מחקר: אסטרטגיית 'כל יום מחיר נמוך' בסופרמרקטים היא בעייתית

מתברר כי אסטרטגיית המבצעים רווחית יותר.

חוקרים באוניברסיטת סטנפורד שבארה"ב הגיעו למסקנה כי אסטרטגיית "כל יום מחיר נמוך" (EDLP) בסופרמרקטים אינה מוכיחה את עצמה. המרוץ ל- EDLP שהחל בראשית שנות התשעים, שהמובילות שלו היו הרשתות וולמארט וקוסטקו, הכניס את הענף לתזזית מסוכנת.
כך מדווח TRENDS – הידיעון המקוון למגמות שיווקיות.

החוקרים בבית ספר למנהל עסקים של סטנפורד. בחנו רשתות מזון כדי להשוות בין אלה שבחרו ב- EDLP לבין אלה שבחרו באסטרטגיית המבצעים.
נמצא כי ה- EDLP מייצג אמנם הוצאות נמוכות יותר (בעיקר פרסום), אך הרשתות שבחרו במבצעים הראו הכנסות ורמת רווחיות גדולה יותר.

מחקר זה הוא הראשון המציג עדות ברורה כי שינוי המיצוב של רשת מזון הנו עתיר הוצאות, שכן המעבר משיטת הפרומו (מבצעים) ל- EDLP יקר פי שישה מאשר מעבר מ- EDLP לשיטת המבצעים.

פרשנות העורך שמחה סיגן: המונח EDLP תפס לו מקום של כבוד גם בקרב רשתות מזון בישראל, כאשר חלק מהן ניסו לבצע מעבר משיטת המבצעים לשיטת ה- EDLP. בעיה נוספת המתגלה מדי פעם במעבר זה, היא כי הציבור הנחשף לתקשורת השיווקית המקדמת את ה- EDLP אינו משתף פעולה, ובדיקות מראות כי לעתים בעיניו של הצרכן לא נעשה כל שינוי. לפני מספר שנים, בתחילת המיתון של שנת 2008, ניסתה רשת קרפור הצרפתית לעבור ל- EDLP, אך הציבור סבר כי מחיריה עדיין גבוהים כפי שהיו קודם לכן.

פורסם ב- TRENDS – הידיעון המקוון למגמות שיווקיות
www.trends-news.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר