לבן ואדום חדשים מדלתון: ויונייה רזרב 2008 (שמרי פרא), עלמה 2007

ויונייה רזרב 2008 (wild yeast): ביין בולטים ניחוחות אפרסק לבן ופרחים, וכן ניחוח הדבש והקרמל המגיעים מהחבית. היין בעל מרקם דבשי ועשיר, עם איזון בין פרי לעץ וסיומת ארוכה

יקב דלתון משחרר לשוק יינות חדשים: ויונייה רזרב 2008 (שמרי פרא), ועלמה 2007

ויונייה רזרב 2008 (wild yeast)
ענבי הוויונייה מגיעים מכרם בגובה כ-750 מ' באזור הרי ירושלים. הבציר נערך בשבוע האחרון של חודש אוגוסט.
האשכולות נסחטו בשלמותם על מנת למנוע קריעת של הקליפות וקבלת מרירות מיותרת. בשיטה זו מקבלים מיץ עדין מאוד וכמעט צלול לחלוטין. כ-30% מהמיץ עברו תהליך של תסיסה ספונטנית ללא הוספת שמרים מבחוץ. בתהליך כזה השמרים המבצעים את התסיסה הינם שמרים פראיים (wild yeast) אשר נמצאים על קליפת העינב ובסביבת היקב.
תוך מספר שעות החל המיץ לתסוס מעצמו. במהלך התסיסה נבדקת הטמפרטורה של היין, וכן קצב התקדמות התסיסה על מנת לוודא שאין התחממות יתר. עם סיום התסיסה הושאר היין על משקעיו למשך כ-3 חודשים, במהלכם עברו השמרים ערבוב לתוך היין (bettonage) כל שבועיים.
לאחר מכן עורבב היין עם שאר מרכיבי הבלנד אשר תססו בתסיסה רגילה, והועבר לחודש נוסף בחביות.
ביין בולטים ניחוחות אפרסק לבן ופרחים, וכן ניחוח הדבש והקרמל המגיעים מהחבית. היין בעל מרקם דבשי ועשיר, עם איזון בין פרי לעץ וסיומת ארוכה.
הוויונייה מתאים למנות כגון דג בגריל, ברווז או עוף צלויים.
מחיר מומלץ לצרכן: 74 ₪

עלמה 2007
היין הינו בלנד של קברנה סוביניון (65%), מרלו (22%), וקברנה פרנק (13%).
הענבים ליין זה מגיעים משבע חלקות שונות, כל חלקה נבצרה בנפרד והותססה בנפרד. החלקות נבצרו בתאריכים שונים בין אמצע ספטמבר לאמצע אוקטובר.
עם סיום התסיסה האלכוהולית עברו היינות תסיסה מלולקטית, אשר ריככה אותם ונתנה להם מרקם קטיפתי. לאחר שהייה של כ- 12 חודשים בחביות עורבב הבלנד הסופי מהיינות הנבחרים. לאחר מכן הועבר היין לשהייה של חודשיים נוספים בחביות, משך ההתיישנות הכולל: 14 חודשים. היישון בוצע בחביות צרפתיות, 30% מהן חדשות והשאר בנות שנה ושנתיים.
היין בעל צבע אדום עשיר. באף מורגש ניחוח ציפורן, פלפל, תה ירוק וקרמל. בפה מורגשים טאנינים צעירים, הגוף בינוני-כבד והסיומת ארוכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר