למה אנחנו מופתעים מאוכל טוב ויין במחיר נגיש במלון?

מופע 'פניני אופרה' עם סולניות וסולני האופרה הישראלית היווה את המנה העיקרית, אבל אוכל טעים ברמה גבוהה עם יין טוב, הם הבסיס לקיום. צילום קובי דימנט
הכותב קובי דימנט מגדיר את עצמו כחובב יין ולא כמקצוען. בנוסף למזון ושתייה כחלק מצריכה רחבה ומושכלת של תרבות, בעיקר צילום, קולנוע, ספרות ומוזיקה. בענייני מוזיקה משקיע זמן רב ומנהל קבוצה גדולה, תוססת ופעילה של חובבי מוזיקה קלאסית בפייסבוק. את ההתעניינות ביין התחיל כבר בשנות השמונים, כשכאן הייתה שממת יין. מבשל להנאתו והנאת חבריו . עבד כיועץ השקעות בשוק ההון ובעל השכלה אקדמאית ביהדות

ברור שיהיה מחיר כלשהו עבור הצירוף המבטיח שבכותרת. הנה תג המחיר: המקום הוא קיבוץ. המסעיד הוא בית מלון. הסביבה התרבותית היא אופרה. אפשר לפהק ולעזוב כבר עכשיו את הכתבה, ואפשר גם להמשיך ולהבין למה יצאתי מרוצה.

צילום קובי דימנט

בראשית הייתה חיבתי למוזיקה קלאסית עם פינה חמה מיוחדת לאופרה, בהמשך מאות שעות של קונצרטים ונחת מכול זה. ובפליק פלאק מרהיב בחרתי לבלות סוף שבוע במופע שנקרא 'פניני אופרה', בו סולניות וסולני האופרה הישראלית הממוקמת בתל אביב בבניין בעל השם המחייב 'משכן" וידועה גם כאופרה של רחוב שאול המלך, מופיעים בצפון הארץ – סוג של Guilty pleasure עבורי.

צילום מיוטיוב המלון

קיבלתי המלצה על מלון 'פסטורל'  בכפר בלום, שיש לו כמה וכמה מעלות: השם המחייב שמזכיר את הסימפוניה השישית מאת בטהובן; המיקום באצבע הגליל בלב עמק החולה, סמוך למקום שבו הירדן נוצר ממפגש שלושת הנחלים – חצבאני בניאס ודן; הטענה המסקרנת של המלון  המובאת כלשונה: "פסטורל הוא לא רק מלון בצפון, הוא עולם שלם של תרבות וחוויות מרוממות נפש. גלו את אירועי עונת התרבות ה-19 של פסטורל". כך התברר לי שהם חוגגים כבר עשרים עונות של מופעי תרבות  במתכונת סוף שבוע מובנה של אוכל, טיול ומופעים.

שף אוהד איבגי. צילום קובי דיאמנט

השמועה שמדובר באוכל גלילי שמכין שף מוכר, ושהארוחות ילוו ביין, שימחה את ליבי מאוד. מצאתי לנכון להטריח את שף המלון לראיונות ולצילומים כדי להבין ולקבל הסבר לגבי שיטת העבודה בהסעדה רבת משתתפים. השף הוא אוהד איבגי, דמות ידועה בצילומים מרהיבים באינסטגרם (ohad_ivgi). לא נותר אלא לגלות את הקשר בין צילום לבין טעם.
שאלתי הראשונה נגעה להתאמת יין לאוכל, שהרי היין נכלל בארוחה. האכזבה לא איחרה לבוא (מהפך עוד יגיע בהמשך), כאשר היין שהוגש הוא מהסדרה הנמוכה של טפרברג; יין שמזכיר את אולמות האירועים ברחוב המסגר.

בהיותו בן דודו של יוסי בן אודיס, המסעדן התל אביבי שתהילתו על מסעדה בעלת תרבות יין, אוהד שראה את אכזבתי ניחם אותי. עם נחמה פורתא זאת פיתחתי  ציפיות לתפריט היין בתשלום של המלון, ואכן שם נפתחה נחמה גדולה.

שף איבגי ואיסמעיל אחראי חדר האוכל. צילום קובי דימנט

אך לפני כן אחזור לאוכל המוגש במלון פסטורל. לארוחות ענק במלונות כבר התרגלנו, אבל כאן  הושג שיא אסתטי וקולינרי. האני מאמין של  השף אוהד הוא מטבח פיוז'ן – שפע של מטבחים, דגש על צבע וסימטריה בהגשה, מבחר ענק שיאפשר לכל טועם למצוא את מקומו, והכל אמור להיות טעים ללא פשרות. בעיקר התפעלתי מההפתעות שהגיעו כחלק מעושרו של התפריט:  קונפי אווז טובע בשומנו הטעים, בשר ראש ברוטב פלפלים יבשים ומנה גדושה של חריפות, חריימה צפון אפריקאית לצד השניצל שזה עתה טוגן. רביולי בפסטו שמנת לארוחת בוקר זו בהחלט  אלטרנטיבה נעימה לגבינות, דגים לחמניות מגזרת ארוחות בוקר בבתי מלון.

צילום קובי דימנט

הכנת מזון לכ- 450 אורחים במהלך סוף שבוע או כנס, היא בעיניו נקודת אמצע בין עבודה כשף מסעדה, דבר שעשה באשדוד, ובין עבודתו בקלאב הוטל אילת שם שירת 1,500 אורחים בכל פעם.

צילום קובי דימנט

אכלתי במלון פסטורל בימים חמישי, שישי ושבת, גם ארוחות מלאות וגם בקבלות פנים ובמפגש סיום. הצבעוניות, השפע, היופי של ההגשה  ואדיבות המלצרים, כאשר על תפקוד הצוות בארוחות אחראי מנהל חדר האוכל איסמעיל, הפתיעו את מי שרגילים לפשרות הישראליות הנפוצות.

צילום קובי דיאמנט

את האוכל מכין צוות של שלושה עובדים, תחת הדרכתם של השף אוהד איבגי והקונדיטורית נטלי קריידן. על פי ההספק שלהם והמראה המושלם של שולחנות האוכל, מדובר בסופרמנים של ממש. את היומרה לגרום לחדר אוכל במלון לתפקד כמסעדה, הצליח אוהד להוכיח כשהעמיד דוכן סטייקים, עם גריל-מן שהכין את האנטרקוט לעיני הסועד ועל פי מידת העשייה הרצויה לו (גילוי נאות – אכלתי שניים).

צילום קובי דימנט

אחרי יום גיליתי את מה שבאמת שימח אותי. תפריט יינות ישראלים כשרים במחיר סביר לגמרי עבור מלון, וכמעט מציאה בהשוואה למחירי מסעדות. לדוגמה: שרדונה ירדן רמת הגולן 130 ₪, בלאן דה נואר הרי גליל 100 ₪, אלון ואלה הרי גליל 120 ₪ כל אחד. יראון הרי גליל 2017 – 150 ₪, מחיר יין בכוס כ-30 ₪. כאן נפתח הפתח לליווי הגון לארוחה טובה ושופעת.

המנה העיקרית היו עבורי ההופעות האופראיות, שעליהן תוכלו לקרוא בדף הפייסבוק שלי או בקבוצה 'מוזיקה קלאסית, רומנטית, עתיקה ומודרנית' שלי, אבל אוכל טעים ברמה גבוהה עם יין טוב, הם הבסיס לקיום. תל אביב היא אמנם בירת העולם, אבל כפר בלום כבר נושף בעקביה.

צילום קובי דימנט

תגובה אחת

  1. אין על אוהד איבגי
    האכיל שרים מליונרים ואנשי העולם הגדול.
    ילד מוכשר ועוד נשמע עליו רבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר