מחקר שוק שנערך ע"י יקב "טפרברג 1870" לקראת חג הפסח, קובע שלקראת החג יוציאו הישראלים כ-350 מיליון ש"ח עבור יינות לחג (לשולחן החג וכמתנות), וישתו כ-18 מיליון ליטר יין.
מוטי טפרברג, מנכ"ל יקב "טפרברג 1870", מציין שכ-45% מסך מכירות היינות השנתי המוערך בכ-850-950 מיליון ש"ח, מתבצעות לקראת פסח. ההערכה הנה שבשנת 2008 יהיה גידול של כ-10% בצריכת היין בישראל.
לקראת פסח השנה בולט גידול של כ-20% במכירת יינות פרימיום לעומת פסח הקודם. הסיבה: מודעות גוברת בארץ ליינות איכות, וכניסת זנים חדשים כגון הפינו נואר וסנג'ובזה, בנוסף לזנים המסורתיים – הקברנה, מרלו.
טפרברג מוסיף שבולטת התופעה שמיינות מתוקים לקידוש עוברים ליינות יבשים, וגם המגזר החרדי, שהיה רגיל לצרוך יינות מתוקים לקידוש, עובר ליינות איכות.
בישראל יש כ-400 יקבים (כולל יקבים משפחתיים ויקבי בוטיק) – גידול של כ-10% בהקמת יקבים חדשים בשנת 2008.
ההערכה היא שבשנת 2007 נמכרו בישראל כ-50 מיליון בקבוקי יין, מתוכם כ-75% תוצרת ישראל ו-25% תוצרת חוץ.
לפי הסקר, כ-70.7% מהישראלים שותים יין, מתוכם 65.7% נשים ו-76% גברים, ורק 29.3% מהישראלים לא שותים יין (מתוכם 24% גברים ו-34.3% נשים).
במקום הראשון נמצאים בני 35-44 ששותים הכי הרבה יין – 75.9%. במקום השני בני 45-54 עם 73.3%, במקום השלישי בני 25-34 עם 68.9%, וצעירים בגילאי 18-24 רק 65.1%.
כ-7.6% מהישראלים שותים לפחות כוס יין אחת ביום, כשהגברים שותים כמעט פי שניים מהנשים: 2.1% מהגברים השיבו כי הם שותים שתי כוסות ביום, לעומת 1.2% מהנשים ששותות שתי כוסות ביום.