ליפול או לעוף – המסע של דבי מצקין לחיים ולאוכל

חלקו השני של הספר מוקדש לאוכל עם כ- 60 מתכונים ב- 6 פרקים: סלטים, מרקים, פסטה, דגים, בשרים, וקינוחים. המתכונים בספר הם אלה עליהם גדלה דבי

ליפול או לעוף

המסע של דבי מצקים לחיים ולאוכל

מאת דבי מצקין

סגנון אוכל: דלית רוסו

צילומים: אפיק גבאי, נמרוד סונדרס, אילנה מצקין

עיצוב גרפי: גלית גץ, סטודיו רוזנפלד logo

כותרים הוצאה לאור

המחיר 88 ₪

"הבטתי למטה מפסגת הכרמל וידעתי שעומדים בפני שני מסלולים בלבד, ליפול אל התהום או להמריא לשמיים. קרני השמש נצצו מעלי והפניתי אליהם את מבטי. יש משמעות לחיי. לאלוהים יש תוכניות עבורי ואני מתכוונת לעוף". אלו הם  הרהוריה של דבי מצקין, מחברת הספר שהמציג את תמצית סיפור חייה, כאשר אהבתה הגדולה לבישול ליוותה אותה בחייה והייתה מרפא למכאוביה. לדבי מצקין היה הכול. היא טיילה בעולם, חוותה חוויות ומפגשים מרתקים, התגוררה באחוזות ובבתי פאר, וחבריה היו מהאליטות החברתיות ועשירי עולם, אך לא הייתה מאושרת. עד שהגיעה לגיל 50 חסמה טראומת העבר את דרכה לשחרור. ביום הולדתה ה- 50 עמדה על צוק ברכס הכרמל, וקיבלה החלטה ששינתה את חייה לתמיד.

צילום ארכיון דבי מצקין
צילום ארכיון דבי מצקין

הספר משקף את אהבתה העצומה של הבשלנית דבי מצקין, שמציג רק חלק קטן מארכיון המתכונים העצום שלה, ובמקביל מאפשר הצצה אל סיפור חייה המרתק. חלקו הראשון של הספר מתחיל בבוגוטה קולומביה בשנת 1963, ומספר על עושרה של משפחתה, הבריחה לאמריקה מברוני הסמים הקולומביאנים, הבית במיאמי, אהבה ונישואים לגיורא בשנת 1977, מות אימה, מסעותיה של דבי לכבוש את העולם, המסע הרוחני שחוותה ועוד. בין הסיפורים ותיאורי הזמן והתקופה שזורים צילומים משפחתיים.

צילום ארכיון דבי מצקין
צילום ארכיון דבי מצקין

חלקו השני  של הספר מוקדש לאוכל, עם כ- 60 מתכונים ב- 6 פרקים: סלטים, מרקים, פסטה, דגים, בשרים, וקינוחים. המתכונים בספר הם אלה עליהם היא גדלה – מנות מיוחדות שלמדה לאהוב מאימה ומסבתה, מהמקומות והתרבויות שפגשה ברחבי העולם. חלק מהמתכונים בספר נשמעים מוכרים, אך הנגיעות והקריצות של דבי יוצרות גרסאות מיוחדות שלהן. מנות נבחרות מסקרנות מהספר: סלטים – סביצ'ה מנגו, סלט כרוב סיני; מרקים – מרק עוף קולומביאני, גספצ'ו ספרדי; פסטה – פסטה פיקנטי, רביולי ברוטב וודקה; דגים – סביצ'ה פרואני, דג במלח בנוסח איטלקי; בשרים – צוואר כבש ממולא, תרנגול הודו בנוסח מרוקאי; קינוחים – בלקרסה ארגנטינאית, טרייפל אנגלי.

בימים אלה מצלמת דבי תוכנית בישול לערוץ ITV האמריקאי, ובה היא תארח במטבח שבביתה דיפלומטים מהעולם. היא מציעה את כישורי המטבח שלה לאירועי בוטיק, מארחת בביתה לסדנאות בישול הכוללות טיפים לעיצוב שולחן האוכל ועצות שימושיות לאירוח שליקטה מרחבי העולם בבתים בהם התארחה. דבי גם מרצה ומספרת את סיפור חייה ומבשלת בפני קהל.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר