מה כדאי שילדינו יאכלו בארוחת הבוקר וארוחת 10?

במהלך החופש הגדול המסגרת נפרצת והכללים נשכחים, ואיתם נשכחים (בדרך כלל) גם כללי התזונה הנבונה. החופש מביא איתו פחות ארוחות מסודרות והרבה יותר חטיפים ונשנושים לא מזינים. החום הכבד גם מקשה על הפעילות הגופנית, והשילוב של ישיבה בחדר ממוזג מול הטלוויזיה או המחשב וערבים של בילויים ואוכל, יכול להביא לכך שאת החופש הגדול מסיימים עם עלייה במשקל.

החזרה לבית הספר מסמנת את החזרה למסגרת, גם למסגרת של אכילה מסודרת ובריאה. זה הזמן לחדש את ההיכרות עם קבוצות המזון: דגנים, ירקות, פירות, חלב ומוצריו ובשר. אפשר לשבת עם הילדים וללמד אותם את עקרונות התזונה ואת החשיבות שבאכילת ירקות, פירות, ומוצרי חלב דלי שומן.

לפני החזרה ללימודים, זה הזמן להיזכר כי ארוחת הבוקר היא ארוחה חשובה ביותר, וכי ילדים שאכלו ארוחת בוקר הצליחו יותר במבחנים שבדקו את יכולת הזיכרון בשעות הלימודים הראשונות.

מחקר מעניין אחר השווה בין שני סוגים של ארוחות בוקר: אחת בעלת אינדקס גליקמי נמוך (עשירה בסיבים תזונתיים), ואחת בעלת אינדקס גליקמי גבוה (מתוקה ועשירה בסוכר). המחקר הראה כי הילדים שאכלו את ארוחת האינדקס הגליקמי הנמוך, אכלו פחות בארוחה הבאה שלהם, ואילו הילדים שאכלו את הארוחה בעלת האינדקס הגליקמי הגבוה, אכלו יותר בארוחה הבאה.

מעניין לזכור כי גבינה לבנה היא בעלת אינדקס גליקמי נמוך ביותר, ותוספת של גבינה לבנה לארוחה הופכת אותה למשביעה יותר ומזינה יותר.

ארוחת 10 היא נושא בפני עצמו. כדאי לשבת עם הילדים ולהכין רשימה של האפשרויות השונות לארוחה זו (סנדויץ' עם גבינה, חומוס, אבוקדו, טונה או שוקולד), לדון בכל אפשרות ולבדוק אם היא בריאה או לא, ואז להחליט האם היא באה בחשבון או שמגבילים את האפשרות לפעם בשבוע, או שאולי מוותרים עליה בכלל.

כדאי מאד להיות יצירתיים, ולא לבחור תמיד בסנדוויץ'. גם מעדן חלב, סלט טונה או קופסה אישית של גבינה עם מקלות של ירקות חתוכים, יכולים להוות ארוחת 10 מעולה. מומלץ גם להוסיף תמיד פרי או ירק לשקית האוכל.


יעל אברבוך היא הדיאטנית הראשית של חטיבת בריאות ואיכות חיים של שטראוס






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה