fbpx

מחקר מגלה: 9 מכל 10 צרכנים מעוניינים ביותר מידע על מזון כשהם אוכלים מחוץ לבית

המחקר הרחב מאיר את הצורך ההולך וגובר של מסעידים בשוק המקצועי בשקיפות ומתן מידע תזונתי לצרכנים אודות האוכל שהם אוכלים, מקורות חומרי הגלם ובטיחות המזון, אשר יסייעו להם בבחירת ארוחותיהם מחוץ לבית
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

בעקבות המודעות הגוברת והולכת לתזונה נבונה, 9 מכל 10 צרכנים טוענים כי היו מעוניינים לקבל יותר מידע אודות האוכל שהם אוכלים מחוץ לבית. כך עולה ממחקר עולמי רחב היקף שערכה יוניליוור פוד סולושנס – ספקית שירותים לשוק המקצועי, בקרב 3500 צרכנים בשבע מדינות: ארה"ב, אנגליה, סין, גרמניה, רוסיה, ברזיל וטורקיה, האוכלים לפחות פעם אחת בשבוע מחוץ לבית.

על אף ההסכמה הבינלאומית אודות חשיבות השמירה על תזונה נבונה, רמת המידע הניתנת אודות מזון הנצרך מחוץ לבית, נמצאה כחסם מוביל ביכולת הצרכנים לנהל אורח חיים בריא ומאוזן.

המחקר הרחב מאיר את הצורך ההולך וגובר של מסעידים בשוק המקצועי בשקיפות ומתן מידע תזונתי לצרכנים אודות האוכל שהם אוכלים, מקורות חומרי הגלם ובטיחות המזון, אשר יסייעו להם בבחירת ארוחותיהם מחוץ לבית.

רוב הצרכנים במדינות מערביות ו- 9 מתוך 10 צרכנים במדינות שאינן מערביות, מבקשים יותר מידע אשר יסייע להם לנהל אורח חיים בריא יותר בשעה שהם אוכלים מחוץ לבית. 87% מהנשאלים הצהירו כי היו בוחרים תפריט בריא יותר אם היו מיודעים לגבי ערכה התזונתי של המנה.

שלושת הנושאים המרכזיים עליהם מבקשים הצרכנים מידע כאשר אוכלים בחוץ הם מקור המזון, אופן הכנתו וערכיו התזונתיים. בנוסף 66% מהנשאלים העידו כי הם מבקשים לראות סימון תזונתי המתייחס לרמת השומן, רמת המלח וכמות הקלוריות על גבי התפריט. בכל המדינות שנחקרו נראה כי מידע מסוג זה לוקה בחסר.

לגבי אופן הצגת המידע התזונתי לא נמצאה הסכמה בין כל הנשאלים, ומתן המידע נשאר כאתגר לתעשיית ההסעדה לפתח פורמט נכון ומתאים למסירת המידע לסועדים.

אורנה לוי, דיאטנית ראשית של יוניליוור פוד סולושנס ישראל, אומרת: "בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית בכל הנוגע לאכילה מחוץ לבית. במקביל ישנה עליה במודעות לכל הנוגע לתזונה נכונה ואורח חיים בריא. המחקר הנוכחי מעיד על צורך עולמי, במידע לסועד גם כאשר הוא אוכל מחוץ לבית ואין ספק כי יש כאן אתגר שכל העוסקים בשירותי הסעדה נדרשים לתת לו מענה".

המחקר העולמי נערך כחלק מסל השירותים והפתרונות של יוניליוור פודסולושיינס עבור השוק המקצועי. כחלק מסל זה מרחיבה החברה את שירותיה ומעניקה ללקוחות ידע נרחב בכל הנוגע להבנת סועד וצרכיו. לצורך כך עורכת החברה מחקרים מקיפים, מהם עולים צרכים, טרנדים ומגמות. את המידע המקיף חולקת החברה עם לקוחותיה (שפים, מסעדנים, מלונאים, קבלני מזון), ועל בסיסו נבנים במשותף קונספטים, תפריטים ומנות המסייעים להם לתת מענה לצרכים אלה.

במקביל למחקר העולמי ערכה יוניליוור פוד סולושנס ישראל, באמצעות מכון המחקר מוניטור TNS, מחקר אודות עמדות הצרכן הישראלי בנוגע לאכילה מחוץ לבית.
מהמחקר עולה כי בדומה לעולם, לרוב הצרכנים (כ- 60%) חשוב לקבל מידע אודות הערכים התזונתיים של הארוחות אותן הם אוכלים מחוץ לבית.
כמחצית מהציבור מציין כי חשוב לו לקבל מידע תזונתי כאשר הוא אוכל במסעדה או בבית קפה. כ- 34% ציינו כי מידע זה חשוב להם כאשר אוכלים בחדר האוכל בעבודה, ו- 26% ציינו כי חשוב להם לדעת כאשר אוכלים בבית מלון.
הערכים המרכזיים אודותיהם מבקש הציבור לקבל מידע הם אחוזי השומן – כ- 63%; כמות הקלוריות – 58%; סוכר כ- 40% ומלח כ- 28%.
לכ- 34% מהציבור חשוב הרכב הארוחה הכולל, על פי אחוז שומנים, חלבונים ופחמימות.

יוניליוור פוד סולושנס ישראל הינה חלק מחברת יוניליוור פודסולושנס העולמית, הפועלת ב- 74 מדינות ברחבי העולם. החברה פועלת בתעשיית המזון למעלה מ- 130 שנה. צוות החברה כולל אנשי מקצוע, ביניהם 2000 שפים, המביאים עמם ניסיון רב לצד ידע נרחב אודות טרנדים ומגמות עולמיות.
החברה מספקת השראה, פתרונות קולינריים ומוצרים לשוק המקצועי. לחברה אלפי לקוחות, ביניהם בתי מלון, מסעדות, בתי קפה, קבלני מזון, אולמות אירועים ורשתות מזון ישראליות ובינלאומיות.
מוצרי החברה מיוצרים לפי סטנדרטים עולמיים ועוברים תהליך הבטחת איכות קפדני. בנוסף, צוות שפים – יועצים בעלי ניסיון רב בתחום ההסעדה והקונדיטוריה, עומדים לרשות הלקוחות לפיתוח מגוון פתרונות יעיל של העסק והמטבח ולסיוע בשדרוג התפריט והתאמת המנות ללקוחות.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

כתבו תגובה