לראשונה בישראל הוענקו פרסי "מוצר השנה – בחירת הצרכנים"

בין המוצרים: הגבינה הבולגרית הפרוסה של גד, שמן הזית של זיתא, וחלב יוטבתה מועשר במינרלים וברזל

פרסי 'מוצר השנה – בחירת הצרכנים' הם פרסים בינלאומיים, שמוענקים ב-18 השנים האחרונות למוצרי צריכה חדשניים במדינות שונות בעולם, ומהשנה הם מוענקים גם בישראל.
מדובר בפרס מיוחד, משום שמי שבוחר את המוצרים הזוכים – הם הצרכנים של כל מדינה. בישראל, בוצעה הבחירה על ידי מדגם מייצג של 3,000 צרכנים מגיל 15 ומעלה.

תהליך הבחירה מתבצע על פי מתודולוגיית מחקר אחידה, המיושמת על ידי חברת המחקר הבינלאומית TNS. בישראל, בוצע המחקר על ידי TNS טלגאל. במחקר נבחנות אטרקטיביות המוצרים ושביעות הרצון של הצרכנים שהשתמשו בהם בפועל. שקלול של מרכיבים אלה מאפשר לבחור את 'מוצר השנה' בכל קטגוריה.
פרסי מוצר השנה מוענקים מלבד בישראל גם בבריטניה, צרפת, ספרד, פורטוגל, איטליה, בלגיה, הולנד, צ'כיה, הונגריה ומדינות רבות נוספות.

פרסי 'מוצר השנה' מסייעים לצרכנים לזהות, לרכוש ולהתנסות במוצרים חדשים, שהומלצו על ידי צרכנים אחרים אשר בחנו אותם, התנסו בהם והם שבעי רצון מהם. זיהוי המוצרים הנבחרים נעשה באמצעות לוגו 'מוצר השנה' אשר הזוכים רשאים להשתמש בו על אריזות המוצרים שלהם במשך כל שנת 2006.

לוגו מוצר השנה אפקטיבי, משום שהוא יוצר התנסות רבה של לקוחות הנענים להמלצות חבריהם הצרכנים, דבר המגדיל ב-10% בממוצע את מכירות המוצר הזוכה.

כל המוצרים שהוגשו כמועמדים ל'מוצר השנה' נסקרו על ידי צוות מומחים, בראשותו של פרופ' יעקב הורניק מן הפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל אביב.
המומחים ווידאו כי המוצרים שהוגשו לתחרות עומדים בקריטריונים של חדשנות ואישרו את העברתם של החדשניים ביותר למחקר הצרכנים.
בין השאר היו חברים בצוות המומחים בני גאון, גבי רוטר, יורם דר, יצחק קאול, העיתונאיות נורית ארד ועירית ברנר ועוד.
בישראל, מארגנים את פעילות "מוצר השנה" אתי עמיעד וערן יסעור.
לצדם, לוקחים חלק בארגון פעילות מוצר השנה בישראל גם העיתון הכלכליThe Marker מקבוצת "הארץ", אתר האינטרנט וואלה!, חברת אי סי נילסן, ומגזיני הקמעונאות "קופה רושמת", ו"קופה ברשת".

הזוכים בפרסי 'מוצר השנה'
1. מוצר השנה בתחום המשקאות הקלים: תפוזינה אקטיב של יפאורה תבורי.
סדרת נקטרים בטעמים תפוזים, הדרים, אשכולית אדומה, פומלית, תפוז-גזר ונקטר הדרים.
מדוע היא חדשנית? משום שחברת יפאורה-תבורי מייצרת כיום את הנקטרים באותו טעם מוכר, אך עם מחצית מכמות הקלוריות. כדי לבצע זאת, מכילים המשקאות רק סוכר פרי וסוכרלוז – ממתיק דל קלוריות שמקורו בסוכר טבעי, ללא טעם לוואי וללא מגבלות בריאותיות.

2. מוצר השנה בתחום החלב: חלב יוטבתה בוקר טוב.
חלב בטעם וניל, עם 3% שומן, המתאים במיוחד לצריכה עם דגני בוקר.
החדשנות בחלב נובעת מהצלחתה של יוטבתה להעשיר אותו בסידן, ויטמינים, מינרלים וגם ברזל, שהוכח כבעל יכולת ספיגה בגוף. תוספים אלה, מאפשרים להעשיר את התזונה היומית, במיוחד לאור העובדה שטעמו של החלב אטרקטיבי בעיני ילדים.

3. מוצר השנה בתחום הגבינות החצי קשות: גבינה בולגרית פרוסה של מחלבות גד.

עד לא מזמן, שווקה הגבינה ב'גושים', שאותם היה צריך לחתוך בסכין. כיום, החדשנות במוצר בולטת לעין: היא משווקת כשהיא פרוסה, ומונחת על מגשית, שניתן לשלוף מן האריזה מבלי להתלכלך או להירטב.

4. מוצר השנה בתחום הגבינות הצהובות: אצבעות עמק של תנובה.
חטיף אצבעות מגבינת מוצרלה, שצורתו חדשנית ושניתן לנשנש אותו ולקחת אותו לכל מקום. אצבעות עמק של תנובה ארוזות כל אחת באריזה אישית והן מוצר אידיאלי לילדים, שמקבלים שליש מתצרוכת הסידן היומית המומלצת מאכילה של שתי אצבעות.

5. מוצר השנה בתחום מעדני החלב לילדים: גמדים ארוחת בוקר של שטראוס.
החדשנות במוצר נובעת מפיתוח טכנולוגי של שטראוס, שלקחה את מעדן הגמדים המוכר, והוסיפה לגבינה הטעימה גם מחית דגנים במרקם חלק ומחית פרי טבעי, מה שהופך כל גביע לארוחת בוקר עשירה, מלאת אנרגיה ומשביעה יותר לילדים.

6. מוצר השנה בתחום המיונז: מיונס של אסם.
חדשנות המוצר נובעת מהצלחתה של אסם להפחית באופן משמעותי את 65% אחוזי השומן של המיונז הרגיל, ולהעמידם על 5%. למרות אחוזי השומן המופחתים, המיונס הינו בעל מרקם, צבע וטעם, הדומים למיונז לייט המכיל 30% שומן.

7. מוצר השנה בתחום השמנים: שמן זית זיתא 100% מתאים לכל.
שמן זית שהחידוש הגדול בו, הוא שהוא מתאים לכל השימושים במטבח, כולל טיגון. חברת זיתא הצליחה לשלב בין שמן זית כתית עם שמן זית מזוכך, וליצור שמן זית מעודן, מתאים לכל.

8. מוצר השנה בתחום השוקולד: סדרת שוקולד פרה אוורירי של עלית.
החדשנות במוצר נובעת מתהליך הייצור שלו, במהלכו מוחדרות לעיסת השוקולד בועיות אוויר. הדבר הופך את הנגיסה בו לקלה יותר, אוורירית יותר ונמסה יותר בפה.

9. מוצר השנה בתחום הסוכריות ללא סוכר: סדרת סוכריות MUST של עלית.

הטעמים: מיקס יוגורט תות ויוגורט אוכמניות; מיקס יוגורט תפוז ויוגורט בננה; לימון, קפה, מנטה, אפרסק וריבת חלב.
בסדרה החדשה הצליחה עלית לייצר סוכריות טעימות מופחתות קלוריות, המכילות 8-9 קלוריות לסוכריה בלבד, כאשר כל סוכריה ארוזה בנפרד באריזה אטומה, לנשיאה נוחה.

10. מוצר השנה בתחום טיפוח העור: סדרת DOVE לחיטוב ועיצוב העור של יוניליוור.

11. מוצר השנה בתחום צבעי השיער: קולור אקספרט של לוריאל פריז.

12. מוצר השנה בתחום חומרי הניקוי: סדרת סיליט באנג של רקיט בנקיזר.

13. מוצר השנה בתחום מוצרי התינוקות: שמן ספריי קליל ג'ונסונ'ס בייבי של ג'ונסון אנד ג'ונסון.

14. מוצר השנה בתחום המוצרים לנשים: טמפוני קוטקס של חוגלה קימברלי.

15. מוצר השנה בתחום ה- NON FOOD: נייר טואלט לילי פנטזי עם הטבעת כלב הפאפי של חוגלה קימברלי.
פרס החברה החדשנית של השנה הוענק לקבוצת עלית שטראוס, על זכייתה בארבעה פרסי מוצר השנה עבור גמדים ארוחת בוקר, חלב יטבתה בוקר טוב, סדרת שוקולד פרה אוורירי וסדרת סוכריות MUST.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר