לראשונה בישראל גלוקוזאמין כתרופת מרשם: מפחית ב– 57% את הצורך בהחלפת מפרק הברך

ארטריל הוא הגלוקוזאמין היחיד בישראל הרשום כתרופת מרשם, בעוד כל יתר מוצרי הגלוקוזאמין המקובלים בארץ רשומים כתוספי תזונה, ללא מרשם רופא.

בשורה למי שסובלים משחיקת סחוס וכאבי ברכיים.
חברת מעבדות רפא משיקה בישראל טיפול תרופתי לשחיקת סחוס (דלקת מפרקים ניוונית), הניתן במרשם רופא ונקרא ארטריל (Arthryl).
הטיפול התרופתי מבוסס על גלוקוזאמין הניתן במנה יומית אחת המכילה 1,500 מ"ל.
ארטריל הוא הגלוקוזאמין היחיד בישראל הרשום כתרופת מרשם, בעוד כל יתר מוצרי הגלוקוזאמין המקובלים בארץ רשומים כתוספי תזונה, ללא מרשם רופא.

שחיקת סחוס (דלקת מפרקים ניוונית) – לא רק מחלה של קשישים
דלקת מפרקים ניוונית (שחיקת סחוס) הינה מחלת מפרקים כרונית אשר גורמת לכאבים במפרקים, לתחושת נוקשות, למגבלה בתפקוד היומיומי, חוסר יכולת לבצע פעילות גופנית, וכתוצאה מכך לפגיעה באיכות החיים.
על פי נתוני הערכה כלל עולמיים, כ- 40% מבני ה– 65 ומעלה סובלים מדלקות מפרקים, אך למרות מה שנהוג לחשוב, צעירים רבים סובלים מהמחלה, בעיקר אלו העוסקים בספורט בצורה אינטנסיבית או בעבודות מונוטוניות. מחקרים רבים הוכיחו כי ארטריל מטפל בתסמינים של שחיקת סחוס, ואף מאט את קצב התקדמות המחלה.

ארטריל הוא בעל מבנה כימי המבטיח יציבות גבוהה והגעה למפרקים.
החומר הפעיל בארטריל הינו גלוקוזאמין סולפאט גבישי (Crystalline glucosamine sulfate) המקנה לגלוקוזאמין יציבות רבה יותר לאורך כל חיי המדף שלו. בנוסף, היציבות של הטיפול מאפשרת לגוף לקבל את המינון היומי המומלץ ומסייעת להגעה של ריכוזים גבוהים של החומר הפעיל אל המפרק ומעלה את יעילות הטיפול.

את הטיפול בארטריל ניתן להתחיל מיד עם אבחון המחלה, והוא מומלץ במצבי מחלה בדרגת חומרה קלה עד בינונית. טיפול מוקדם בארטריל החל משלביה המוקדמים של המחלה עשוי להגן על הסחוס במפרק, למנוע את הידרדרות המחלה, ואף להגן על המפרק בעתיד.

על פי מחקרים קליניים השימוש בארטריל מתחיל להשפיע על תסמיני המחלה (כגון כאב ונוקשות) כשבועיים מיום התחלת הטיפול. בטיפול ארוך טווח אף הוכיח ארטריל הפחתה משמעותית של 57% בסיכון להחלפת מפרק הברך, ואיפשר חזרה לתפקוד.

על ההבדל בין תרופה לתוסף תזונה
תרופות מחויבות על פי חוק לבצע מחקרים קליניים מבוקרים, ולהוכיח כי הן יעילות ובטוחות. תוספי התזונה, מאידך, אינם מחויבים על פי חוק לבצע מחקרים קליניים מבוקרים, ואכן רוב תוספי התזונה בשוק נמכרים ללא שנבדקו במחקרים קליניים מבוססים.
מסיבה זו אסור על פי חוק לייחס לתוספי התזונה סגולות ריפוי ולטעון להתוויה רפואית. לעיתים קרובות, תוספי תזונה מתבססים בטענותיהם על מחקרים קליניים שבוצעו על תרופות, ומייחסים לעצמם סגולות רפואיות שלא שייכות אליהם.
ארטריל (Arthryl), בניגוד לתוספי התזונה המכילים גלוקוזאמין, עמד בדרישות הרישום של משרד הבריאות ושל מדינות רבות נוספות באירופה, והוכיח יעילות ובטיחות במחקרים קליניים רבים.

בדיקות שבוצעו בארצות הברית ובקנדה העלו שבתוספי התזונה המכילים גלוקוזאמין, עלולים להיות פערים משמעותיים בין מינון החומר הפעיל הרשום על גבי האריזה לבין הכמות שנמצאה בפועל. בחלק מתוספי התזונה אף נמצאו רק 18% מהחומר הפעיל. משמעות הדבר היא שיש סיכון כי חולים הנוטלים תוספי תזונה של גלוקוזאמין, לא מקבלים את המינון הנחוץ, ולכן התוספים אינם יעילים. בניגוד לכך, Arthryl עבר את כל בדיקות האיכות והיציבות הנדרשות על ידי רשויות הבריאות, ותכולת הגלוקוזאמין שבו מדויקת ואחידה בכל אריזה.

ארטריל מיוצר על ידי חברת Rottapham באיטליה, ומיובא לישראל על ידי מעבדות רפא. מנה יומית אחת מכילה את כל מינון הגלוקוזאמין סולפאט המומלץ (1,500 מ"ג) ליום.
ארטריל נמכר בישראל בצורת אבקה להמסה בכוס מים ומיועד לשתייה מיידית בסמוך לארוחה.
ניתן להשיג את התרופה בכל בתי המרקחת הפרטיים במחיר של 120 שקלים, והיא נמצאת בביטוחים המשלימים של קופות החולים לאומית, מאוחדת ומכבי במחיר של 60 שקלים.
המחירים הם לאריזה של 30 שקיקים המספיקים לשימוש למשך חודש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר