יקב טפרברג – 150 שנה ו-4 יינות חדשים

ארבעה היינות החדשים של היקב שיוצאים לשוק לציון יום הולדתו ה- 150, מבטאים את החזון שמנחה את משפחת טפרברג כל השנים: לשמור על מסורת יין עתיקה תוך השתכללות מתמדת ויצירת חתימת יין ברורה הנשענת על שורשים איתנים

פרנץ' קולומבר 2019 IMPRESSION

צילום איל קרן

דבר היקב: עשוי 100% ענבי פרנץ קולומבר משפלת יהודה, בציר מכני בשעות הבוקר המוקדמות. היין תסס כשבועיים וחצי בטמפרטורה של 13 מעלות לשמירת הארומות הפרחוניות של היין, ולא עבר תסיסה מלולאקטית כדי לשמור על רעננות ופריכות. צבע היין ירקרק צהבהב עדין, ארומות עשירות של פרי הדר. בפה היין רך, פריך וחלק. סיומת רעננה ומאוזנת.11.3%  אלכוהול. המחיר 40 ₪.

פטיט סירה 2019 IMPRESSION

צילום איל קרן

דבר היקב: עשוי מ- 100% ענבי פטיט סירה משפלת יהודה, שנבצרו בבציר מכני בשעות הבוקר. התירוש הועבר עם הקליפות והחרצנים למכל נירוסטה, להתחלת תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה של 28 מעלות במשך 7 ימים לצורך מיצוי הצבע, הטעמים וריחות, האופייניים לזן זה. לאחר סיום התסיסה האלכוהולית ותסיסה מלולאקטית טבעית המיועדת לייצוב וריכוך היין, הועבר היין להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות למשך כ- 5 חודשים. זהו יין בעל צבע אדום עוצמתי. באף עולות ארומות פרי אדום מתובלן בשילוב עץ אלון. בפה היין בעל גוף בינוני, מוצק, עם טאנינים אופייניים לזן. 13.1% אלכוהול. המחיר 40 ₪.

סוביניון בלאן-ויונייה 2019 INSPIRE

צילום איל קרן

דבר היקב: עשוי 65% ענבי סוביניון בלאן מהגליל התחתון, ו- 35% ענבי ויונייה ממבוא חורון. הענבים נבצרו בבציר מכני בשעות הלילה. כל יין טופל בנפרד. לאחר מספר טעימות של פנל הטועמים של היקב הורכב הבלנד הסופי. היין לא עבר תסיסה מלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו. זהו יין לבן יבש בעל גוון ירקרק בהיר. מורכבות ארומטית ורעננות מהנה עם נגיעות עשבוניות, חמיצות פריכה וסיומת עדינה. 11.7% אלכוהול. המחיר 60 ₪.

קברנה סוביניון-סירה 2019 INSPIRE

צילום איל קרן

דבר היקב: עשוי מ- 55% ענבי קברנה סוביניון מהרי השומרון בגובה של כ-700 מ' מעל פני הים, ו- 45% ענבי סירה מכרמי יוסף. התבצע בציר מכני בשעות הלילה המאוחרות. כל יין טופל בנפרד. לאחר הרכבת הבלנד על ידי פנל הטועמים של היקב הועבר היין ליישון בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 8 חודשים. זהו יין בצבע עמוק ומלא, בעל ארומות פירותיות מרוכזות בשילוב עץ אלון מתובל. בפה היין עשיר ומאוזן, עם טאנינים רכים וסיומת ארוכה. 14.1% אלכוהול. המחיר 60 ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר