כבוד ליין הישראלי בתפריט החדש של מסעדת מסה

במסעדת מסה, היין מהווה נדבך חשוב ומרכזי של המסעדה. לקוחות רבים יבחרו במסעדה, וגם ישובו אליה, בזכות השילוב של מנות השף הצבעוניות, הייחודיות, האיכותיות, והיצירתיות של השף משה אביב, וכן בזכות מלצרי היין – הסומלייה – המקצועיים

במסעדת מסה, היין מהווה נדבך חשוב ומרכזי של המסעדה. לקוחות רבים יבחרו במסעדה, וגם ישובו אליה, בזכות השילוב של מנות השף הצבעוניות, הייחודיות, האיכותיות, והיצירתיות של השף משה אביב, וכן בזכות מלצרי היין – הסומלייה – המקצועיים של מסה, ויכולתם להתאים יין לאוכל ולאווירה, וליצור לחוויה. הכל בזכות מבחר מדהים של יינות מהארץ ומחו"ל, לרבות יינות מרתף שלדעתי אין להם אח ורע במסעדות בישראל.

מעצב הפנים אלכס מייטליס, זוכה אות העיצוב בתחרות 2006, עומד מאחורי הפאר המנצנץ ומאיר עיניים של מסעדת מסה התל-אביבית, שביססה את מעמדה כאחת מהטובות במסעדות הצמרת.
השף אביב משה מוביל את הקו הקולינרי של המסעדה עם מנות מרהיבות ויוצאות דופן המשלבות פיוז'ן עם סגנון בישול פרובנסאלי, טעמים צפון אפריקאים אותם יכנה "זכרונות מבית אימא", ולעתים טעמים דומיננטיים שכנראה נעימים ועושים רק טוב לחך הישראלי.

בישראל יש מספר אזורים בהם שוררים תנאים טובים ואפילו ייחודיים למקום, המתאימים לגידול גפנים. תוכלו למצוא שם שילוב של תנאים מיקרו אקלימיים, טמפרטורות נמוכות בלילות, עם אדמות טוף וולקני ספוגיות, או אדמות טרה רוסה גיריות, או אדמות לס מדבריות. הבולטים באזורים אלה נמצאים בצפון הארץ בגליל העליון והמערבי ובגולן, ומכאן לאזור זיכרון יעקב ובכרמל ולשפלה הפנימית באזור בנימינה ושוני, ולחבל לכיש והרי ירושלים, ודרום עד למובלעת שברמת ערד.
בכותרת לחלוקה האזורית ניתן לרכז אסופה זו ועל פי הגדרת האזורים של מועצת הגפן: גליל/גולן, מישור החוף, הרי הכרמל והמרכז, השפלה והרי יהודה והדרום/הנגב.

בתפריט היינות של מסעדת מסה בחרו לסווג את היינות לפי החלוקה האזורית הזו ולפי פרישתם הגיאוגרפית של היקבים, ולאו דווקא לפי מיקום הכרמים.

במסעדת מסה תוכלו למצוא כ-200 סוגי יינות, עם הרבה יחס של כבוד ליינות ישראלים; חלקם מיקבי בוטיק על טהרת הביתיות וטיפול של יינן אחד עם כמויות ייצור יין קטנות, וחלקם יקבים עשירים מסחריים ומובילים.

שני זוכי תחרות פרס ירדן 2006 (המקום הראשון למורן עשור והמקום השלישי לאדר קליינמן) המשמשים כסומלייה של מסה, חליטו שתפריט היינות המכובד של המסעדה צריך זריקת עידוד נוספת, מתוך מגמה נמשכת ובהחלט ראויה לציון ולכבוד של לתת במה לכמה שיותר יקבי בוטיק ישראליים, מתוך שאיפה להראות שליינות הישראלים יש איכויות שאינן נופלות מיינות בעלי שם מתוצרת חוץ.

לפיכך, בתפריט היינות החדש שנחנך עתה במסעדה, תוכלו למצוא הרבה יותר יינות מתוצרת הארץ אותם ימצב התפריט בקונספט חדש שמגדיר את היין לפי מיקום היקב על מפת אזורי היין בארץ. זו בחירה שלדעתם יש בה אמירה. מסתבר כי מסעדת מסה מציעה כבר היום כ-80-90% יינות ישראלים מסך צריכת היינות במסעדה, וזאת כפועל יוצא של דרישת הקהל.

דגמתי עבורכם מהמנות החדשות של השף אביב משה, ועשיתי זאת מול התאמתן ליין.

מנות ראשונות
פתחתי בסלט אנדיב, כרישה ואפרסמון בפונדו גבינת גורגונזולה דולצ'ה ובראזאולה – סלט המשלב בתוכו מגוון טעמים: חמוץ, מלוח, חריף ומתוק. הגבינה מוסיפה חריפות, והרוטב הוא וינגרייט שמפניה, שמהווה תוספת מרעננת לוינגרייט שגרתי. מנה זו מתומחרת ב-54 ₪.
מול המנה כדאי להזמין ירדן גוורצטרמינר רמת הגולן 2006 במחיר 118 ₪ עם מתיקות חצי יבשה מתונה העומדת מול החריפות של הגבינה.
קרפצ'ו לוקוס וערמוני מים עם טוביקו אוראנג' ושמן פיסטוק – המנה עשויה מקרפצ'ו דג טרי המוגש עם טוביקו, שהן ביצי דג קריספיות, סלייסים של ערמוני מים, ושמן פיסטוק בעל טעם וריח דומיננטי. מנה זו מתומחרת ב- 52 ₪, ומולה דגמתי עבורכם מספר יינות לבנים: סוביניון בלאן פלטר 2006 ב-114 ₪, ססלוב סוביניון בלאן ניו זילנד 2005 ב-156 ₪, וויתקין ריזלינג 2005 ב-132 ₪. הסוביניון של פלטר הפתיע עם אף מצוין וריחות פרי משכרים, ואילו הסוביניון בלאן ניו זילנד של ססלוב ניצח כאן בזכות ארומות טרופיות ושפע טעמים וניחוחות שהלכו היטב עם המנה.

מנות עיקריות
שרימפס ופולנטה רכה מתירס פרואני, ווניל בביסק סרטנים – במנה קיבלתי שרימפס קריסטל מוגש לצד פולנטה מתירס פרואני טרי מתובל בגרגירי וניל ושמנת. המנה מתומחרת ב- 136 ₪.
מול המנה דגמתי שרדונה של קלו דה גת 2004 ב- 210 ₪, שרדונה 2004 של יקב סומק ב- 134 ₪, ויקבי רמת הגולן עם השרדונה קצרין 2003 ב- 178 ₪.
מכל היינות בטעימה זו של ההתאמה למנה העיקרית, התחבב עלי כאן היין של יקב קלו דה גת. הוא היה טוב יותר מרעיו, צעיר יותר, חמוץ יותר, חותך את האוכל. יחד עם זאת ראוי לציון הקצרין, שהעניק לו פייט בזכות בגרות צבע וקלאסיות של יין משובח המתאים יותר לאוכל וזורם איתו בהתאמה.
מוסר ים בקרם "קאסביה", קונפי ארטישוק, עגבניות לחות וג'לי פלפלים. תמחור המנה 138 ₪ – מנה המורכבת ממנת דג מוסר ים המוגש על קרם ארטישוק ירושלמי מתובל בלימון, עגבניות מיובשות וארטישוק, המוקפצים בשמן זית ועשבי תיבול.
למנה זו דגמתי את הפלטר קברנה שיראז 2004 ב- 180 ₪, סירה ריזרב 2004 של טוליפ ב- 148 ש"ח, וקברנה סוביניון 2004 של רד פואטרי ב- 148 ₪.
מול מנת הדג היה לטעמי הפלטר היין שהתאים יותר לאוכל.
צלעות טלה, קונפי שומר וקולורבי עם טאבולה לימון, רימונים וציר מיניסטרונה. מנה המתומחרת ב-154 ₪ – צלעות הטלה בקונפי של קולורבי ושומר על תבשיל בבישול ארוך של ירקות שורש, זנב שור ובשר בקר, בתערובת של תבלינים מיוחדים. למנת בשר עיקרית זו נדרשתי ליינות אדומים מהליגה הלאומית, ואלו הם: מסה 2004 – סוסון ים במיטבו עם יין הבית של המסעדה המורכב מקברנה סוביניון ופטיט סירה; יין שבשעתו תומחר במסעדה ב-274 ₪ וכרגע לא מופיע בתפריט היינות. נמצא בתהליך התיישנות במסעדה, ואם תבקשו תקבלו. קברנה סוביניון ריזרב 2004 פלאם ב- 226 ₪, מרגלית קברנה פרנק 2004 ב- 246 ₪, קברנה סוביניון ריזרב בזלת הגולן 2003 ב- 224 ₪. וה-T סלקשיין שיראז 2004 של פלטר ב- 226 ₪.
כאן, ידידי, הבחירה כבר הייתה קשה. מדובר בקבוצת יינות ראויים, שלכל אחד מהם יש סיפור ואמירה. כל אחד מהם עומד בזכות עצמו. אלו יינות שניתן בהחלט לכנותם "שווים", ולפיכך חיפשתי את היין שהתאים למנה יותר מכל.
ה- T סלקשיין של פלטר היה שגרתי, המסה 2004 היה אלכוהולי מדי – משתלט בעוצמותיו על האוכל, וחיפש לנוח בתוך דיקנטר לשעתיים לפחות. המרגלית היה לא פחות מנפלא, הבזלת בהחלט בסדר, ואילו הפלם ניצח כאן בזכות איזון והרמוניה מלאה של יין מצוין.

מנה אחרונה
לקינוח קיבלתי קרם פטיסייר בעל מרקם עשיר, שהעניק בסיס טוב לקרם, ומלית של שכבות בננה ותותים עם פירורי בצק שטרויזל שנאפו רכות. זהו שילוב של מנה חמה עם כדור גלידה מרענן בטעמי פסיפלורה – פצצה של טעמים למנת סיום.
עם המנה טוב תעשו אם תבחרו באחד מיינות הקינוח של ירדן רמת הגולן 2004 "הייטס ויין" ב-178 ₪, או ה"יסמין" של ססלוב.

תפריט היינות רציני ביותר, וההיצע מביא לידי חשיפה רבים וטובים מהיקבים הישראלים. תוכלו לזהות שם את השמות הגדולים של היקבים המסחריים וגם את יקבי הבוטיק הטהורים. איך אפשר בלי להזכיר את היינות שמלווים הרבה ארוחות טובות במסעדה, שאת כולם פשוט אי אפשר לטעום בבת אחת.
היינות של שאטו גולן, דלתון, יראון, אמפורה, הסדרה האזורית של כרמל, עמק האלה, קסטל, צרעה, ברבדו, אלכסנדר, ושפע של היינות מתוצרת איטליה: וילה אנטינורי, וינו נובילה די מונטפולצ'יאנו, ולפוליצ'לה, אמרונה, ומצרפת: פויאק ברון נתניאל, בורגון פאסטוגראן, ומספרד: סרו אניון קריאנזה, אליון רזרבה וגה סיציליה, סולנס סימס דה פוררה, ומארה"ב וארגנטינה: את המרלו גרנאד אסטייטס קולומביה קרסט, ודוניה ברנדה לואיס פליפה, ומאוסטרליה: את השירז פיטר לימן ברוסה ואת השיראז גראנאש ילו טייל. ומכאן ליינות המרתף במחירים הנעים מ-300 ₪ ועד 1,980 ₪ עם השמות "הכי" גדולים של יינות מהארץ, צרפת, איטליה וספרד.

מנות האוכל שרוקח עבורכם השף משה אביב ישתלבו היטב במבחר היינות. התמחור של היינות במסעדה גבוה בכל קנה מידה, ועומד בקנה אחד לתמחור המנות המושקעות במסעדה, הרואה עצמה מהמובילות שבמסעדות הצמרת בישראל.
מבחר היינות במסעדה בהחלט מפצה ונותן מענה גם לרמת הציפיות והכיס של קהל לקוחותיה.


MESSA
רח' הארבעה 19 תל-אביב
טל. 03-6856859

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר