מדריך כרטא לפטריות מאכל ורעל בישראל – זיהוי איסוף ומתכונים

ליקוט פטריות עשוי להיות מעניין וחווייתי, ואף יכול להסתיים בטעימתה של פטרייה חדשה הערבה לחך. אך כדי למנוע הזעקת אמבולנס כתוצאה מטעימת פטרייה רעילה כדאי ללמוד ולהכיר את הכללים המקדימים לזיהוי ואפיון הפטרייה

מדריך כרטא לפטריות מאכל ורעל בישראל
זיהוי איסוף ומתכונים
מאת ד"ר דליה לוינסון
עיצוב: אילנה קפצ'יץ
הוצאת כרטא
מחיר מומלץ: 98 ₪

ספר זה נושא שם מבטיח (פטריות מאכל) ומאיים (פטריות רעל) כאחד.
כיום ידועים בעולם כ-100,000 מיני פטריות, ומשערים כי עוד כ-200,00 מינים ממתינים להגדרת המומחים. מדריך זה עוסק במינים החשובים והמעניינים בארצנו, ובכמה מינים חדשים שנתגלו לאחרונה.

ליקוט פטריות עשוי להיות מעניין וחווייתי, ואף יכול להסתיים בטעימתה של פטרייה חדשה הערבה לחך. אך כדי למנוע הזעקת אמבולנס כתוצאה מטעימת פטרייה רעילה כדאי ללמוד ולהכיר את הכללים המקדימים לזיהוי ואפיון הפטרייה.

"מדריך כרטא לפטריות מאכל ורעל בישראל" מבקש לסייע בהכרת הפטריות הנפוצות בארץ ולהקל את זיהוין. לכל פטרייה "תעודת זיהוי" משלה, תמונה צבעונית מרהיבת-עין ופרטים נוספים, להרחבת הידע. במדריך מוצעים גם מסלולי טיול מיוחדים בבתי-גידול של כמה מיני פטריות, הניתנות לזיהוי בקלות. בסוף הספר מובאים גם מתכונים שאפשר להכין על פיהם מעדנים מיוחדים וטעימים.

ד"ר דליה לוינסון, בוגרת הפקולטה לחקלאות ברחובות, בעלת תואר מוסמך מאוניברסיטת איידהו (ארה"ב), ובעלת תואר דוקטור מהמכון לאבולוציה שבאוניברסיטת חיפה. לוינסון חקרה פטריות והתמחתה בגנטיקה ובמחלות של צמחים. נמנתה עם תלמידי פרופ' זהר (זהרה) אביזהר הרשנזון, מחלוצות חוקרי הפטריות בארצנו, כיום חוקרת פטריות, מורת-דרך מוסמכת ומדריכת טיולי טבע.

המתכונים  כוללים רטבי פטריות, נזיד ארניות, פטריות מוקרמות בתנור, פסטה פפרדלה עם פטריות טריות – ועוד.
לא בטוח שתרכשו את הספר בזכות המתכונים, אך אם תוודאו שליקטתם פטריות מאכל ולא פטריות רעל, תוכלו ליהנות ממטעמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר