כמה מילים על פטיט סירה

פטיט סירה הוא זן צרפתי שנקרא במקור דוריף, האיש שאחראי להרכבת הזן משני זנים קיימים. הפטיט סירה שונה לחלוטין באופיו וטעמיו מהסירה. המאפיין העיקרי שלו הוא עוצמה

פטיט סירה הוא זן צרפתי שנקרא במקור דוריף, על שם האיש שאחראי להרכבת הזן משני זנים קיימים. הפטיט סירה שונה לחלוטין באופיו וטעמיו מהסירה. המאפיין העיקרי שלו, לטעמי, הוא עוצמה. להבדיל מהפירותיות המעודנת של הסירה. הפטיט סירה איננו מעודן כלל.

"גיליתי" אותו בשנת 2002, ומאז הפך לתבלין הבית של סוסון ים. הוא נמצא בכמויות קטנות, בין 5 ל- 10 אחוזים בדרך ככלל, ביינות take II , קאמי, לנון, ואלול.
ביינות הזינפאנדל האמריקניים, הפטיט סירה היה מאז ומתמיד חלק מהתערובת. הוא נמצא כבר בכרם, הגפנים פזורות בין גפני הזינפאנדל, וכך נוצר המושג
field blend , תערובת הכרם.

את תרומתו אפשר לתאר כך: אם זינפאנדל הוא שמלה פרחונית מתנפנפת ברוח, אזי הפטיט סירה הוא החגורה שמצמידה אותו לגוף. האמריקנים מתארים אותו כזן הנותן עמוד שדרה ליין, במילים אחרות: גורם ליין לעמוד זקוף. כל אלה הם בעצם תיאורים מילוליים שניתן לסכם במילה אחת: עוצמה.

את הפטיט סירה גיליתי כאמור בכרם בעל, בוגר. היבול נמוך, הענבים קטנים מאד, והתוצאה היא יין שחור, ממש תרכיז סמיך. עקב דרישה של כמה לקוחות, (ממש כך) אני "מקריב" חבית אחת מתוך השתיים שאני מצליח לייצר, ליין זני. החבית השנייה מיועדת לתיבול היינות האחרים. זהו יין הדורש תקופת יישון והתבגרות ארוכה גם בבקבוק.
הטאנינים של הפרי כל כך חזקים, שליין יש פוטנציאל של שנים ארוכות. למי שלא רוצה לחכות, ואני מכיר כמה אנשים כאלה, כדאי להעביר את היין לדקאנטר בשעות הבוקר, על מנת ליהנות ממנו בערב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר