מה חדש אצל עידו לוינסון?

כמה נחמד "לקפוץ" אל השכן, ובמיוחד כשלשכן יש יקב במה שהיה פעם חניון המכונית של אבא, או אם תרצו בצרפתית: Garage de Papa, האפלסיון המיוחד של יקב הגראז' של עידו לוינסון ופאפא אמנון

כמה נחמד "לקפוץ" בבוקרה של שבת אל השכן, ובמיוחד כשלשכן יש יקב במה שהיה פעם חניון המכונית של אבא, או אם תרצו בצרפתית: Garage de Papa, האפלסיון המיוחד של יקב הגראז' של עידו לוינסון ופאפא אמנון. עידו ואמנון לוינסון

אם תספרו עליו לצרפתים, במיוחד בימים אלה בהם למילה גראז' יש אצלם קונוטציה של שריפת מכוניות ברחובות, הם ינידו כתף בתימהון, אבל אין ספק שזה אפלסיון שכדאי לא רק לשמוע עליו, אלא גם לטעום אותו.
וזה בדיוק מה שאנחנו עשינו בשבת שעברה, כשהגענו אל הלוינסונים לטעימות חבית ובקבוק.

לא נחזור על כל הסיפור של יקב לוינסון, רק נציין כי הגראז' דה פאפא הלבן השנה יהיה עשוי לראשונה לא רק מענבי שרדונה אלא גם סוביניון בלאן – כרגיל בלי ציון ההרכב.
ההרכב לא יופיע גם על תוית הגראז' דה פאפא האדום, העשוי מענבי פטי סירה, קברנה סוביניון ומרלו, בקופרמנטציה – התססת ענבים אדומים עם מעט לבנים, כי האדום נהיה חזק יותר משילוב פיגמנטים של ענבים אדומים ולבנים.
לעידו לוינסון לא חשוב לציין מה יש בבקבוק. "זה לא משנה. משנה הסגנון שנשאר – יין חומצי, יבש".

היין הלבן של עידו מאוכסן בחביות שחלקן חדשות, אך יש גם כאלה הנכנסות למחזור עידו לוינסוןהשביעי שלהן, ככלי קיבול שלא נותן כמעט עץ.
היין הלבן לא עובר תסיסה מלולקטית, לכן הוא מסונן, מבוקבק, ושוכב בבקבוקים למנוחה בגראז'.
את היין האדום הוא מיישן בחביות חדשות יותר – לריכוך.

את הענבים הוא בוצר כל שנה במקום אחר. השנה לראשונה מהגליל העליון לעומת אזור ירושלים עד עתה, וזאת כדי לקבל יותר חומציות.
מבציר 2010 ייצר עידו לוינסון 2,500 בקבוקי יין לבן ו- 3,500 אדום.
ולתזכורת: כ- 90 אחוז מיינות לוינסון נמכרים במסעדות.

טעימת יינות לוינסון:
חבית: שרדונה 2010 
טעימה בשלב התסיסה המלולקטית. יין בן 3 חודשים, משקף כבר עתה חמאתיות נעימה מאוד, חומציות טובה ופירותיות. היין מתוכנן להתפתח במיכלים עד מרס 2011, ואז יבוצע בלנדינג עם סוביניון בלאן, והיין יבוקבק ויחכה מספר חודשים טרם יציאה לשוק.

חבית: סוביניון בלאן 
כאמור מיועד לבלנדינג עם השרדונה, כאשר השרדונה הוא כמובן המוביל. בשלב זה ניכרת מתיקות מסוימת הנובעת מהשמרים. יין טוב בעל חמיצות נעימה. פרחוני מאוד. בעל סגנון של יין sancerre.
היין הזה יכול לעמוד גם בזכות עצמו, אבל עידו לא חושב כלל לעשות סוביניון בלאן זני או להפוך אותו לדומיננטי בבלנד עם השרדונה, ודוחה זאת בהחלטיות: "שרדונה מבוסס על שמנוניות, שבארץ היא גבוהה. סוביניון בלאן, לעומת זאת, מבוסס על חומציות, והיא נמוכה בארץ".

גראז' דה פאפא לבן 2009 
היין כבר מצוי ונמכר בשוק. בלנד של מספר זנים, שנבצרו במקומות שונים, במועדי בציר שונים, והותססו בהתססות שונות.
היין קליל יחסית. בעל חמיצות טובה מאוד. פרחוני, עשבוני, לימוני. מאוד אלגנטי. סיומת נעימה וארוכה. מומלץ לתת לו להתחמם ולהשתחרר למשך מספר דקות בכוס כדי לתת אכן את הריחות והטעמים המצופים ממנו. אין לו הטעם האופייני לשרדונה. יכול להאריך מספר שנים.

גראז' דה פאפא אדום 2008 
יוצא לשוק בימים אלה. בעל בוקה נפלא ומורכב של פירות אדומים, שוקולד, אדמה, תבלינים. חמיצות טובה. אין בכלל מרירות. סיומת טובה וארוכה, ההולכת ומתפתחת בפה. חמיצות נעימה מאוד בסיומת. נותן תחושה של מעין שילוב בין יין בורגון ליין פיימונט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר