לראשונה מיקבי בנימינה: בנימינה רזרב זינפנדל

יקבי בנימינה הציגו במפגש שהתקיים במסעדת רוטשילדס' בתל אביב, יין חדש בסדרת בנימינה רזרב: בנימינה רזרב זינפנדל. זן זה, הנפוץ בעיקר בקליפורניה, מצטרף לזני הסדרה ומשלים אותה לסדרה של עשרה זנים

יקבי בנימינה הציגו במפגש שהתקיים במסעדת רוטשילדס' בתל אביב, יין חדש בסדרת בנימינה רזרב: בנימינה רזרב זינפנדל. זן זה, הנפוץ בעיקר בקליפורניה, מצטרף לזני הסדרה ומשלים אותה לסדרה של עשרה זנים.

בנימינה רזרב זינפנדל 2007
יין אדום יבש בעל גוון ארגמני עמוק, ארומות בולטות של תות שדה בשל, פלפל שחור, ורעננות של מנטה.
ליין בעל מבנה מלא ומאוזן. הוא מוכן לשתייה כבר כעת, אך ימשיך ויתפתח בשנים הקרובות. 

היין עשוי 100% ענבי זינפנדל מכרם יחיד בשיפולי נחל תבור בגליל התחתון, המשלב קרקע חרסיתית עמוקה עם אדמת טרה רוסה וריכוז משתנה של חלוקי נחל.
תנאי האקלים באזור מתאימים לזן זה שדורש מזג אויר חם ויבש על מנת להגיע להבשלה אחידה ללא סיכון לפגיעה בבשלות האשכול. 

הענבים נבצרו בחודש ספטמבר 2007 בבציר לילי. לאחר הפרדת הענבים משדרות האשכולות הם הועברו למיכלי תסיסה קטנים בהם עברו השריה קרה של שלושה ימים על מנת להגיע למיצוי מוגבר של חומרי צבע וטעמי פרי.
בהמשך התרחשה התסיסה האלכוהולית והיין שהה בסה"כ קרוב לשלושה שבועות במגע עם הקליפות עד הסחיטה.

לאחר הסחיטה היין עבר הצללה קלה בטרם הועבר לחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. היין שהה בחביות האלון במשך 14 חודשים, ובסיומם נבנה הבלנד בין החביות השונות והיין הועבר למילוי עם מינימום תהליכי סינון והצללה.
לאחר המילוי המשיך היין להתבגר עוד כשישה חודשים במרתפי היקב.

אסף פז, יינן יקבי בנימינה שהוביל את הטעימה, אומר כי הזינפנדל הוא ענב כמו תירס: אשכול קומפקטי, קליפה מאוד דקה, שבעבר עשו ממנו את יין הרוזה של היקב כי לא ניתן היה לעשות ממנו יין עם יותר מ- 11-12 אחוז אלכוהול.
ב- 2006 נעשה פיילוט,  והזינפנדל 2007 יוצא לשוק עם 14.3%אלכוהול.אחרי ששהה בחביות אמריקאית – מן הסתם הרגיש את האמריקאיות של הזן.. יוצרו ממנו 6,000 בקבוקים, מאחר שבכרם הפיקו 800-900 ק"ג לדונם לעומת 2 טון שמפיק זינפנדל סטנדרטי.

מחיר לצרכן: 90 ש"ח
להשיג בחנויות היין ובמסעדות ברחבי הארץ.

לטעימת הזינפנדל קדמה טעימת שרדונה 2008 רזרב ללא חבית:
הענבים מגיעים מכרם צובה, מחלקה בת 10 שנים שניטעה עבור יקב קסטל, שלא היה זקוק לכל תנובתה והציע אותה ליקבי בנימינה, שקיבלו את ההצעה מדובר בחלקה צפופה, שהבציר בה ידני, והניב 5,000 בקבוקים.
אסף פז מספר שב- 2007 היתה כמות דומה של השרדונה, אך המפיץ בארה"ב קנה 90 אחוז מהמלאי מרוב התלהבות, מאחר שאמר כי ליין יש טעם של שאבלי צרפתי משובח.

.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר