כך תטפלו בצינון – בדרך הטבעית

החדשות הטובות הן שאפשר לטפל בצינון בדרכים טבעיות ותוך כדי שתיית תה ירוק
טיפול בצינון באמצעות משקאות חמים או ויטמינים יעזור לכם לעבור בשלום את החורף הקרוב. הנה המדריך המלא

צינון הוא למעשה דלקת זיהומית של דרכי הנשימה העליונות. הדלקת עלולה להיגרם בגלל סוגים שונים של נגיפים והיא נמשכת בדרך כלל עד שבוע, אך היא מאוד מדבקת ומטרידה. הגורמים להצטננות יכולים לעבור באמצעות עיטוש, שיעול ומגע ידיים, והדלקת נפוצה בעיקר בעונות המעבר ובחורף. חוץ מזה, העובדה שיש המון וירוסים שגורמים לצינון לא מאפשרת לפתח חיסון.

החדשות הטובות הן שאפשר לטפל בצינון בדרכים טבעיות ותוך כדי שתיית תה ירוק וטעים. במקביל, מומלץ להכין משקה כורכום עם חלב, פלפל שחור ודבש לפי הטעם, כדי להכניס לגוף נוגדי חמצון חזקים ונוגדי דלקות עם יכולת אנטי בקטריאלית. בנוסף, שטיפת האף עם מי מלח עוזרת לייבש ולהפחית את לחות הריריות, מקלה על הוצאת הנזלת, ושומרת על דרכי הנשימה פנויות לכניסת אוויר.

איזה ויטמינים עוזרים לגוף מצונן?

משקאות חמים מקלים על תסמינים מידיים של צינון ובהם נזלת, שיעול וגרון כואב. עם זאת, רצוי לשדרג את התה והמשקאות החמים עם דבש מפרחי כוסמת. נטילת כפית אחת של דבש מפרחי כוסמת לפני השינה, יעילה יותר בשיכוך סימני הדלקת הזיהומית אפילו בהשוואה לסירופ שיעול, והיא מתאימה גם לילדים.

כמו כן, מאכלים עם ויטמין C ואבץ יכולים לעזור לגוף מצונן להתמודד עם הדלקת ולחזק אותו בתוך זמן קצר. ויטמין C שנמצא בכמויות גבוהות בפירות הדר, מחזק את המערכת החיסונית, בעוד האבץ יעיל בקיצור משך הצינון. היתרון כאן הוא שניתן לשלב את המאכלים והמשקאות שמכילים ויטמין C ואבץ גם בשגרה היום יומית, ואם מחליטים להגיע מצוננים למשרד או ללימודים.

הצינון הוא לא גזירה משמיים

רבים טועים לחשוב שהחורף חייב להביא איתו דלקות, וירוסים, מחלות וצינון. בפועל, יש דברים טבעיים שכל אחד ואחת יכולים לעשות על מנת למנוע את הצינון, או לפחות לצמצם באופן דרסטי את הסיכון להידבק בו.

ראשית, יש להקפיד לרחוץ ידיים לכל אורך השנה, ובעיקר בתקופת החורף. רוב הנגיפים שגורמים להופעת שפעת מתפשטים במגע ישיר, אך רחיצת ידיים במים עם סבון עוזרת לפרק את המחוללים של הצטננות. שנית, יש להשתמש רק בנייר סופג כאשר משתעלים או מתעטשים, אבל לא לכסות את הפה עם היד. בניגוד למה שסיפרו לנו כשהיינו ילדים, כיסוי של הפה עם היד רק גורם לנגיפים להידבק לידיים החשופות, ולהעברת המחוללים לאנשים אחרים.

לבסוף, כדאי לנצל את תקופת החורף על מנת לאמץ שגרה של שתיית מים מרובה. 10-15 כוסות מים ביום יעשו פלאים לעור הפנים שלכם, וישטפו את המערכת מבפנים. בשביל לדעת אם צרכתם מספיק נוזלים, כל שתידרשו לעשות הוא לבדוק את צבע השתן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר