לומדים את מקצועות היין במכללת אוהלו עם סטאז' בצרפת

התוכנית, במסגרת המרכז ללימודים מתקדמים שבחסות המכללה, מורכבת משלושה אשכולות לימודים: מקצועות חקלאות הגפן והכרם, מקצועות ייצור היין, ומקצועות ניהול היקב ושיווק היין

במכללה האקדמית לחינוך, מדעים וספורט "אוהלו" בקצרין, תיפתח בקרוב תוכנית חדשה ללימודי מקצועות היין.
התוכנית, במסגרת המרכז ללימודים מתקדמים שבחסות המכללה, מורכבת משלושה אשכולות לימודים: מקצועות חקלאות הגפן והכרם, מקצועות ייצור היין, ומקצועות ניהול היקב ושיווק היין.

בסיום הלימודים יקבלו הסטודנטים תעודת מקצועית של בוגר המסלול ללימודי היין של המכללה ושל בית הספר ליין CFPPA שבחבל בורגון בצרפת. הבוגרים ילמדו במשך שנתיים מלאות, הכוללות סטאז' בצרפת. הם יוכלו להשתלב במגוון תפקידים בתעשיית היין בארץ ובחו"ל. כמו כן, לבוגרים תינתן האפשרות להיבחן בצרפת ולקבל תעודה מקומית שתקנה להם את האפשרות להשלמת הלימודים לתואר ראשון במדעי היין באוניברסיטה בצרפת. הלימודים יתקיימו במשך יום וחצי בשבוע במרוכז.
 
ראש המסלול הוא טל פלטר, אשר למד והתמחה בתורת הייננות באוסטרליה וכיום מנהל את יקב פלטר הנחשב שממוקם בקיבוץ עין זיוון:טל פלטר
פלטר אומר: " אין זה סוד כי היין הישראלי, ובמיוחד זה המיוצר באיזור רמת הגולן בו פועלת המכללה, הפך למילה נרדפת לאיכות, אולם עד כה לא נלמדה בישראל תורת הייננות בצורה כה מקצועית ומקיפה. תעשיית היין המתפתחת בישראל דורשת וצריכה להמשך התפתחותה, לימודים ארוכים ומעמיקים במקצועות היין. כעת מביא המרכז ללימודים מתקדמים שבמכללת "אוהלו" את הבשורה לחובבי ושוחרי תרבות היין, לעוסקים בתחום בייקבים הגדולים ובייקבי הבוטיק, ולבני קיבוצים ומושבים אשר מחזיקים בקרקעות ובאמצעי ייצור. כל אלה יוכלו עתה להסב את עצמם בצורה מקצועית ומדעית לענף ייצור היין המרתק והרווחי, ולתת לו את התנופה הנדרשת מתחום מרתק המתפתח בצורה מדהימה בארץ".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר