יקבי כרמל מרחיבים את הסדרה האזורית עם יוהנסברג ריזלינג גליל עליון 2005

היוהנסברג ריזלינג הנו מהקלאסיים שבין זני הענבים הלבנים בעולם, ואחד הטובים שבהם. בעיני חובבי יין רבים נחשב אפילו לאציל מכולם

יקבי כרמל משיקים יין חדש מהסדרה האזורית – יינות שלדברי החברה משלבים איכות עם תמורה גבוהה למחיר, ומייצגים את מיטב אזורי היין של ישראל: יוהנסברג ריזלינג גליל עליון 2005.

מאפייני היין:
יין לבן חצי יבש, הופק מענבי יוהנסברג ריזלינג מהגליל העליון שנבצרו בבציר לילי בסוף חודש ספטמבר. התירוש תסס במיכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה, לשמירת האופי הארומאטי של הענבים, והמשיך והתיישן במיכלי נירוסטה. היין בעל גוון זהוב ירקרק, מתאפיין בארומות של פריחת הדרים, תפוח עץ ירוק וליים. היין בעל גוף בינוני עד מלא וחומציות מאוזנת.
היין מתאים למנות מהמטבח האסייאתי, סלמון מעושן, שוקרוט, ועגל צלוי.

יוהנסברג ריזלינג גליל עליון 2005 ישווק בחנויות היין המקצועיות, במסעדות ובבתי מלון מובילים.
מחיר מומלץ לצרכן: 46 ₪

זן היוהנסברג ריזלינג
מהקלאסיים שבין זני הענבים הלבנים בעולם, ואחד הטובים שבהם. בעיני חובבי יין רבים נחשב אפילו לאציל מכולם.
עד שנות ה– 80 של המאה העשרים, עיקר יינות הריזלינג בעולם הגיעו מגרמניה, מאלזאס שבצרפת ומאוסטריה. בשנים האחרונות זוכה לעדנה גם בארצות העולם החדש ולאחרונה גם בישראל.
שם הזן זכה ללא מעט וריאציות שונות ומשונות היוצרות לעיתים בילבול גדול.
יוהנסברג ריזלינג או ווייט ריזלינג בקליפורניה, ווייסר ריזלינג בדרום אפריקה, ריין ריזלינג באוסטרליה, או בקיצור ריזלינג כפי שנהוג לקרוא לו בגרמניה ובצרפת. אין להתבלבל עם האמרלד ריזלינג הפופלרי בארצנו שהוא זן אחר, תוצר הכלאה בין מוסקדל לריזלינג.
הריזלינג הוא עולה חדש יחסית בישראל. בארץ נטועים כ- 250 דונם המפיקים כ- 275 טון ענבים. האיכות הגבוהה ביותר מתקבלת באזורים הגבוהים והקרירים של הגליל העליון ורמת הגולן. הזן נטוע גם בהרי ירושלים ובשפלה. רוב יינות הריזלינג הישראלים הינם חצי יבשים.

www.carmelwines.co.il


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר