מחקר שוק של טפרברג 1870: לקראת חג הפסח נוציא כ- 350 מיליון ש"ח עבור יינות ונשתה כ- 18 מיליון ליטר יין

כ- 45% מסך מכירות היינות השנתי המוערך בכ-850-950 מיליון ש"ח, מתבצעות לקראת חג הפסח. השנה יהיה גידול של כ-10% בצריכת היין בישראל, ולקראת הפסח השנה יש גידול של כ- 20% במכירת יינות פרימיום

מחקר שוק שנערך ע"י יקב "טפרברג 1870" לקראת חג הפסח, קובע שלקראת החג יוציאו הישראלים כ-350 מיליון ש"ח עבור יינות לחג (לשולחן החג וכמתנות), וישתו כ-18 מיליון ליטר יין.

מוטי טפרברג, מנכ"ל יקב "טפרברג 1870", מציין שכ-45% מסך מכירות היינות השנתי המוערך בכ-850-950 מיליון ש"ח, מתבצעות לקראת פסח. ההערכה הנה שבשנת 2008 יהיה גידול של כ-10% בצריכת היין בישראל.

לקראת פסח השנה בולט גידול של כ-20% במכירת יינות פרימיום לעומת פסח הקודם. הסיבה: מודעות גוברת בארץ ליינות איכות, וכניסת זנים חדשים כגון הפינו נואר וסנג'ובזה, בנוסף לזנים המסורתיים – הקברנה, מרלו.

טפרברג מוסיף שבולטת התופעה שמיינות מתוקים לקידוש עוברים ליינות יבשים, וגם המגזר החרדי, שהיה רגיל לצרוך יינות מתוקים לקידוש, עובר ליינות איכות.

בישראל יש כ-400 יקבים (כולל יקבים משפחתיים ויקבי בוטיק) – גידול של כ-10% בהקמת יקבים חדשים בשנת 2008.
ההערכה היא שבשנת 2007 נמכרו בישראל כ-50 מיליון בקבוקי יין, מתוכם כ-75% תוצרת ישראל ו-25% תוצרת חוץ.

לפי הסקר, כ-70.7% מהישראלים שותים יין, מתוכם 65.7% נשים ו-76% גברים, ורק 29.3% מהישראלים לא שותים יין (מתוכם 24% גברים ו-34.3% נשים).
במקום הראשון נמצאים בני 35-44 ששותים הכי הרבה יין – 75.9%. במקום השני בני 45-54 עם 73.3%, במקום השלישי בני 25-34 עם 68.9%, וצעירים בגילאי 18-24 רק 65.1%.
כ-7.6% מהישראלים שותים לפחות כוס יין אחת ביום, כשהגברים שותים כמעט פי שניים מהנשים: 2.1% מהגברים השיבו כי הם שותים שתי כוסות ביום, לעומת 1.2% מהנשים ששותות שתי כוסות ביום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר