כמה רומנטי: בציר לילי ידני של יקבי בנימינה בכרם צובה

ביקב מסבירים כי על פי רוב, נהוג לבצע בציר ידני רק בשעות היום, אולם לאור הרצון לשמור על איכות הענבים הוחלט על בציר ייחודי זה.

יקבי בנימינה מהרו לדווח, ואנחנו באכול ושאטו מיהרנו לפרסם, על בציר לילי ידני של ענבי השרדונה של יקבי בנימינה בכרם שבקיבוץ צובה.

ביקב מסבירים כי על פי רוב, נהוג לבצע בציר ידני רק בשעות היום, אולם לאור הרצון לשמור על איכות הענבים הוחלט על בציר ייחודי זה.

לאור הפנסים, נקטפו אשכולות הענבים והונחו בארגזים קטנים, במטרה לשמור את האשכולות ללא מעיכה. הבחירה בשעת הלילה המאופיינת בטמפרטורות נמוכות בהרי ירושלים, לביצוע הקטיף, נובעת מהשאיפה לשמר את הענבים בטמפרטורה קרירה. בשיטת בציר זו, אשכולות הענבים מגיעים שלמים ובטמפרטורה נמוכה ליקב.

כאשר ארגזי הענבים הגיעו ליקב בשעות הבוקר, האשכולות הוכנסו למסחטה לצורך סחיטת אשכולות שלמים, כנהוג בצרפת, במטרה להימנע מחשיפת המיץ לאוויר ולחמצון.

ששון בן אהרון, היינן הראשי של יקבי בנימינה, אומר: "שרדונה הוא זן המהווה בסיס ליינות יוצאי דופן באיכותם, אך בשל היותו עדין במיוחד יש לנהוג בו ברגישות. הנסיון שלנו מוכיח כי בציר ידני באופן כללי, ובעיקר זה המתבצע בשעות הקרירות של היממה, מביא עמו איכויות פרי גבוהות במיוחד בתוצר הסופי, פעילות הבציר הייחודית תרמה להתרגשות בקרב הבוצרים והכורמים, ואנו בטוחים כי היין שיתקבל יהיה מרשים ואיכותי". 

צילום: שי אלבז

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר