יקב סוסון ים: קאמי 2005 עם תערוכת אמן אורח וסרט קולנוע

על אהבתו של זאב דוניה לעולם הקולנוע ולעולם היין, יודעים כבר רבים, ולפיכך מזמין זאב את נאמני היקב לערב של קולנוע ויין במוצאי שבת 9.6.2007 בשעה 20:00, שבמהלכו יוקרן הסרט רסיסי חיים עם ג'ק ניקולסון. הסרט יוקרן באולם החביות של היקב עם כוס יין ביד, וישלב גם הרצאה מבוא קצרה בנושא "עולם ישן – עולם חדש" שתועבר על ידי זאב

יין הקאמי 2004 של יקב סוסון ים היה יין עדין. השנה, ליין הקאמי מבציר 2005 יש עוצמות, חרף היותו צעיר. זהו יין מתחנף, עגול שמחליק בגרון, עם פירותיות עשירה ובשלה, יין המזכיר בטעמו יינות אירופאים שיתאים בעדינותו היטב, לטעמן של נשים. רמת האלכוהול כמעט ואינה מורגשת, והיין משדר עדינות נעימה.

הקאמי 2005 מורכב מ-92% סירה ו- 8% פטיט סירה. בהשוואה מתבקשת לקודמו בשנתון ה- 2004, או לזה מבציר 2006 שיבוא אחריו ונמצא עדיין בחביות, הצליח זאב דוניה אמנם לייצר אותו יין, מאותה חלקת כרם, ומאותן שורות הגפנים, אבל כל יין הוא בפירוש יין אחר, שאינו דומה ואינו מזכיר את קודמו ואת זה שיבוא אחריו.

שאלתי את זאב הכיצד היינות חרף זהות מוצאם, אינם דומים או מזכירים אחד את חברו? זאב דוניה משיב לי באנקדוטה על לינק שהגיע אליו בדואר האלקטרוני מחבר בחו"ל, בדבר סימפוזיון שהתקיים בין שלושה ייננים שעיקר התמחותם הוא זן ענבי הזינפנדל בארצות הברית. אחד מהם הוא יינן הבית של יקב רייבנסווד, מהיקבים המבטיחים של קליפורניה, שהעלה תזה האומרת כי "לגפנים לוקח להגיע לאיזון פנימי פרק זמן ארוך של משהו כמו 10-15 שנים, כשב- 4-5 השנים הראשונות הגפן לא מבינה בכלל מה עובר עליה", וככל שהכרם מזדקן איכות הפרי שהוא נותן בגפניו יותר טובה.

זאב מספר שהכרמים מהם הוא מביא את ענבי היין שלו, נראים ויזואלית נהדר עם פרי מלא עשיר ויפה, וכשהוא מנסה למצוא הסבר לטיב ולהכניס לפוקוס את הנסיבות והגורמים, לדעתו הכרם הגיע לאיזון שהוא שילוב נכון של השתיל, זן הענבים, הקרקע והאקלים. מוסיף ואומר זאב: "אישית, אני שמח ומופתע בכל פעם מחדש על ההבדלים בין היינות על פני הזמן. אני משווה את זה לגידול של ילד מינקות ועד לבגרות, שהילד נמצא בצמוד אליך בכל אותה עת ואתה מאפשר לילד לגדול, להתפתח, לבחור לעצמו את הכיוון. היה וחלילה ייפול וימעד, מייד תושיט לו יד ותרים אותו, אבל בשום אופן לא תחליט בשבילו מה אתה רוצה שהוא יהיה בסוף, אלא תאפשר לתוצאה להגיע בזכותו בלבד".

בחג השבועות אירח יקב סוסון ים את לקוחותיו בחנוכת יין קאמי 2005 החדש, ובמקביל התקיימה ביקב תערוכת ציורים תחת הכותרת "פרא" של האמן אדווין סלומון, צייר ומורה לאמנות, שמסתבר כי גם הוא נדבק בחיידק האהבה ליין, ונמנה על מועדון נאמני יקב סוסון ים.
סלומון הציע להציג חלק מיצירותיו על קירות היקב, וזאב דוניה הסיר למטרה חשובה זו מעל הקירות את הפוסטרים האהובים עליו של כרזות מסרטי קולנוע. במקומם נתלו תמונות יפהפיות של הצייר, המביאות לידי ביטוי חיי בר טבע ופרא של חיות בחיק הטבע בסביבתן הטבעית שילוב של ציורי צבע שמן של טיגריסים וציפורי פלמינגו וחיות בר אחרות.

על אהבתו של זאב דוניה לעולם הקולנוע ולעולם היין, יודעים כבר רבים, ולפיכך מזמין זאב את נאמני היקב לערב של קולנוע ויין במוצאי שבת 9.6.2007 בשעה 20:00, שבמהלכו יוקרן הסרט רסיסי חיים עם ג'ק ניקולסון. הסרט יוקרן באולם החביות של היקב עם כוס יין ביד, וישלב גם הרצאה מבוא קצרה בנושא "עולם ישן – עולם חדש" שתועבר על ידי זאב. הכניסה לאירוע ללא תשלום ומספר המקומות מוגבל יש לאשר השתתפות טלפונית: 02-5709834.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר