לאכול בפאפוס קפריסין ולהיזהר מהמלכודות

פאפוס (Paphos, Pafos) – עיר קיט ותיירות על חוף הים בדרום מערב קפריסין (טוב, רוב הערים בקפריסין הן ערי קייט ותיירות על חוף הים), מזמנת למבקר מאות מסעדות, בתי אוכל, פאבים וברים, שרובם מציעים תפריטים דומים של ארוחות בוקר בריטיות טיפוסיות (הם גם נוהגים בצד שמאל וההגה בצד ימין – זהירות!), ותערובת של מנות דגים, פירות ים, סטייקים ומאכלים יווניים מוכרים.

פאפוס (Paphos, Pafos) – עיר קיט ותיירות על חוף הים בדרום מערב קפריסין (טוב, רוב הערים בקפריסין הן ערי קייט ותיירות על חוף הים), מזמנת למבקר מאות מסעדות, בתי אוכל, פאבים וברים, שרובם מציעים תפריטים דומים של ארוחות בוקר בריטיות טיפוסיות (הם גם נוהגים בצד שמאל וההגה בצד ימין – זהירות!), ותערובת של מנות דגים, פירות ים, סטייקים ומאכלים יווניים מוכרים.

בכל זאת כמה אזהרות והמלצות. נפתח באזהרה: כשמגיעים לנמל הקטן והיפה, רואים שורה של מסעדות. אז לאן ללכת?
תיאו'ס (Theo’s), הראשונה, מלאה יותר, אז באופן טבעי נוטים להיכנס להיכן שיש אנשים. ובכן, זהירות. תיאו'ס מלאה רק כי היא הראשונה, ולא כי היא טובה. בעצם היא גרועה, ויתכן שכשתגיעו לביקור בפאפוס היא תיקרא כבר בשם אחר, כי השם תיאו'ס מודבק על לוח תפריט שנראה כי נשא כבר שמות קודמים.

אחת המלכודות הן ארוחות מזה (Meze) – הכוללות צלוחיות של סלטים למיניהם, ובהמשך גם מצעד מנות עיקריות (בשר, דגים או צמחוני). בתיאו'ס קיבלנו כמה צלוחיות עלובות (בלימסול ראינו מסעדה מכריזה בגאווה שתקבלו בה 22 צלוחיות שכאלה) של סלטים באולם חתונות ביום גרוע, ואחר כך דוגמיות של דגים ופירות ים בשלושה סבבים (מטוגן, על הגריל, ובלתי מזוהה). מחיר מנת מזה לאדם שם 8.80 לירות קפריסאיות (ליר"ק – הכפילו ב- 10 וגלו הסכום בשקלים), ובכל זאת עם סלט עגבניות ופיסות גבינה ("סלט יווני") ושני בקבוקי מים הגענו ל- 28 ליר"ק.

מסעדה ברמה שונה לגמרי היא מטקסאס (Metaxas) – הממוצבת כמסעדת גורמה ברחוב צדדי שיוצא מהדרך החוצה את העיר במפלס אחד מעל הטיילת והנמל ונקראת "דרך קברי המלכים"
(Tombs of the Kings Road) בפאפוס תחתית (Kato Paphos) – דרך אגב, למרכז העיר אין לכם כל סיבה להגיע – מכוער ומשמים ביותר.
הבעיה המרכזית במטקסאס ערב ביקורנו הייתה שירות איטי להחריד – אבל מה זה איטי… איטיות של תקלה ולא של בכוונה תחילה. זוגות מיואשים חיכו למנה הבאה שלהם בפערי זמן של חצי שעה בין מנה למנה.
אם זו אכן בעיה חד פעמית, מטקסאס היא בהחלט אופציה. אכלנו שם את האספרגוס של סטף – מנה דוגמיתית של אספרגוסים טריים עטופים בבייקון ומוקרמים בגבינה, וחציל ממולא בבשר, עלי גפן ממולאים, דג הליבוט ברוטב שמנת ועגבניות, וחזה עוף ברוטב שמנת ופטריות ואוזו. זאת לצד תפוחי אדמה צלויים וירקות גן טריים מבושלים קלות, ובקבוק יין אדום קפריסאי Ayos Onou frios – קצת כבד, עם קצת מתיקות, וטעים. עבור הארוחה שילמנו 33.80 ליר"ק.

ארוחות צהרים מוצע לאכול בשורה הארוכה של המסעדות לאורך דרך המלכים, הערוכות לקבל משפחות, כולל מתקני משחקים לילדים בחלק מהן (Karlina היא מקום נעים מאוד לתפוח אדמה בקליפה ועליו מגוון תוספות).
עוד מקום מומלץ ברחוב זה: באר-מסעדה אוסטרלי בשם Outback – עם תפאורה ועיצוב נעימים המזכירים את הכפר של רפי נלסון, מוזיקה טובה, ושידורי טלוויזיה על מסכי ענק.

אם אתם יוצאים מפאפוס, כדאי להגיע לעיירה הנעימה פוליס (Polis) – כ- 35 ק"מ מערבית לפאפוס, וממנה לרדת לעיירת המארינה לאצ'י (Latsi). ליד המרינה שורה של מסעדות. אנחנו אכלנו ב- Seafare ארוחה קלה ליד המים, שכללה סלט יווני מעולה, מוסקה, אומלט עם מגוון תוספות וארבע פחיות שתייה (אל תשכחו לשתות – חם!) ב- 16.60 ליר"ק.

כשנוסעים בדרך קברי המלכים מעט צפונה ויוצאים מפאפוס אל השכונות והכפרונים הסמוכים המאכלסים עשרות בתי מלון, כפרי נופש, ומתחמי דירות נופש, לא מפסיקים לראות מסעדות וטברנות.

אכלנו פעמיים במלאניה (Melania) למרגלות המתחם בו התגוררנו. מנהל המסעדה, הבנויה כמרבית המסעדות בפאפוס מסוכה חיצונית ואולם פנימי, הוא מתאוס קנאוויאס, שאפילו היה חודש בישראל כתייר יחד עם אחיו. המטבח יווני קלאסי, עם בישול ביתי וטאץ' אישי בהגשה. בשתי הארוחות לא חרגנו מטווח ה- 20 ליר"ק לזוג , כאשר דגמנו בביקורינו צזיקי (מנה זעירה מיוגורט מצוין), עלי גפן ממולאים חמים וטעימים – שהיה צורך בזכוכית מגדלת כדי לראותם, קבאב כבש (הלא הוא השישליק שלנו), יין אותלו (Othelo) של יצרנית הבירה והיין המקומית Keo בפעם הראשונה, ויין הבית הממולא במקום מחבית לתוך בקבוק ללא תווית (Melania Village) בפעם השניה; בה אכלנו מרק עגבניות ומרק מינסטרונה (ביתיים וטעימים), סטיפאדו (צלי בקר המתבשל זמן רב עם ירקות שורש) עם אורז וצ'יפס, ומוסקה ענקית ביתית העשויה לפי המתכון המקורי והמלא (מצע תפוחי אדמה, חצילים, עגבניות, בשר טחון, רביכת גבינה מוקרמת).
המיוחד במלאניה: ענבים בשרניים וטעימים אותם בצר מתאוס מהגפנים בחצר ממש כשהיינו שם וחילק לכל הסועדים בערב הראשון, ותאנים (פחות טובות, מה לעשות) שנקטפו מהעץ בחצ,ר אותן קיבלנו בערב השני.

כעיר נופש המביאה אליה אנשים מכל העולם – עם יתרון ברור לבריטים/סקוטים; פאפוס מציעה גם מסעדות בינלאומיות.
יחד עם חבורה סקוטית חביבה מאדינבורו, אכלנו בשני מפגשים אקראיים במסעדה היפנית היחידה בפאפוס בדרך קברי המלכים, ובמסעדה איטלקית אחת מתוך רשת של שלוש מסעדות בשם פפרוני פיצה בפאפוס.

המסעדה היפנית Youkoso מאורגנת כמסעדת טפניאקי – היבאצ'י, בה יושבים סביב שולחנות המקיפים בחצי קשת את משטח העבודה של השף המלהטט. שף דויד שלנו היה טוב יותר בתעלולים מאשר בבישול, ובכל מקרה: טמפורה של דגים ושרימפס, וגיוזה (כיסונים מאודים במילוי בשר קצוץ), היו מעולים. גם הבשר הלבן בג'ינג'ר ושום שהגיע מהמטבח (איפה הגי'נג'ר והשום?) וגם הבשר הלבן שנחתך ונצלה על משטח ההיבאצ'י נוכח עינינו, היו יבשים. מחיר הארוחה ב- Youkoso, כולל בקבוק יין Monastero קפריסאי: 31 ליר"ק (לא כולל קינוחים).

פפרוני פיצה (Pepperoni Pizza) היא מסעדה איטלקית פשוטה, בלי הרבה חוכמות – מה שמביא אליה גם משפחות עם ילדים. אין כאן סודות: פיצות גדולות ודשנות, פסטות למיניהן, המבורגרים להשלמת התפריט המשפחתי, וגם תפוחי אדמה אפויים המלאים בתכנים מגוונים. שני מרקי מינסטרונה, תפו"ד עם שרימפס וגבינה, ספגטי פירות ים, סלט יווני וכוס יין, עלו לנו 17 ליר"ק.

כתובות:
Metaxas

8 Amfitrionos
יוצא מדרך קברי המלכים בפאפוס תחתית)
Tel. 26-945923
20% הנחה לכל המנות המוזמנות לפני השעה 19.15 (15% הנחה למשלמים בשעות אלה בכרטיס אשראי).
נוהג זה של מחירים מוזלים לפני שעות הלחץ של הערב קיים במסעדות רבות בעיר.

Melania
Tobms of the Kings Road
(בין גני המלכים והכפר Ikaria)
Tel. 26-945801


Youkoso
Tobms of the Kings Road
Tel. 26-910364
www.youkoso-japanese.com

Pepperoni Pizza
Chlorakes Ave
Tel. 26-954222
(יש עוד שני סניפים בעיר)


והנה גם מתכון פשוט וטעים:
חזה עוף (שניצל) באוזו


החומרים:
2 חזות עוף
2 בצלים בינוניים קצוצים
1 סלסלת פטריות שמפיניון חתוכות בחתיכות גסות
50 גרם חמאה
מעט שמן זית
1 קופסה שמנת לבישול (אפשרי של 15% שומן)
1 כפית חרדל דיז'ון
5 כפות אוזו

ההכנה:
ממיסים את החמאה יחד עם שמן הזית במחבת גדולה
מזהיבים את הבצל הקצוץ
מוסיפים את הפטריות ומערבבים מפעם לפעם – כ- 6 דקות, ומוסיפים כפית חרדל דיז'ון תוך ערבוב.
מוסיפים את השניצלים לטיגון קל משני הצדדים, ויוצקים את השמנת מעל.
מבשלים כ- 5 דקות ואז מוסיפים את האוזו ל- 2 דקות נוספות.
מגישים עם אורז וירקות מוקפצים קלות.

יאסו!






כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר