יקב תבור מציג את הדור השני של סדרת אדמה

באירוע שהתקיים במסעדת התרנגול הכחול החדשה של שף שאול בן-אדרת במתחם המגדלים של צפון תל אביב, חגגו אנשי יקב תבור ובראשם המנכ"ל אורן סלע, את חנוכת המיתוג החדש של היקב ויינותיו, ואת צאתה לשוק של סדרת אדמה II

באירוע שהתקיים במסעדת התרנגול הכחול החדשה של שף שאול בן-אדרת משמאל: אורן סלע - מנכבמתחם המגדלים של צפון תל אביב, חגגו אנשי יקב תבור ובראשם המנכ"ל אורן סלע, את חנוכת המיתוג החדש של היקב ויינותיו, ואת צאתה לשוק של סדרת אדמה II.

סדרת אדמה נבחרה להוביל את מאמץ המיתוג מחדש לאחר שבמשך שבע שנים הייתה העוגן של היקב, או "סוס עבודה" שמשך את תבור בשנים האחרונות.
הבקשה לחידוש ובידול הגיעה מהמסעדות המוכרות את היין ורוצות להימנע משאלות בנוסח "למה לשלם כל כך הרבה על יין שנמכר בסופר", וביקשו בלנד חדש או גורם בידול אחר להצדקת המחיר.
מההיבט החקלאי והיינני (מיכל אקרמן האגרונומית, אריה נשר היינן מהיום הראשון), ובעקבות כרמים וזנים חדשים וטיפולים שונים בכרמים, נוצר פתח לסדרה של יינות אדמה עם חידושים, לה ניתן השם אדמה II.
מדובר בסדרה של 40,000 בקבוקים משלושה יינות זניים: מרלו, פטיט סירה וסירה, ובלנד של קברנה סוביניון, פטיט סירה, קברנה פרנק ומרלו.
מחיר יינות אדמה לצרכן – כ- 65 ₪, והם יימכרו בחנויות יין.
מחיר אדמה II – 80 ₪, בשלב ראשון רק במסעדות ולא בחנויות יין.
ביקב אומרים כי אם יוכלו לייצר יותר – יינות אדמה החדשים יימכרו גם בחנויות.

אדמה II סירה 2008
עבור אדמה II סירה 2008 נבחר קלון 747 צרפתי של גפן הסירה – זן הענבים האציל שמקורו בעמק הרון בצרפת.
ענבי הסירה גדלו באזור הר מלכיה על קרקע טרה רוסה עשירה במינרלים המורגשים היטב ביין. פלפל שחור גרוס, פירות ערער ובשר מעושן הם מקצת הטעמים שעולים כבר עם מזיגת היין לכוס. בהמשך מגיעים ריחות ירוקים, עם מנטה ואיקליפטוס.
זהו יין שמצליח לשלב עוצמה ואלגנטיות. היין התיישן 12 חודשים בחביות עץ אלון. יש בו הרבה אלכוהול – 15.4%, והוא יין עתיר טאנינים.

אדמה II פטיט סירה 2008
זהו פטיט סירה זני ראשון של היקב. מיכל אומרת כי לפני כמה שנים נחשב הפטיט סירה לאחד הזנים הפשוטים והכמותיים של צרפת ואחר כך של קליפורניה.
"בטיפול וגידול מוקפדים, שימוש בכנה נכונה וקרקע נכונה, אפשר להגיע לאיכות גבוהה ביין זני זה הידוע כטאניני ועפיץ, כשהמטרה היא לרכך אותו", אומרת מיכל אקרמן, האגרונומית של יקב תבור.
הענבים ליין הגיעו מחלקה ותיקה בכפר תבור- לא זו של הפטיט סירה מהבלנד. החלקה כמעט לא מושקית, ומניבה 1.5 טון ענבים לדונם לעומת 2.5 עד 3 טון בדרך כלל של זן כמותי זה. כפר תבור הוא אזור גידול חם. ביקב ניסו להביא את אופי הזן עם מעט עידון, ומהיין הופקו 5000 בקבוקים.
מלבד גווני סגול עמוקים של היין, מציג הפטיט סירה טעמים פרחוניים של סיגליות וקסיס. השהייה בחביות אלון צרפתי במשך 12 חודשים הוסיפה טעמים עדינים של וניל ושוקולד. היין מביא לידי ביטוי את כל מאפייני הזן אשר משתלבים בהרמוניה ויוצרים גוף עמוק, עשיר ומאוזן, ויש בו 13.3% אלכוהול – יין לאוכל.

אדמה II מרלו כרם בן זמרה 2008
מיכל אקרמן האגרונומית אומרת כי ענבי המרלו הגיעו מחלקה ייחודית בכרם בן זמרה שכבר זנחו אותה בעבר, עם מעט מאוד יבול. באזור גדלים ענבי קברנה סוביניון, וזה מורגש במרלו.
היין התיישן 12 חודשים בחביות עץ אלון. 13.3% אלכוהול.באף עולים ניחוחות של תאנים בשלות, ובפה מגוון טעמים מדובדבנים אדומים עד לשמן זית טרי.
במפתיע, למרות שאיני מחובבי הזן, המרלו החדש של תבור הוא היין המועדף שלי בטעימה זאת. יין רך עם חומציות נכונה העושה אותו לבן לוויה הולם לאוכל.

אדמה II קברנה סוביניון – פטיט סירה 2008
ברוב יינות תבור מעדיף היקב לארוז בבקבוק זן ענבים יחיד, אך במקרה זה בחרו אנשיו ליצור בלנד ממספר זנים, אשר יתנו יין הגדול מסך חלקיו: הקברנה סוביניון שנתן את הגוף והעוצמה עם 20% פטיט סירה לצבע ולטעם, 10% קברנה פרנק ו- 10% מרלו להשלמת הטעמים.
מיכל אקרמן האגרונומית אומרת כי מדובר בבלנד ייחודי, כי ארבעה הזנים גדלים יחד באותו מקום – קיבוץ מלכיה, ורוצים לתת ביטוי לטרואר גלילי ולהביאו לכוס. כורם הקיבוץ טיפל בכרם בפיקוח צמוד של מיכל ואריה, ושמירה על משטר השקיה מצומצם כדי לקבל "טרואר בכוס" כדברי מיכל.
שני הזנים העיקרים של הבלנד, קברנה סוביניון ופטיט סירה, התיישנו 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. הקברנה סוביניון התיישן במשך 6 חודשים עם המשקעים העדינים. אליהם התווספו הקברנה פרנק והמרלו אשר השלימו את מערך הטעמים. כל זן התיישן בחביות נפרדות, והבלנד נוצר רק בתום תקופת ההתיישנות. התוצאה: יין בגוון סגול עמוק המאופיין באף פירותי וגוף מאוזן. שילוב הזנים הזה מייצר יין הרמוני ואלגנטי עם 13.9% אלכוהול.
ככל שהיין שוהה בכוס, מופיעים ריחות שוקולדים המצטרפים לפירות האדומים בפתיחה. איזה יופי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר