טאנינים קטיפתיים.
אלאמוס פינו נואר – עשוי על טהרת ענבי הזן ומשביח במשך תשעה חודשים בחביות צרפתיות, ששליש מהן חדשות. הבוקה מצטיין בניחוחות של דובדבנים בשלים ופרחים. פירותיות נעימה שוהה גם במרכז החך, שם נחשפים מבנה ואיזון טובים מאוד וגוף בינוני. הסיומת הנקיה נשלטת על-ידי טאנים מתקתקים וחמיצות טובה.

מחיר מומלץ לצרכן של היינות בסדרה:
לבקבוקי 750 מ"ל – 51 ₪
לבקבוק 375 מ"ל – 31 ₪



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר