יקב חדש בארצנו: יקב לוינסון

בעלי היקב הינם אמנון לוינסון ובנו עידו. השניים שמו להם למטרה ליצור יינות פרימיום ייחודיים ויוצאי דופן באיכותם. עידו לוינסון הוא בוגר תואר ראשון בחוג לייננות וכורמות באוניברסיטת מילאנו

יקב חדש בארצנו: יקב לוינסון – יקב הבוטיק הקטן שוכן בהוד השרון, וייצר כ- 2,000 בקבוקים בשנתו הראשונה, בציר 2007.

בעלי היקב הינם אמנון לוינסון ובנו עידו. השניים שמו להם למטרה ליצור יינות פרימיום ייחודיים ויוצאי דופן באיכותם.
עידו לוינסון הוא בוגר תואר ראשון בחוג לייננות וכורמות באוניברסיטת מילאנו.
הוא שב ארצה לפני כשנה לאחר שהות רבת שנים בחו"ל, לא לפני שהספיק להשתלם ולעבוד ביקבים מהטובים בארץ ובעולם, כגון יקב "מרגלית", יקב "סאסיקייה" בטוסקנה, כמו גם ביקבי בוטיק נוספים בצרפת ובאוסטרליה.

בשנת 2005 היה עידו היינן האחראי בצרפת על הקמתו של יקב בוטיק חדש בשם Mas du notarie בסמוך לעיר נים בדרום עמק הרון. מתוקף תפקידו היה אחראי על ייצור היין, רכישה ונטיעה של כרמים חדשים, רכישת מיכלים, וציוד להכנת יין ליקב החדש.
היין האדום הראשון מן הסדרה הגבוהה של היקב החדש אותו יצר עידו בצרפת הינו "Mon acte 2005", והוא זכה כבר בשנתו הראשונה להכרה חשובה בדמות שלוש מדליות זהב בתחרויות חשובות בעולם היין, ביניהן התחרות של ארגון הייננים הצרפתי בפריז (Vinalies) ותחרות מונדיאל היינות בבריסל.

עם חזרתו ארצה השתלב עידו כיינן ביקבי "רקנאטי". בנוסף התמנה למנהל האקדמי של קורס היין במכללת אריאל, אשר מחזורו הראשון הסתיים זה עתה.

ביקב לוינסון נקלטים ענבים שמקורם בחלקות קטנות בכרמי יוסף ובכרם קדיתא שבגליל העליון.
היקב מקפיד על קבלת כמויות קטנות ביותר של ענבים מ"תת-חלקות" שלדעתו הינן יוצאות דופן באיכותן, כמו ענבי השרדונה הגדלים על אדמת הגיר הלבנה בכרמי יוסף, או ענבי המרלו מאדמת הגעש של כרם קדיתא, למרגלות הר מירון.
עידו אומר כי החלקות הנבחרות מניבות יבול נמוך במיוחד, או לחילופין עוברות דילול אשכולות מסיבי על מנת לקבל ריכוז ארומות וטעמים גבוה.

היקב הינו יקב "גרוויטציוני", העושה שימוש בכוח הכבידה ומפחית את השימוש במשאבות לכדי מינימום.
תסיסת כל היינות מתרחשת במיכלי תסיסה פתוחים, והיישון בחביות חדשות מעץ אלון צרפתי. היינות האדומים של היקב אינם מסוננים כלל.

לאחרונה יצא לשוק היין הראשון של היקב – לוינסון שרדונה 2007 , אותו ניתן לשתות במסעדת "על המים" בהרצליה ובמסעדת "מסה" בתל אביב.
ניתן גם לרכוש את היין ביקב עצמו בתיאום מראש.
בקרוב יושקו גם יינות הקברנה סוביניון והמרלו של יקב לוינסון.


יקב לוינסון
אמנון לוינסון, טל. 054-2444018






כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר