יקב תבור מציג שני יינות חדשים מסידרת "אדמה": קברנה סוביניון בזלת 2005, סוביניון בלאן גיר 2006

יבול נמוך של כ -900 ק"ג לדונם ובציר ידני קפדני והיישון, היו הבסיס המצוין ליישון התבור אדמה – קברנה סוביניון בזלת 2005 בחביות CASKS בנות 2,000 ליטר (הראשונות בארץ) שהיקב רכש לאחרונה, וגרמו למיצוי טעמו הייחודי של הענב

יקב תבור מציג שני יינות חדשים מסידרת "אדמה": קברנה סוביניון בזלת 2005 וסוביניון בלאן גיר 2006.
אורן סלע המנכ"ל אומר כי העובדה שבציר 2005 נחשב לאחד הבצירים הטובים שידע יקב תבור, השפיעה לטובה גם על היינות של שנה זו.

תבור אדמה – קברנה סוביניון בזלת 2005
השנה בחרו ביקב תת חלקה בוגרת בת 15 שנה שענביה הביאו ליין עוצמות חדשות. היין המופק מ- 87% קברנה סוביניון ו- 13% ענבי מרלו הגדלים על אדמה בזלתית עשירה. היין שופע ריחות בשלים, בעל צבע עמוק וכהה גון שחור וטאנינים רכים.
הבציר נערך באופן ידני על פי מועד הבשלת הפרי בשעות הבוקר המוקדמות.
יבול נמוך של כ -900 ק"ג לדונם ובציר ידני קפדני והיישון, היו הבסיס המצוין ליישון בחביות CASKS בנות 2,000 ליטר (הראשונות בארץ) שהיקב רכש לאחרונה, וגרמו למיצוי טעמו הייחודי של הענב.
אלכוהול- 13.5%
מספר בקבוקים- 7,948
מחיר – 63 שקלים.

תבור אדמה- סוביניון בלאן – גיר 2006
טעמים עשבוניים חמיצות גבוהה ורעננות, הם שהנחו את היינן אריה נשר הפעם.ואכן, סוביניון בלאן גיר החדש הנו בעל אופי "סוביניון בלאן" מובהק.
אלכוהול נמוך של 11.5% (לעומת 14% בשנים קודמות) מעיד על בציר מוקדם (סוף יולי 2006) מחד, ובגרות הן בגוף היין והן בריחו מאידך.
כרם הסוביניון בלאן בן 25 שנה שוכן באחד הואדיות הסמוכים ליקב.
עקב יבולים נמוכים במיוחד, "אימץ" הכורם אריה סלע את החלקה המיוחדת בת 11 דונם הממוקמת במדרון הואדי המערבי על קרקע עשירה במשקעי גיר. הכרם עבר שיקום וטיפול אוהב עד לבציר.
היבול הנמוך (כ-700 ק"ג ענבים לדונם) גרם להבשלה מוקדמת ואחידה של הענבים, עם רמת חומציות גבוהה מהרגיל.
זהו הבציר הרביעי מכרם זו, הענבים נבצרו ב-27 ביולי 2006 לפנות בוקר, ולאחר כ-15 דקות נקלטו ביקב.
בחירת היינן הייתה גם הפעם להשתמש אך ורק בנוזל החופשי לאחר המעיכה – FREE RUN, ולבצע תסיסה קרה (14 מעלות) ואיטית (כשבועיים) במיכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה, ללא מגע והשפעה של חביות. כל זאת כדי לא לטשטש את אופיו המיוחד של הענב.
כמו כן, על מנת לשמר במלואם את הטעמים והארומות האיכותיים והייחודיים, נעשה שימוש בשמרים מיוחדים לסוביניון בלאן, בוצעו שלוש שפיות בלבד וטיפול הצללה עדין.
כל התהליכים הללו נעשו מתוך כוונה לשמור על מאפייני הזן כפי שגדל בקרקעות כפר תבור, ולשמר את הארומה האופינית לקרקע הגירית ולמיקרו האקלים בכרם.
כמות בקבוקים: 9,537
אלכוהול – 11.5%
מוכן לשתייה עכשווית
מחיר- 63 שקלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר