ללגום עם סוסונים

היה צריך לחמם מעט את כוס היין שביד או להמתין קמעא עם היין בפה בטרם בליעה, על מנת לקבל את מלוא הסיפוק והעניין שבטעימת היין החדש של זאב דוניה – הפטיט וורדו פלוס 2005

אחדים מחבריי הטובים הנם שוחרי יין וצרכני יין כבדים מאוד, ולפיכך, כשהזמינו אותי הבוקר להצטרף אליהם לביקור ביקב סוסון ים במושב בר-גיורא, על מנת לאסוף יינות עתידיים שהגיע פרקם ושהוזמנו כשעדיין היו בבתוליהם בחביות, הצטרפתי בשמחה.

ידעתי כי זאב דוניה יקבל אותנו בשמחה, ושכמו תמיד תהא זו הזדמנות פז לפגוש את זאב, לטעום מהיינות שבחביות ולשמוע מה חדש.

היה די קר היום בבוקר ביקב סוסון ים, ועל השולחן שביקב המתינו לנו כבר מספר בקבוקים וכוסות לטעימה. לא צריך להיות חד עין, בכדי שהעין תהיה שבויה מיידית בבקבוק עם התווית הסגולה כשעליה מתנוססת חתימת טביעת אצבע מרשימה, ועם יין חדש, כך מסתבר, מבית המדרש של יקב סוסון ים.

לומר את האמת, היה צריך לחמם מעט את כוס היין שביד או להמתין קמעא עם היין בפה כשהוא עובר מצד אחד לצד השני בטרם בליעה, על מנת לקבל את מלוא הסיפוק והעניין שבטעימת היין החדש של זאב דוניה – הפטיט וורדו פלוס 2005.

מדובר ביין העשוי מבלנד ייחודי של 66% ענבי פטיט וורדו ו- 34% ענבי קברנה סוביניון. הסיבה שזאב הוסיף את המילה פלוס על יד הפטיט וורדו, מלמדת כי אין מדובר ביין זני אלא בבלנד, ולפיכך המילה פלוס.

בדרך כלל ישמשו ענבי הפטיט וורדו כתוספת חשובה ליינות המרכיבים בלנד בסגנון בורדו, וגם אז יהיו אחוזי התוספת של ענבים אלה מול חלקם של הזנים האחרים בבלנד נמוכים יחסית.
אולם בבלנד של סוסון ים הם המרכיב העיקרי. נכון עשה זאב דונייה שהחליט שלא לתת לענבי הפטיט וורדו לעמוד בזכות עצמם, ולכן חיזק את המבנה והמעטפת בתוספת ענבי קברנה סוביניון.

התוצאה המתקבלת היא יין נמרץ, פירותי, עם מיצוי פרי רך, צבע ארגמני סגול בוהק ועשיר, ארומות וטעמים המשלבים פירות יער אדומים, רמז קל למנטה, עם נימה של מתיקות מדומה ברקע, וקופסת סיגר. זהו יין לא מסונן, המזכיר שוב את היינות הייחודיים של יקב סוסון ים המביאים עמם חלון לים התיכון ולסגנון עשייה.
זהו יין שיילך מצוין עם אוכל. אני ניסיתי אותו עם גבינות ועם פיצה, אבל אצלי בבית אהבו אותו גם לצד שוקולד.

היין עשיר בטאנין, הוא יושן 20 חודש בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקני, הוא עגול וחלק, נעים ומעט מתובל לקראת סיום. מחירו כ- 75 ₪.

לפי מה ששמענו מזאב, לא בטוח שיהיה מיין זה גם מודל 2006, וזאת לנוכח דלילות הפרי מחד, ודרישות התמחור הגבוהות מאידך בעבור הפרי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר