יקב דלתון משלב בעלי צרכים מיוחדים בעבודה בכרמים

לפני כשנה עלה הרעיון אצל מנהל הכרמים של היקב, נחום נווה, ואחרי התייעצות עם מנכ"ל היקב משה חביב ובעלי היקב, משפחת הרוני, הוחלט לשלב בעבודה בכרמים אנשים עם מוגבלויות

בעוד יקב טוליפ ידוע כמי שמשלב בעבודת היקב (עתה באופן שונה, עם המעבר לכשרות), חברים בעלי צרכים מיוחדים בכפר תקווה, מסתבר כי גם יקב דלתון משלב הלכה למעשה את נושא התרומה לקהילה ומזה שנה משלב עובדים עם צרכים מיוחדים ביקב.

לפני כשנה עלה הרעיון אצל מנהל הכרמים של היקב, נחום נווה, ואחרי התייעצות עם מנכ"ל היקב משה חביב ובעלי היקב, משפחת הרוני, הוחלט לשלב בעבודה בכרמים אנשים עם מוגבלויות.

נחום נווה פנה ל"עמותת כוכב הצפון" העוסקת בשירותי טיפול, שיקום וחברה, אשר הקצתה לו שני עובדים לעבודה בכרמים. לאחר מספר חודשים של צחושת הצלחה בקרב שני הצדדים, גדל צוות העובדים לשישה. 

נווה אומר כי העובדים מקבלים תמורה הוגנת מהיקב, ומבצעים את העבודה ברמה מאוד גבוהה. "הם מסורים ורתומים לאתגר", אומר נחום נווה. "העבודה בכרם מספקת להם ביטחון נפשי וכלכלי, מאתגרת וגם מאווררת אותם מהשגרה. מדובר בשישה "כוכבים" בגילאי 24- 45, עם מוגבלויות כגון פיגור, נכות נפשית ושיקום, אשר מגיעים לכרמים באבן מנחם ובאלקוש שלוש עד ארבע פעמים בשבוע, ומבצעים עבודה עונתית לפי צרכי היקב בליווי צמוד של מדריך מהעמותה".

דני שמעוני, מדריך הקבוצה מטעם "עמותת כוכב הצפון" מספר כי שני העובדים הראשונים בכרם  היו תחילה מסוגרים ומכונסים, אך העבודה בכרם תרמה להם רבות לחיזוק הביטחון העצמי ולביצוע פעולות שונות. עתה הם עזבו את העבודה ביקב, ועברו לעבוד בעבודה חיצונית וקבועה בשוק העבודה הרגיל".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר