כך תשיגו את האירוח המנצח: רעיונות למתכונים שכיף לנשנש

כל מי שנשנש בחייו, יודע שלא מדובר בביס אחד בודד. אם הוא עשוי טוב, אחרי כל ביס יבוא עוד אחד, ואחריו עוד אחד
נשנושים הם מנות קטנות, חמודות ומשמחות, שאפשר לשאת בשתי אצבעות היישר אל תוך הפה. בעוד שהגשת ארוחה שלמה בעלת מספר מנות היא אירוח רשמי, הרי נשנוש, לעומת זאת, הוא אחיה הקטן והשובב שבא להקליל

נשנושים הם מנות קטנות, חמודות ומשמחות שאפשר לשאת בשתי אצבעות היישר אל תוך הפה. בעוד שהגשת ארוחה שלמה בעלת מספר מנות היא אירוח רשמי, הרי נשנוש, לעומת זאת, הוא אחיה הקטן והשובב שבא להקליל. הוא אסתטי, הוא לבבי, והתענוג שבו מחולק לביסים קטנים. חלק מסוד הקסם שלו הוא שאפשר להכין אותו כמעט מכל דבר: ירקות או בצקים, מתוקים או מלוחים; כל עוד זה קטן וטעים, זה נחשב. אם מתחשק לכם אירוח קליל אך כזה שלא יישכח, זה הזמן לשים את הנשנושים במרכז השולחן, תרתי משמע, ולהחזיר למנות הקטנטנות את הכבוד הראוי להן.

קרקר וקישוט

קרקרים ומטבל גבינה הם אבות אבותיהם של הנשנושים. המליחות והפריכות שלהם, יחד עם פמליית הזרעים והגרעינים הזרועה בקרקר, הופכים אותו ללא פחות מחגיגה. אין ספק שמטבל איכותי יגרום גם לקרקר השווה ביותר לזרוח. תוכלו לשחק במטבלים חלביים המשלבים גבינות שונות עם עשבי תיבול או בצל מטוגן, או דווקא לבחור בקו טבעוני שיכלול טפנדים מיוחדים וטחינה. לעומת זאת, אם מתחשק לכם לקשט, תוכלו לזלף מעליו סלט ביצים במיונז, ממרח אבוקדו, גבינת שמנת עם חצי עגבניית שרי, או פטה טונה עם שמיר להדגשת הטעמים.

רולדת תמרים

רולדת תמרים קפואה היא נשנוש כיפי שקל להכין וכיף לארח איתו. יתרון משמעותי דווקא בנשנוש זה, הוא שרולדות נשמרות לאורך זמן במקפיא (בהנחה שהן לא נגמרו בפעם הראשונה שהוצאתם אותן משם), שימו לב לפרוס אותן מבעוד מועד, כדי לא להיאבק איתן ברגע האמת. כך, גם אם אורחים באים בהפתעה, אתם שולפים בזריזות רולדה מהקור, והרי לפניכם פינוק ברגע שאפשר להגיש ליד הקפה.

מפעם לפעם אתם יכולים לשחק במיקס האגוזים שתחביאו בפנים – מלך, מקדמיה, קשיו, או פיסטוק ירוק זוהר (ואל תוותרו על הקלייה). חוץ מאגוזים תוכלו להוסיף גם גרידת לימון או צ'אנקים של חלבה, ולצפות את כל הטוב הזה כראות עיניכם: קוקוס הוא ציפוי קלאסי, אבל אם שמרתם על עיסה ניטרלית יחסית, תוכלו לבחור בציפוי אוונגרד (בוטנים קצוצים מומלחים, למשל).

נשנושי ירקות

כל מי שנשנש בחייו, יודע שלא מדובר בביס אחד בודד. אם הוא עשוי טוב, אחרי כל ביס יבוא עוד אחד, ואחריו עוד אחד. אז אם כבר סשן קטנים וטעימים, לא עדיף שנצמצם נזקים? נשנושי ירקות יכולים לבוא במגוון צורות, למשל ירקות קשים שקשה להתעלם מהקרנאצ'יות שלהם, כמו מקלות גזרים או פרחי ברוקולי טריים, שנטבלים בשמחה בשמנת חמוצה או מטבל ציזיקי מרענן. לעומת זאת, אם מתחשק לכם דווקא מרקם נימוח ומפנק יותר, קוביות תפוחי אדמה מבושלים קלות, עטופים שמן זית ומלח, שהשתזפו יפה בתנור, הן נשנוש מנצח – כמה פשוטים, ככה טעימים.

מה תשתו?

גם אם מוניטין הנשנושים שלכם מוכר בכל השכונה, כל עוד הם נחים על השולחן לבדם השמחה לא שלמה. אין איך לחמוק מהעובדה, שכל נשנוש ישמח למשקה שיוציא ממנו את המיטב להעלאת מצב הרוח, ליצירת חמימות נעימה, ולחוויה קולינרית מלאה יותר.

לא משנה אם אתם אוחזים בטעם מתוק או מלוח, כוסית יין יכולה רק להחמיא לטעמו. לבן או אדום, מבעבע או מתובל – משקה הענבים יזרום בטבעיות נינוחה, בעוד הנשנוש ידגיש את נוכחותו הנעימה של היין. אפשרויות לשידוכים מוצלחים יכולים להיות יין רוזה פרחוני, פירותי ועדין, שילווה נשנושים עזי טעם כמו טוסטון עם טפנד עגבניות מיובשות. לחילופין, יין פורט מחוזק ודומיננטי, יתאים ליד נשנושים יותר סולידיים כמו קרקר עם קרם פרש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר