לקראת תשעה באב: המגדלים נערכים לעלייה במכירת דגים

לקראת תחילת חודש אב בו שומרי מסורת רבים נוהגים לא לאכול מאכלי בשר לציון האבל על חורבן בית המקדש, צופים בארגון מגדלי הדגים עלייה משמעותית בצריכת הדגים

ביום ד' השבוע יחל חודש אב, בו נוהגים רבים משומרי המסורת בישראל לא לאכול מאכלי בשר, לציון האבל על חורבן בית המקדש שהתרחש בט' באב.

בארגון מגדלי הדגים צופים כי האיסור על אכילת מאכלי הבשר, יחד עם ימי הקיץ, יעלו באופן משמעותי את צריכת הדגים במשקי הבית בישראל.
ההערכה היא כי הצריכה בשבוע בין ראש חודש אב (22/7) עד לתשעה באב תשווה לצריכת חודש מלא.

משקי ארגון מגדלי הדגים מספקים בדרך כלל כ-19,000 טון דגים בשנה .ההערכה היא בתקופה של הימים עד לצום ימכרו המגדלים כ-250 טון דגי קרפיון, כ-250 טון דגי אמנון, כ-100 טון דגי בורי, וכ-100 טון של דגי מוסר, כסיף, באס ואדמונית – כמות שהיא כפולה ממכירה בימים שהם אינם ימי אבל

יוסי יעיש, מזכיר ארגון מגדלי הדגים, אומר: "ככלל, הציבור הישראלי מביע אמון רב בדגי הבריכה בתקופת הקיץ, ורואה בהם מאכל קייצי אולטימטיבי. ללא ספק ימי חודש אב מהווים שיא צריכה שדומה לתקופת חגי תשרי ופסח".

ארגון מגדלי הדגים בישראל הוא אגודה חקלאית שיתופית. הארגון הוקם בשנת 1938 ומונה כיום 38 חברים פעילים. בבריכות הדגים באזור העמקים בית שאן גלבוע והירדן מיוצרים כ-70% מכמות הדגים בארץ. יתרת הדגים מגיעים מאזור החוף, המפרץ והגליל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר