כיצד לשמור על הגזרה בחופש? טיפים למטיילים וליוצאים לחופשה

נוסעים לטיול או לצימר בצפון? טסים לחו"ל? כדאי לכם לקרוא את הטיפים של הפסיכולוגית מאיה פרנקל המתמחה בהשמנת יתר במרכז מלב"י – המרכז לטיפול בהשמנת יתר במתחם אסותא

בחג החירות ובשאר החופשות הקרובות, רבים מאיתנו נוטלים פסק זמן משגרת היום יום ונוסעים לחופשה.
אבל חופשות, מהנות ככל שתהיינה, עשויות להוות אתגר רציני כאשר אנחנו מנסים לשמור על הגיזרה: הסביבה פחות מוכרת, בחירת המזון עלולה להיות שונה מאשר בבית, ולנו יש גם פחות שליטה על הכנתו של האוכל. מה אפשר לעשות?

כלל האצבע החשוב ביותר הוא תיכנון מראש: מומלץ לחשוב מבעוד מועד על דרכי התמודדות עם נושאים פרקטיים שקשורים לאכילה, ועם תחושות שיעלו בנו לאור ההחלטה להגביל את המזון שנצרוך.

מניסיוני כמטפלת באנשים שסובלים מהשמנת יתר, אני יודעת כי על רוב הסיטואציות ניתן להתגבר באמצעות תיכנון מוקדם. מנגד, אם "ניתפס" לא מוכנים – נהיה בסיכון גבוה יותר להיכנע לפיתויים רגעיים, שאחר כך נשלם עליהם מחיר גבוה.

פעמים רבות אנחנו תופשים את החופשה כזמן בו אין איסורים והגבלות, בין היתר גם בתחום המזון. לכן חשוב שניבחן עם עצמנו, לפני שאנחנו יוצאים לנופש, איך למצות ממנו את המיטב – מבלי להרוס את כל המאמצים שהשקענו עד כה בשמירה על המשקל.

הצעד הראשון שמומלץ לעשות הוא לקבל החלטה על "מטרת החופשה" שלנו: האם אנחנו רוצים להמשיך לרדת במשקל או לשמר את המשקל הנוכחי שלנו? אם ברצוננו לא להעלות קילוגרמים נוספים, עדיף שנציב לעצמנו סף קלורי יומי מעט יותר גבוה לתקופת החופשה, מתוך מטרה לשמור על המשקל הנוכחי.

סידורי הנסיעה
לפני היציאה לדרך, חשוב לברר כמה סוגיות אודות סידורי הנסיעה:
כמה זמן היא תימשך? האם אנו עשויים לעמוד בפני פיתויים של חטיפים בתחנות דלק, שדות תעופה או מלונות? האם המזון שלנו ייקבע על ידי הנסיבות, כמו למשל המזון שתגיש לנו הדיילת במטוס? אם כן – האם יהיה זה אפשרי להביא ארוחה מהבית או להזמין מראש ארוחה דלת קלוריות?

שאלות נוספות שחשוב לתת עליהן את הדעת: האם יוגש לנו מזון על ידי המארחים? האם נאכל בחוץ? האם נכין לעצמנו ארוחות? אילו קשיים צפויים להתעורר? מהם הצרכים הקולינאריים של שאר השותפים לנסיעה?

שבירת כללי התזונה שסיגלנו לעצמנו יכולה אמנם להוביל להנאה רגעית ותחושה פנימית קצרה של ניצחון (המבוססת על תחושת ה"מרד" בגבולות שהצבנו לעצמנו), אולם זמן קצר לאחר מכן עשויות להציף אותנו תחושות קשות של אשמה, אכזבה, ואפילו כישלון וייאוש.

לכן, הכנה נפשית מקדימה, שלוקחת בחשבון את התסריט הגופני והרגשי ממנו נעדיף להימנע, עשויה לסייע לנו לשמור על הגזרה בחופשות הקרובות שלנו, ולא פחות חשוב מכך – ליהנות מהן הנאה מרובה ושלמה.


הפסיכולוגית מאיה פרנקל מתמחה בהשמנת יתר במרכז מלב"י – המרכז לטיפול בהשמנת יתר במתחם אסותא

מלב"י המרכז לטיפול בהשמנת יתר, ז'בוטינסקי 62 תל אביב, 03-5228088, www.hashmana.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר