כוננות חורף במטבח

ישראל היא מדינה חמה עם אקלים ים תיכוני מובהק, אבל זה לא אומר שבחורף לא יורד גשם או שהטמפרטורות לא צונחות. אז איך מכינים את התפריט לקראת העונה הקרה וכיצד מפנקים את המשפחה? הנה כמה הצעות

חשוב מאוד להתכונן לחורף, ובעיקר לבצע את ההתאמות הנדרשות במטבח

החורף נותן את אותותיו הראשונים, ולא מעט ימי גשם, סערות ומזג אוויר מעונן כבר מאחורינו. אז מצד אחד, ישראל היא מדינה חמה שיש בה אקלים חם וים תיכוני. מצד שני, גם בארץ הקטנה שלנו קיימים פערי טמפרטורות בין הקיץ והחורף. לכן חשוב מאוד להתכונן לחורף, ובעיקר לבצע את ההתאמות הנדרשות במטבח.

 מאכלים שעושים חם בלב

היתרון של החורף הוא ללא ספק קולינרי. זו העונה שבה אנחנו מחדדים את היכולת שלנו להכין מרקים, להשקיע בתבשילי קדרה, ולשלב גם דייסות.

מבחינה תזונתית, ההמלצה היא לפתוח את הימים הקרובים בארוחת בוקר מפנקת ומשביעה, ולהחליף מוצרים מעובדים בפירות וירקות. לארוחת צהריים אפשר לאכול תבשיל בשר או עוף, כאשר לידו מנה קטנה יחסית של פחמימות או סלט. לאחר מכן, כל שנותר הוא להתאים את ארוחת הערב לצרכי המשפחה. בחלק מהימים אפשר להסתפק במנות סטנדרטיות יחסית של פסטה, בעוד בערבים אחרים אולי נרצה להרים את הרף עם תפוחי אדמה בתנור, קדירת ירקות שורש, ותבשיל קטניות.

סוף השבוע הגיע? זה הזמן להכין חמין. המאכל הישראלי האולטימטיבי זוכה בחורף לעדנה מחודשת, כאשר לכל אחד ואחת מאתנו יש מתכון אחר שאליו אנחנו רגילים להיצמד.

 איפה המשפחה אוכלת?

הסוד של ארוחה משפחתית חמה ואינטימית הוא לאכול יחד. את זה אפשר לעשות בקלות עם אי למטבח ועם כיסאות בר גבוהים שנצמדים אליו. אם עדיין אין לכם אי כזה, כדאי לדעת שכיום ניתן לשלב אותו בקלות גם במטבחים קטנים יחסית.

בנוסף, ארוחות בחורף נוטות להיות חמות – ולכן צריך לחשוב איפה מגישים אותן. בין היתר, יכול להיות שהגיע הזמן להחליף את הכלים, לקצר את המרחק בין השולחן לבין משטח העבודה, או להחליף את המיקום של מכשירי החשמל על השיש.

 לא לשכוח את חומרי הגלם!

החורף בישראל מתחיל מאוחר ונגמר מוקדם, אבל זו גם העונה שבה אפשר להשיג חומרי גלם נדירים יחסית. רוב הבשלנים המומחים, לדוגמא, משקיעים בפטריות כמהין שמגיעות היישר מתחת לעצי אלון ביערות, בעוד בשלנים חובבים מתחילים לשלב בתפריט שלהם את פירות העונה והירקות שמגיעים לשיאם בצפון ובגולן.

לבסוף, כדאי גם לנצל את החורף על מנת לצמצם מאכלים קצת פחות בריאים כמו מלח וסוכר. אם למשל רוצים להפוך את המרק למנה בריאה יותר, עושים זאת באמצעות הוספת עשבי תיבול טריים במקום מלח רגיל.

לחילופין, אפשר להוסיף עשבי תיבול מיובשים גם בתחילת או אמצע בישול של קדירות, כדי להדגיש את טעם התבלינים וחומרי הגלם. בתיאבון!






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה