יקב קלו דה גת חונך את סדרת "סיקרא" – יין לאנשים עם כסף

בכבוד הראוי לסדרת ה"סיקרא" האיכותית, ובאמת ליין המצוין שלגמנו היום, עדיין ולדעתי האישית, רבים מחובבי יקב קלו דה גת יהססו מלרכוש את היין ברמת התמחור הגבוהה של 189 ש"ח, מאחר ויינות קלו דה גת בסדרת הראל "הרגילה" כמו המרלו 2004 במחיר של 99 ₪, "עושים להם" את זה לא פחות, ובהנאה רבה

כ– 500 איש הראשונים ברשימה של מועדון הלקוחות של יקב קלו דה גת, קיבלו בדואר הזמנה לחנוכת יינות חדשים של היקב.
לדעתי, כל ה- 500 עם קצת אקסטרות של חברים ומכרים קרובים ושותפים לנסיעה, מילאו החל מהשעה 11:00 את חצר היקב.

לאנשי קלו דה גת הייתה תחושה אמיתית וכואבת, שפרט ל- 500 האיש שהוזמנו לפי הרשימה, עדיין יהיו רבים וטובים וחשובים ליקב שלא הוזמנו, וזאת מפאת חוסר מקום; ואלו עשויים למצוא את עצמם נפגעים. אבל ביקב נשבעים שהכול נעשה ללא כל כוונה רעה ועם הרבה כבוד.

חנוכת הסדרה החדשה של היקב – סדרת העל "סיקרא" הכוללת מרלו 2003, סירה 2004, וגם יינות השרדונה 2005 קלו דה גת, הראל סירה 2005, רוזה 2006 קלו דה גת, ושנסון 2006 קלו דה גת – היוותה סיבה מספקת בהחלט לכנס את האירוע.

יקב קלו דה גת שוכן על המורדות של הרי יהודה, וכרמיו נושקים לעמק איילון. בגבעות המשתפלות אל העמק גודלו גפנים במשך אלפי שנים. גת קדומה בת למעלה מ- 3,000 שנה נמצאת בשטח היקב המטופח והמודרני. שילוב בין שכבת אדמה דקה המכסה אבן גיר ומיקרו אקלים יוצא דופן, מאפשרים גידול ענבי יין באיכות גבוהה במיוחד.

לאירוע ההשקה חברו כמה גורמים שתרמו להצלחת האירוע, ומוסיקת רקע זעירה ועדינה של נגינת נבל וחליל על ידי צמד נגניות בשם טלי גלזר ונועה אלמרי, סיפקה ליווי אמנותי.
עמדת תנור ענקית קידמה את הבאים עם שפע רב, חם, עשיר, צבעוני וטרי של מיני מאפי בצקניות עם גרעיני סומסום, ומקושטות זיתים, פטריות, בצל, פלפלים ושום, וגם פיצות קטנות וסמבוסק ממולא גבינה מלוחה, קעריות ירקות טריים חתוכים. כל אלה מבית חברת הקייטרינג נקטר אירועים ממושב סלעית שסיפקה את הכיבוד לטעימה.

אלי שקד, מנכ"ל רשת דרך היין, חברת השיווק וההפצה של היקב, כיבד את האירוע בנוכחותו, וטל שקד, בנו של אורי שקד מדרך היין, העביר לאורחים סיורים מודרכים במרתף החביות העצום והקריר, המונה כ- 400 חביות של היקב, כולן חביות אדומות צרפתיות ואיכותיות.

אייל רותם, הבעלים והיינן של היקב, כיבד את אורחיו הרבים במקצה טעימה עשיר ולא מבייש של מגוון יינות היקב. טעמנו מההראל קברנה סוביניון 2004, הראל מרלו 2004, הראל סירה 2004, קלו דה גת שרדונה 2004, הראל סירה 2005, קלו דה גת רוזה 2006, קלו דה גת שנסון 2006, וכן מסדרת "סיקרא" את המרלו סיקרא 2003 והסירה סיקרא 2004.

סדרת יינות ה"סיקרא" (בארמית "אדום עז") הנה סדרת-על יוקרתית של יינות, המביאים לידי ביטוי איכות יוצאת דופן של ענבים הגדלים על קרקע משובחת, המאפשרים ליינן לייצר יין בעל אריכות ימים וטעמים יוצאי דופן.

סיקרא סירה 2004 – היין עשוי 100% ענבי סירה, ויושן 20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות. במהלך היישון עבר חלק מהיין שפייה אחת. היין אינו מסונן, ומשקף טעמי פרי בשל ואת מאפייני הטרואר של יקב קלו דה גת. צבעו סגול עמום ועמוק, אף מורכב ועז, מעט ניחוחות עץ אלון ומאפיינים קלאסיים של זן הסירה. פלפל חמים וארומות של פירות אדומים. גוף מלא, מאוזן היטב, רעננות מתובלת וחומציות טובה. יין בנוי היטב עם טאנינים עגולים וחלקים. התססת התירוש ביין הסירה בסדרה זו נעשתה במיכלי תסיסה מנירוסטה פתוחים, על ידי שמרי בר המצויים על הענבים. סיומת ארוכה מורכבת ואלגנטית. היין ילווה מאכלים בסגנון ים-תיכוני גריל או צלי בשר. מחירו של היין 189 ₪. וזהו יין לאנשים עם כסף.

סיקרא מרלו 2003 – עשוי 100% ענבי מרלו. היין יושן בחביות עץ אלון צרפתי חדשות. במהלך היישון עובר היין שפייה כל 4-6 חודשים. היין אינו מסונן. גם ביין המרלו הפרי הבשל משקף את מאפייני הטרואר הכל כך אופייניים ביינות יקב קלו דה גת. צבעו שחור אדום כהה עם גווני סגול. באף ארומות פרי שחור ואדום, שמקבלות חיזוק על ידי רמז לעץ אלון ועשבי תיבול. בחך היין מרוכז, עוצמתי מאוזן היטב, ובעל טאנינים המשתלבים יפה. הסיומת ארוכה ומורכבת ואלגנטית. גם המרלו ילווה היטב ארוחה בשרית וגם מאכלי קדרה וגבינות עזות טעם. מחירו של המרלו סיקרא 2003 עומד על 189 ₪, וגם הוא ממוצב לדעתי כיין לאנשים עם כסף.

בכבוד הראוי לסדרת ה"סיקרא" האיכותית, ובאמת ליין המצוין שלגמנו היום, עדיין ולדעתי האישית, רבים מחובבי יקב קלו דה גת יהססו מלרכוש את היין ברמת התמחור הגבוהה הזו, מאחר ויינות קלו דה גת בסדרת הראל "הרגילה" כמו המרלו 2004 במחיר של 99 ₪, "עושים להם" את זה לא פחות, ובהנאה רבה.


יקב קלו דה גת
כרמי הראל (כביש רמלה-בית שמש)
טל. 02-9993505
WWW.CLOSDGAT.COM

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר