מזונות העל שאתם חייבים להכיר

הסופר פוד הם מזונות הגדלים בדרך כלל במקומות אקזוטיים, וכוללים סוגים שונים של פירות, זרעים, עלים, צמחים וכו׳. קבוצת מזונות הסופר פוד הינה בעלת היסטוריה עתיקת יומין, ואף קיימים מזונות אשר ייחשבו לקדושים

אין אחד שלא מרגיש לפעמים שגופו נחלש, חסר אנרגיה וחיוניות. העולם המערבי מביא אתו קצב חיים שלפעמים קשה לעמוד בו. את שעות השינה אנו יכולים לספור על יד אחת, ורבות הפעמים שאנו סובלים מכאבים שונים. קיימת דרך המאפשרת לנו לאזן את גופנו באמצעות הוספה של מגוון רחב של מזונות הנקראים ״סופר פוד״. מזונות אלה מגיעים אלינו מכל העולם, ומספקים לנו מגוון של רכיבים תזונתיים להם הגוף זקוק, כגון ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, אנזימים, חלבונים ועוד.

למה מתכוונים כשאומרים ״סופר פוד״?
הסופר פוד הם מזונות הגדלים בדרך כלל במקומות אקזוטיים, וכוללים סוגים שונים של פירות, זרעים, עלים, צמחים וכו׳. קבוצת מזונות הסופר פוד הינה בעלת היסטוריה עתיקת יומין, ואף קיימים מזונות אשר ייחשבו לקדושים במדינות ובתרבויות מסוימות, אשר משתמשות בהם לריפוי ומניעה של מחלות רבות.
מזונות הסופר פוד הם שיקוף של השפע הגדול אותו הטבע יצר עבורנו, והם נחשבים למתנה המעניקה לנו ולגוף שלנו תחושה אנרגטית, של איזון וחוזק.

מי הם הכוכבים הנחשבים ל״סופר פוד״?
אחד ממזונות הסופר פוד הידועים בעולם כולו, נקראת אצת הספירולינה. הספירולינה גדלה באגמים של מים מתוקים, והיא מכילה בממוצע 65% של חלבון מלא – כמות אדירה של חלבון.
רבים יחשיבו אותה בתור פצצת אנרגיה טבעית, זאת משום שהיא מכילה את כל חומצות האמינו שגוף האדם זקוק להן, ויטמינים ומינרלים רבים. הספירולינה הוכחה במחקרים כמונעת תופעות לוואי ומחלות שונות, ביניהן סרטן, בעיות עיכול, אנמיה ועוד. האצה המופלאה, מצוינת לנשים בהיריון ולנשים מניקות, מאזנת את רמות הסוכר בדם, ומקלה עלינו במצבים של לחץ ועייפות כרונית.

סופר פוד הם מזונות בעלי יכולות ריפוי עוצמתיות. הם מחזקים את הגוף ואת המערכת החיסונית, מעלים את רמת האנרגיה, ואף מסלקים מהגוף רעלים ופסולת. מזון נוסף המכונה ״מעיין הנעורים הקסום״ נקרא תות הגוג׳י ברי. הפרי האדמדם אשר מזכיר בצורתו המיובשת צימוק ובצורתו הטריה אוכמנייה, גדל בעיקר במזרח הרחוק, מזין את גופנו ומעכב את תהליך ההזדקנות הטבעי שהגוף עובר, זאת תודות לכמות העצומה של נוגדי החמצון המצויים בו. הסינים והטיבטים מתנהגים לתותים האלה כפרי קדוש המשמש לטיפול במגוון מחלות. אחת מסגולותיו המוכרות ביותר, היא היותו של הפרי מחזק את מערכת הרבייה ותורם לשיפור היחסים האינטימיים. כמו כן, צריכה קבועה של תותי הגוג׳י ברי מגנה על עור הפנים מהשמש ומונעת גירויים של העור.

פלא נוסף שהטבע יצר נקרא ״עץ המורינגה״. מכל חלקי העץ כולל העלים, מייצרים אבקות, חליטות וטבליות שונות. העץ גדל במקור בהודו ,שם משתמשים בו לטיפול ב- 300 מחלות, דלקות ווירוסים שונים. הצמח הוכח במחקרים רבים כאנטי ויראלי, אנטי בקטריאלי, נוגד חמצון אדיר, נלחם באלרגיות ותסמינים רבים. באפריקה משתמשים במורינגה לטיפול בנגיף האיידס, ומחשיבים אותו לצמח הפלאים.

לצמח מורינגה יתרונות רבים, והוא מצויין לטיפול בבעיות פרקים, לחץ דם גבוה, בעיות עור, בעיות הורמונליות ועוד. הצמח מכיל בתוכו 90 חומרים מזינים, ביניהם מינרלים, חומצות אמינו, חומצות שומן חיוניות, נוגדי חמצון ועוד. בעץ אשר גדל בהרי ההימלאיה, משתמשים במדינות מסוימות לטיהור המים וכשומר על הסביבה.

לסיכום, מדהים להיווכח בשינויים שמזונות הסופר פוד גורמים לגוף. פרט להיותם מאזנים את גופנו, הם גם עוזרים לנו להשתחרר מהרגלי תזונה לקויים שאימצנו במהלך השנים. את מזונות הסופר פוד ניתן להתאים לאורך החיים הקצבי בו אנו חיים, להוסיף אותם לשייקים, יוגורטים, סלטים או תבשילים מסוגים שונים, מה שמייעל את תהליך הספיגה של הגוף ומשדרג את היום שלנו בצורה חיובית.

הכותבת חגית שביט היא נטורופטית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר