לילי מטבח שף של אייל נאור – לאירועים קטנים בהשראת הסבתא

אייל נאור: "מדלת היציאה אני מוציא שגרירים". צילום רוית תורקיה
מאחורי Lili מטבח שף עומד אייל נאור, הבעלים של חברת EXP להפקת אירועים עם יותר מ-25 שנות ניסיון בהפקת אירועים פרטיים ועסקיים. את ההשראה קיבל אייל מסבתו ממנה ספג את האהבה לאירוח ובישול

את אייל נאור אני מכיר שנים רבות כמארגן אירועים גדולים, כזה שעם מיקרופון מדונה מנהל, מכוון, מווסת את עובדיו ביד רמה ועם זאת בשקט ואווירה נעימה. לפני כשש שנים התחלתי לשמוע לקוחות אומרים כי הם מתחילים לקיים אירועים במקום שהפך בזמן קצר למקום הלוהט בתל אביב לאירועים קטנים – החדר הפרטי בבניין פנורמה בדרום תל אביב – מתחם ג'יפאי למדי של תעשייה קטנה ושירותי עיצוב, דפוס, גם קצת בתחום המזון ומה לא, סמוך לבית המעצר אבו כביר ולא רחוק ממנו גם במראה. מה זה החדר הפרטי הזה? שאלתי, ואם המקום פרטי, אז למה אתם מקיימים בו את האירוע?

המרפסת של חדר פרטי. צילום מדף הפייסבוק
המרפסת של חדר פרטי. צילום מדף הפייסבוק

את התשובה קיבלתי כשהגעתי למקום וראיתי שמי שעומד מאחורי החדר הפרטי (להלן חדרפרטי – חווית אירוח), הוא לא אחר מאותו אייל נאור שעבר מאירועים גדולים לאירועים קטנים יותר, אך באותן מקצועיות והקפדה על כל פרט- שיצרו עוד יותר הזמנות אירועים של מיטב החברות בתחומים השונים. ואז, אחרי מספר שנים, הוזמנתי לחנוכת " Lili מטבח שף – חלל אורבני מעוצב בתל אביב, שמצטרף לחדרפרטי-חווית אירוח בבעלות היזם והמפיק אייל נאור. הבנתי שאני צריך להגיע למקום ולהבין מאייל נאור מה קורה פה. מילא מקום אחד לאירועים קטנים בבניין ללא הוד והדר, אבל שניים באותו בניין ובאותה קומה. נפגשנו בלילי (הרשו לי לכתוב זאת בעברית) ממש דקות לפני תחילת אירוע ההשקה, כשאייל מקדיש לי זמן בעיצומן של ההכנות, מרוכז לגמרי בשיחה איתי, ובמקביל רואה הכל ושם לב להכל. האמת, קשה לי עם אנשים כאלה.

אייל, למה התחלת את חדרפרטי, ולמה דווקא כאן?

במקום בו הוקם חדרפרטי לפני פחות משש שנים, היה המשרד שלי. קראתי אז כתבה בגלובס על חללים אלטרנטיביים בניו יורק, שהופכים לחללי אירוח באזורים תעשייתיים במקומות מגניבים. קראתי, והכתבה לא עזבה אותי. אחרי שבוע לקוחה הזמינה אותי לארוחת תודה במסעדה על אירוע שארגנתי לה, והעלתה אותי לחדר הפרטי שם. הסתכלתי על המקום ואמרתי 'יש לי כזה'. חזרת למשרד והודעתי: מקימים חדר פרטי. לופט של 180 מ"ר הפך לחדר לכ- 25 אנשים. תכננו, בנינו, ונוצר חדר. בחלום הכי ורוד שלי לא דמיינתי שיהפוך למקום לאירועים – מי יבוא לשם? רציתי מקום לארח פעם בשבוע קבוצה – זה היה הרעיון הבסיסי. זה עבד כך חצי שנה, עד שנכנס חבר ואמר: 'אתה אידיוט? כל הרעש בפייסבוק וזה החדר הפרטי? אתה לא מבין שאין בשוק פתרון לקהל של 30-80 איש? יש לך מרפסת, יש לך מקום'. תוך שבועיים הפכנו את חדרפרטי למקום שהוא היום, וכל השאר היסטוריה. היום מארחים שם עד 150 איש, והמקום עסוק מאוד – 250 אירועים בשנה. המקום הצליח, וזה לא מובן מאליו. לא האמנתי שיהיה ככה. אני מפיק אירועים המון שנים, ולאט לאט למדתי איך לתפעל ולמקסם את חדרפרטי.

לילי. צילום גל פלוטניקוב
לילי. צילום גל פלוטניקוב

אז למה לילי?

סבתי לילי שנפטרה לפני כשנה וחצי בגיל 93, מאוד אהבה לבשל ולארח. בגיל 90 היא עדיין בישלה ואירחה – שאבתי ממנה השראה ותשוקה וחיבור לאירוח ואוכל. שוב, גם את המקום החדש לא תכננתי. רצינו להגדיל את חדרפרטי, חיפשנו חלל כדי לפתוח במקום מטבח אחורי. את המקום עיצבו איציק ופיי מסטודיו Dehabatwork. רציתי להשתמש בו ביום כמשרד ובערב לאירועים. זה החזיק פחות מחודש, כי יש ביקוש לאירועי בוקר, ואז נפתח רשמית לאירועים קטנים. בחדרפרטי איבדנו את הרצון הראשוני לארח פעם בשבוע 20 איש. פה היה רצון לחזור למקור – המקום ל- 20-30 איש, ואנחנו מעניקים את החוויה הכי טובה שיש, למשל האלכוהול הכי טוב. כוס וויסקי עולה לי כמו כוס יין נטופה (היקב איתו בחר אייל לעבוד), קמפרי זול יותר מיין. עכשיו מצליחים לגעת בקבוצות קטנות.

לילי. צילום גל פלוטניקוב
לילי. צילום גל פלוטניקוב

מה הערך המוסף של המקום?

אני לא מסתכל רק על הכסף. הייתה כאן השקעה ענקית של כמיליון שקל על הריסת הכל ובנייה מחדש, ללא פרופורציה לכמות האירועים והאנשים. אבל אני מאמין בעצמי ובצוות שעובד איתי. כולם אוהבים מה שעושים. בספטמבר היו יותר מ- 12 אירועים בלילי, עם השקה רכה ללא שיווק בכלל – רק על הרזרבות לחדרפרטי. יש ביקוש עצום פוטנציאלי. בגוגל מתבצעים 35,000 חיפושי "חדר פרטי" בחודש, ומתקשרים אנשים שמחפשים לאירועים משפחתיים ועסקיים חדר פרטי – מה שחדרפרטי תכלס היום כבר לא. זה אומר ש- 400,000 איש בשנה מחפשים חדר פרטי.

לילי. צילום גל פלוטניקוב
לילי. צילום גל פלוטניקוב

מה אתם מציעים בלילי?

סביב שולחנות אפשר לארח כאן עד 40 איש בהגשה, או עד 80 איש באירועי קוקטייל. שטח הלופט 130 מ"ר והמרפסת 75 מ"ר. האווירה אורבנית ומטבח השף פתוח. יש לנו מערכות קול, הגברה והקרנה מהמתקדמות ביותר, ומוזיקת הרקע נתפרת במיוחד לכל אירוע. לילי כשר בשרי – חדרפרטי לא; כי זה נותן מענה לצורך. אלעד בן דויד הוא השף בשניהם (בעבר בין השאר בסבסטיאן וגרקו). סגנון האוכל ישראלי מאוד, קונים את חומרי הגלם הכי טובים – נותנים להם כבוד גדול ומנסים לא לקלקל אותם. בשרים טריים בלבד, שום דבר קפוא, ירקות – עונתיים.

לילי. צילום שאולי לנדנר
לילי. צילום שאולי לנדנר

מה הכי אוהבים לאכול אצלכם?

הכי אוהבים שווארמה; קצת שכונה. פשוטה, לא מתחכמת, טעימה בטירוף. בשר פרגית מתובל בפיתה חמה.  לא מתפשר על הביסים האלה של הפרגית בפיתה עם טחינה ולימון כבוש. בגלידה עברנו לזו של בוזה. אותם מחירים כמו קודם – והרבה אושר. אין פשרה; תמיד להגיש את הכי טוב שיש ולא להיות חזיר ברווח. בשני המקומות יש תמחור אחיד כל השבוע ובכל ביקוש. אין שינוי באוכל ואין במחיר.

לילי. צילום שאולי לנדנר
לילי. צילום שאולי לנדנר

מה תחושת הלקוחות?

מדלת היציאה אני מוציא שגרירים. לחדרפרטי יש ציון 4.7 מתוך 5, עם 442 ביקורות בגוגל – נדיר. אין ציון כה. אני שומר על זה, ולמי שנותן לי ציון לא טוב אני מתקשר לשאול למה, כדי להבין וללמוד.

לסיום אני אומר לאייל כי יש אמרה צרפתית" "אף פעם אין שניים בלי שלישי" ושואל אותו מה יהיה המיזם השלישי שלו אחרי חדרפרטי ולילי. "לא האמנתי שיהיה שני. חמש שנים הציעו לי הצעות לעשות, להצטרף. ואני שאלתי בשביל מה אני צריך? כל השנה אני כאן ואני מחויב. אני המבקר הכי גרוע של המקום – לא חוסך ביקורת מהמקום ומעצמי, אבל נותן לאנשים חופש ליצירתיות. זו השתעבדות ועבודה קשה מאוד ומהנה מאוד. הגעתי ליעוד שלי בתוך 25 שנות הפקת אירועים – לצאת מרוצים, ליצור להם חוויה. לא חושב על שלישי".

Lili מטבח שף – דרך בן צבי 84 תל אביב. בית פנורמה, קומה 6, לופט 632. 03-7174322. חניה חינם בחניון בית פנורמה,  פתוח ראשון-שישי. כשרות תל אביב יפו

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר