מה חדש ביקב כרמי יוסף – ברבדו?

אנשי יקב כרמי יוסף – ברבדו, מקבלים את פני החורף בברכה, שמחים לגשמים, וגם שמחים לעדכן את קוראי אכול ושאטו באשר למתרחש אצלם ביקב

אנשי יקב כרמי יוסף – ברבדו, מקבלים את פני החורף בברכה, שמחים לגשמים, וגם שמחים לעדכן את קוראי אכול ושאטו באשר למתרחש אצלם ביקב

וכה הם כותבים לנו:
נתחיל עם הכרם שנמצא כעת בשלבים הסופיים של כניסה לתרדמה מלאה, עקב התקצרות הימים והירידה בטפמרטורת האויר.
הכרם עבר תיחוח קרקע באמצעות חריש שטחי, על מנת לאפשר חדירה טובה של מי הגשמים להם אנו מצפים. טמפרטורות הלילה הקרות גורמות להחשת שילוך העלים, אשר מלווה בהעלמות הכלורופיל הירוק והבלטת הצבע האדום בזנים הצבעוניים.

הכרמים הסובבים את היקב מרהיבים עתה בצבעם האדום זוהר, בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות ואחה"צ לפני השקיעה. במקביל חלה נשירת העלים אשר גמרו כבר לרוקן את תוכנם אל תוך השלד הרב שנתי של הגפנים (הגזע, הבדים והזמורות), שם הם יאגרו במשך החורף וישמשו להזנה הראשונית של השריגים והאשכולות המלבלבים באביב, עד שהעלים החדשים יהפכו ליצרנים באמצעות תהליך הפוטוסינטזה.

בחודש ינואר יושלם תהליך הכניסה לתרדמה, ונתחיל בפעולת הזמירה המיועדת לווסת את יבול השנה הבאה על ידי צמצום מספר הפקעים נושאי האשכולות המיועדים ללבלב באביב.
הלבלוב באביב יתרחש כאשר הגפן תיחשף למנות קור חורפי, על מנת לשבור את התרדמה ולטמפרטורת אביבית חמה ההכרחית ללבלוב הפקעים וצמיחת השריגים והאשכולות.

ביקב אנו עוסקים כעת בבדיקות וטיפולי יציבות, סינון ומילוי בקבוקים ביין השרדונה הכשר של בציר 2008. אנו עומדים לסיים את ריקון חביות היינות האדומים הכשרים מבציר 2007, ניקוי החביות הישנות וטיפול החביות החדשות ומילויין ביינות בציר 2008 ל- 12 חודשי יישון.
היינות האדומים של בציר 2007 – קברנה סוביניון, מרלו, ושיראז עוברים טיפול סופי
(fining) ליציבות ועידון לפני המילוי לבקבוקים שיחל בעוד מספר שבועות
.
ביקב יפה כל השנה – כל עונה והייחוד שלה. נשמח לראות אתכם כרגיל בימי שישי, להטעים אתכם בטעימות חבית וביינות המבוקבקים כמובן.

יקב כרמי יוסף
BRAVDO
הדר, טל. 050-2207022

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר