יקב חדש למשפחת טפרברג ותיקת הענף במקום יקב אפרת: טפרברג 1870

במהלך 2007 יחנוך היקב שלוש סדרות חדשות: טפרברג, טרה, וטפרברג רזרב, ובינתיים מציג "טפרברג 1870" את יינותיו לקראת פסח 2007

משפחת טפרברג הקימה יקב חדש, שלדבריה הנו מהמשוכללים והמתקדמים בארץ ובעולם מבחינה טכנולוגית, בהשקעה של 30 מליון ש"ח מול קיבוץ צרעה בעמק שמשון.
שם היקב החדש, "טפרברג 1870", מצרף את שם המשפחה והשנה שבה הקימה המשפחה את היקב בעיר העתיקה בירושלים, שהיה ליקב הראשון בישראל.

במסר אותו קיבלנו נהיקב, מסתבר כי ההחלטה על שינוי שם היקב "יקבי אפרת" נבעה מההכרה שבעולם הגדול שושלות של משפחות יין מזוהות עם יינות איכות, ובניית המותג החדש "טפרברג 1870" נשענת הן על השושלת המשפחתית והן על החדשנות והאיכויות של היקב החדש.

יקבי "טפרברג 1870" ממוקמים בלב איזור הכרמים של היקב שבשפלת הרי יהודה. מעבר לאיזור נרחב זה, כרמי היקב ממוקמים הן באזורי הגידול האיכותיים שבעמק האלה, הגליל העליון , הרי השומרון הגבוהים ובהרי יהודה בגובה של כ – 700 מטר מעל פני הים. גידול הכרמים באזור ההררי בנוי על גבי "טרסות" תוך טיפול אישי ברמת הגפן הכוללים בין היתר הגדרה של מספר סעיפים ושריגים לגפן, משטר השקיה קפדני וליווי לאורך השנה במטרה להגיע לגפן מאוזנת שתניב ענבים ליינות האיכות.
בציר הענבים הינו ברובו בציר ידני תוך הקפדה על הגעת הענבים בטמפרטורה קרירה יחסית ליקב. עם מעבר היקב לאתרו החדש שבצורעה הקרבה הגיאוגרפית של היקב לכרמים מאפשרת שליטה מלאה ויתרון איכותי ראשון במעלה כפי שמוכר בכל יקבי ה"שאטו" הידועים בבורדו שבצרפת.

במהלך 2007 יחנוך היקב שלוש סדרות חדשות: טפרברג, טרה, וטפרברג רזרב, ובינתיים מציג "טפרברג 1870" את יינותיו לקראת פסח 2007.

סדרת "טפרברג רזרב"
סדרת יינות "טפרברג רזרב " מאופיינת בטרואר ייחודי. שילוב של כרמים הגדלים בקרקע סלעית והררית עם תנאי אקלים של ימים שטופי שמש ובריזה מתמדת עם לילות קרירים, מאפשרים הגעה לאיכויות יוצאות דופן. גידול הגפנים , ייצור היין, זמן התסיסה וההתבגרות בחביות נקבעים כך שהיינות יבטאו את מצוינות. הקרקע , הענבים וייצור היין.
סדרת "טפרברג רזרב" הינה סידרת הדגל של יקבי "טפרברג 1870". המאפיין העיקרי של סידרה זו היא איכות בלתי מתפשרת של כרמים המהווים את הבסיס האיתן לייצור יינות בשיטות קלאסיות בהכנת היין.כרמי סידרה זו ממוקמים בהר הגבוה של הרי יהודה בשלוחת נחל סנסן. איזור כרמים זה מאופיין בטופוגרפיה הררית וסלעית והכרמים נטועים על גבי טרסות. הבדלי הטמפרטורות בין היום ללילה יוצרים את התנאים האידיאליים לשמירה על ריכוז חומרי טעם וארומה בענבים וכך אופייניות הזן מתעצמת. תקופת ההתבגרות של היינות בחביות העץ
ולאחריה תקופת ההתבגרות בבקבוק מלווה בטעימות ונקבעת על פי בשלות היין. עקב מדדי איכות בלתי מתפשרים- סידרה זו מצומצמת ומכילה בשלב זה שלושה יינות לקראת הפסח הקרוב: קברנה סוביניון רזרב 2004, מריטאז' 2005, ושרדונה 2005.

קברנה סוביניון רזרב 2004
ענבי הקברנה סוביניון נבצרו בצורה ידנית מכרם הקברנה סוביניון של חלקת ההר הגבוה – חלקת הג'בל של שלוחת ההר של נחל סנסן. חלקה זו בנויה על גבי טרסות ובעלת רמת יבול נמוכה במיוחד המעצימה את ריכוז חומרי טעם וארומה בענבים.
הענבים נבצרו באופן ידני בשעות הבקר המאד מוקדמות ועם הגיעם ליקב רוסקו הענבים והועברו לתסיסה במיכל נירוסטה קטן על מנת לבודד חלקה מובחרת זו. לאחר סיום התסיסה רוקן המיכל באופן גרוויטציוני והיין הועבר להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי וחביות עץ אמריקאיות למשך 12 חודש. התבגרות של שישה חודשים בבקבוק נדרשה לפני שהיין שווק לשוק. . ליין גוון אדום עמוק, גוף היין מלא ועוצמתי עם מבנה טנינים רכים. ארומות של פרות בשלים עם אזכורים של פרות יער ווניל מתלווים לבוקה האלון ומצטרפים לסיומת ארוכה.
מחיר:95 ש"ח.

מריטאז' 2005
יין זה הינו יין בלנד בורדו קלאסי העשוי מ-70% ענבי קברנה סוביניון, 25% ענבימרלו ו- 5% ענבי קברנה פרנק. ענבי הקברנה סוביניון והמרלו נבצרו מהכרמים שבהר הגבוה של הרי יהודה. ענבים אלו הגיעו ליקב בשעות הבקר לאחר שנבצרו באופן ידני. לאחר ריסוק עדין הותססו ענבי הקברנה סוביניון והמרלו באותו מיכל תסיסה במשך של שבעה ימים תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים , ארומות וצבע מזגי הענבים. ענבי הקברנה פרנק נבצרו מאזור דיר רפעת ועברו תסיסה במיכל ניפרד. לאחר שהיינות סיימו את התסיסות המלו לאקטיות היינות עברו מספר שפיות. לאחר מספר טעימות של פנל הטועמים של היקב הורכב הבלנד הסופי . לאחר מכן היינות עברו תהליכי ההתבגרות במשך של חמישה חודשים עם עץ האלון. ליין גוון אדום עמוק עם ארומות פירותיות של פטל ודובדבן עם עץ קלוי ומעט קפה. בפה היין עשיר, בעל מבנה גוף מלא, טנינים רכים וסיומת עגולה.
מחיר: 56 ש"ח.

שרדונה רזרב 2005
ענבי השרדונה ליין זה נבצרו מכרמי השרדונה הממוקמים הן בחלקת ההר הגבוה והן מכרמי הנחל של שלוחת נחל סנסן. חלקות אלו בנויות על גבי טרסות ובעלות רמות יבול נמוכות במיוחד המעצימות את ריכוז חומרי טעם וארומה בענבים. הענבים נבצרו באופן ידני והחלו את התסיסה האלכוהולית במיכל נירוסטה. לקראת השליש האחרון של התסיסה הועבר היין התוסס ממיכל הנירוסטה שבו תסס להמשך תסיסה בחביות עץ אלון צרפתי . לאחר סיום התסיסה ולאורך התבגרות היין שבחביות הושארו השמרים בחבית ואחת לשבוע עורבב משקע השמרים עם היין המתבגר בשיטת ה-sur lie בתהליך הקרוי battonage לצורך העשרת מדיום היין מפירוק מבנה התא של השמרים. גוון היין זהוב וצלול, בוקה היין עשיר המשלב ארומות פרי טרופי עם חמאתיות ואלון. גוף היין מלא ושומני עם סיומת עגולה וארוכה.
מחיר: 59 ש"ח.

סדרת טרה TERRA
סדרת "טרה" המבטאת באיטלקית את הביטוי "טרואר" – אדמה, הינה סדרת איכות המאופיינת בכרמים המצויים באזור טופוגרפי אחד, בה שטח אחד נהנה מתנאי גידול אופטימאליים. תנאים אלו מתקיימים בשטח נחל סנסן של הרי יהודה. הסדרה כוללת יינות זניים ויינות בלנד כאחד.

Terra קברנה סוביניון 2004
ענבי היין נבצרו מהכרמים הגדלים על מדרון הררי וסלעי בשלוחת ההר של נחל סנסן שבהרי יהודה בחלקת קברנה סוביניון אלון. חלקה זו מאופיינת בחלוקה לשלש מדרגות. כל מדרגה שבכרם זה נדגמה בנפרד למעקב ההבשלה. הענבים נבצרו באופן ידני והותססו במיכלי תסיסה קטנים בכדי לבודד חלקה זו . עם סיום התסיסה הועבר היין לתהליכי התבגרות בחביות עץ אלון צרפתי . יין זה הינו 100% קברנה סוביניון שהתבגר כשנה בחביות עץ צרפתיות.
ליין עוצמת צבע עשירה ומלאה. בוקה היין משלב ניחוחות של דובדבנים , ווניל ומעט עץ קלוי עם פירות בשלים. בפה מירקם היין מלא ומאד מאוזן עם פירות יער המתלווים לאלון הצרפתי. ההתבגרות בחבית תרמה מרקם מלא המתווסף לאזכורים של פירות מיובשים וטעם ארוך.
מחיר: 69 ש"ח.

TERRA קברנה סוביניון מרלו 2005
ענבי היין נבצרו מהכרמים הגדלים בשלוחת נחל סנסן שבהרי יהודה. יין זה הינו בלנד בורדו קלאסי הבנוי מ- 70% קברנה סוביניון, 25% מרלו ו-5% קברנה פרנק מכרם דיר רפעת.
ענבי יין זה נבצרו מחלקות הקברנה סוביניון של נחל סנסן המרוחקות מנביעת הנחל. כרמים אלו מאופיינים בקרקע עמוקה ופורייה עם רמות יבול של 1 טון לדונם. ריחוקן של החלקות מנביעת הנחל מאפשר שליטה טובה מאד על הצימוח של הכרם ועל יחס אופטימלי בין כמות העלים לרמת היבול. בציר הענבים מתאפיין בעוצמות פרי העשירים בארומות ובטעמי דובדבן. כל זן של יין זה מותסס באופן נפרד והבלנד נעשה לאחר סיום התסיסה המלולאקטית. היין מתאפיין בארומות של דובדבן ופירות יער המתלווים לניחוחות עץ אלון צרפתי. גוף היין מלא ועגול עם מבנה טניני רך.
מחיר: 45 ש"ח.

סידרת ישראלי
בציר 2006 התאפיין בבציר מוקדם יחסית עקב טמפרטורות חמימות בתחילת האביב. בבציר זה היקב עבר למשכנו החדש ויכולות טכנולוגיות חדשות ונוספות באו לידי ביטוי בייצור היין. ככלל רמת ההבשלה של הענבים בבציר זה היא גבוהה יותר ויינות הסדרה עשירים יותר ברמת הפירותיות ובגוף היין המבטיחים את האופי הצעיר והמהנה של יינות הסדרה. כרמי הסדרה ממוקמים באזור שפלת יהודה- כרמי דיר רפעת וצורעה. קרבת כרמי הסדרה למיקומו החדש של היקב מאפשר איכויות חדשות.

קברנה סוביניון 2006ענבי הקברנה סוביניון והמרלו שנבצרו בהבשלה מלאה יצרו יין עם נוכחות. תוספת של 15% מרלו לצד 85% קברנה סוביניון יצרו יין מלא ומאוזן עם סיומת עגולה. ארומות פרי אופייניות ומגע האלון מצטרפים ומשלימים יין זה.
מומלץ להגיש בטמפ' של 18 מעלות.
מחיר: 28 ש"ח.

מרלו 2006
רמות יבול נמוכות בכרמי המרלו תרמו לריכוז ארומות וטעמים אופייניים לזן. יין זה מאופיין בעוצמת צבע מלאה ועמוקה עם ארומות של פירות יער אדומים וניחוח אלון. תוספת של 10% שיראז ו-5% קברנה סוביניון תרמו לגוף היין המלא והעשיר.
מומלץ להגיש בטמפ' של 18 מעלות.
מחיר: 28 ש"ח.

שיראז 2006
זן השיראז אשר נוטה להגיע להבשלה לאחר הקברנה סוביניון והמרלו ניבצר השנה בשני מועדים בכדי לבוצרו בהבשלה מלאה על פי חלקי הכרם השונים. יין זה העשוי מ-100% ענבי הזן שיראז, אשר התבגר כ-5 חודשים במגע עם עץ האלון, הינו בעל צבע מלא ועמוק המלווה בניחוחות אלון וארומות פרי.
מומלץ להגיש בטמפ' של 18 מעלות.
מחיר: 28 ש"ח.

מרלו פטיט סירה 2006
הבשלה מלאה של זן המרלו וזן הפטיט סירה אופיין בעוצמות צבע ובארומות פרי עשירות.
בלנד של ענבי הזן פטיט סירה (34%) עם זן המרלו (66%) העצימו את רמת הטנינים של היין ויצרו יין בעל מבנה גוף מלא המתלווה לארומות פרי אופייניות. מומלץ להגיש בטמפ' של 18 מעלות.
מחיר: 26 ש"ח.

שרדונה 2006
איחור בזמן בציר ענבי השרדונה משני הכרמים בדיר רפעת איפשר ייוצר יינות עשירים ומלאים בניחוחות פרי ונוכחות משמעותית בפה. שרדונה זה מאופיין בניחוחות פרי הדר ואגס המשתלבים עם הבוקה של האלון ווניל חמאתי. הכרמים לשרדונה זה באים מדיר רפעת ומכרמי הרי יהודה הגבוהים.
מומלץ להגיש בטמפ' של 16 מעלות.
מחיר: 32 ש"ח.

סוביניון בלאן 2006
כרם הסוביניון בלאן הגדל על קרקע גירית בדיר רפעת מתאפיין בארומות עשבוניות אופייניות. אשכולותיו הקומפקטיים בגודלם של הסוביניון בלאן , שנבצרו בחודש אוגוסט יצרו ארומות עשבוניות עם איזכור לאשכוליות המלווה במינרליות נעימה. בפה, היין חד ורענן.
מומלץ להגיש בטמפ' של 12 מעלות.
מחיר: 25 ש"ח.

אמרלד ריזלינג 2006
פרי בשל ואופייני נבצר מכרמי האמרלד ריזלינג שבדיר רפעת ובצורעה. התאמת הזן אמרלד ריזלינג לאקלים ארצנו באה לידי ביטוי ביין זה בארומה הפרחונית, בחמיצות הפריכה והטריה המאוזנת עם מתיקות עדינה.
מומלץ להגיש בטמפ' של 12 מעלות.
מחיר: 25 ש"ח.

זינפנדל 2006
מכרם קטן שבדיר רפעת נבצרו השנה ענבי הזן זינפנדל ליין זה. בכדי למקסם את הרעננות האופיינית לזן זה, ענבי הזינפנדל נבצרו בתחילת העונה בשלב בו רעננות ופרחוניות היו בשיאם.. ורדרדות סמוקה עם ארומה עדינה של פרי המשתלבת עם איזון מתקתק בפה, מאפיינים יין זה.
מומלץ להגיש בטמפ' של 10 מעלות.
מחיר: 26 ש"ח.

לקראת חג הפסח יוצא יקב "טפרברג 1870" במבצעים:
מארז הכולל זוג קברנה סוביניון "ישראלי" + חולץ פקקי שעם מקצועי מתנה.
55 ש"ח בלבד.
מארז הכולל זוג מרלו "ישראלי" + חולץ פקקי שעם מקצועי מתנה.
55 ש"ח בלבד.
מארז הכולל זוג מרלו פטיט סירה "ישראלי" + חולץ פקקי שעם מקצועי מתנה.
55 ש"ח.
מארז הכולל זוג ישראלי לבן + צנצנת דבש מתנה.
45 ש"ח.
זוג הרי יהודה אדום יבש – 35 ש"ח.
זוג הרי יהודה לבן יבש – 32 ש"ח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר