יצא לאור הגיליון הראשון של מגזין איש הענבים

מטרת העורכים: מגזין מרתק, מעודכן, ללא מורא וללא משוא פנים. הם ישאפו לכך שחומר הקריאה במגזין יהיה מובן ונעים לכל קורא, ועם זאת מקצועי

ציון דרך בעיתונות היין האינטרנטית בישראל: אתמול, 9.8.09, יצא לאור הגיליון הראשון של מגזין האיש הענביםחיים גן, והופץ במייל בתפוצה רחבה.
בנוסף לעברית, המגזין  מתורגם לאנגלית ולרוסית –  בהחלט ייחוד, ומעניינת ההתייחסות הבלעדית בתחום לשוק דובר הרוסית.

עורך המגזין הוא עמיר רפפורט. על העריכה המקצועית של מונחי עולם היין הופקדו חיים גן – איש הענבים המוציא לאור, ועידן עוז, מנהל תחום היין בבית איש הענבים. חברי המערכת הנוספים הם זיו לנצ'נר – סגן עורך, שי שגב, נתן ליפשיץ, שיבי דרורי, אבינעם הדס, יעל סנדלר, מאיר קורן, משה פרץ ושריאל שני. מפיקת המערכת היא מור חיים.

עמיר רפופורט כותב בדבר העורך בגיליון הראשון: "טוב, אנחנו יודעים שלא עמיר רפופורטמדובר במאורע החשוב ביותר בתולדות עולם היין המקומי, ובכל זאת בעינינו מדובר באירוע חשוב למדיי: הולדתו של מגזין חדש בתחום היין, הלא הוא מגזין איש הענבים.
כל אחד מהשותפים לפרויקט בא מאהבה. לעולם היין, כמובן.
זה לא אומר שלא יהיו במגזין כתבות שאינן נוטפות דבש. כן, גם כשמאוד אוהבים חשוב להשמיע ביקורת, בתנאי שהיא הוגנת ועניינית. סיסמתנו בעניין זה: "ללא מורא, ללא משוא פנים". נכון, זו כבר היתה הסיסמא של מגזין "העולם הזה", כאשר הממסד שלט בכל שאר התקשורת במהלך שנות ה-50 וה-60. אנחנו מאמצים הסיסמה ביראת כבוד לאלה שהגו אותה בזמנו, ויישמו אותה בפועל.
אמנם בית "איש הענבים" המוציא לאור את המגזין הוא חלק בלתי נפרד מעולם היין הישראלי, גם מן הבחינה המסחרית, אבל אנחנו נשמור על הפרדה בינו ובין מערכת המגזין, שתונחה רק על פי העיקרון שזכות חובב היין לדעת הכל, וליהנות גם. למה לא?
אנחנו נשאף שחומר הקריאה במגזין יהיה מובן ונעים לכל קורא, ועם זאת מקצועי לעילא ולעילא . הצבנו רף גבוה למדי, אנחנו יודעים. נעשה ככל יכולתנו כדי לעמוד בו".

מערכת אכול ושאטו מברכת את מערכת מגזין איש הענבים עם היציאה מהחביות אל חלל העולם. בעקבות הסכם בין שתי המערכות נפרסם מעת לעת כתבות ומאמרים נבחרים לקוראי אכול ושאטו.
בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר