מכירות פומביות של יינות חצו את קו 66 מיליון הדולרים ברבעון השני של 2008

מכירות פומביות בארה"ב של יינות מעולים ונדירים, הניבו ברבעון השני של השנה הכנסות של יותר מ- 66 מיליון דולר – גידול של 23% לעומת אותה תקופה אשתקד.

מסד נתוני המכירות הפומביות של ה- Wine Spectator עקב אחרי יותר מ- 11,000 אוספי יינות שנמכרו ברבעון הראשון והשני של השנה, למרות המצב הכלכלי בארה"ב.
זהו גידול של 2% מול הרבעון הראשון של 2008, אך יש לציין כי מדד הדאו ג'ונס ירד ביותר מ- 7% ברבעון השני של השנה לעומת גידול דו ספרתי ברבעונים קודמים.

הערך הממוצע נפגע מהביצועים הבינוניים של יינות בורדו 1961 (ירידה של 5% מהרבעון הרביעי של 2007), בגלל מצב היינות. אמנם אחדים מהקניינים הגדולים ישבו ברבעון זה על הגדר במה שקשור לקניות, אך שעור היינות הנמכרים, המהווה מדד למצב השוק נשאר על 93 אחוז ברבעון השני של 2008 – שעור נאה בהחלט.

על חולשה מעידה העובדה שהיו מספר מכירות מתחת להערכה הנמוכה ביותר, אם כי בצירים חדשים של יינות אספנות נהנו ממחירים גבוהים, מה שעזר לשמור על השוק.

במכירה של יקבי אודלן-סות'ביס נמכרה תיבה של DRC רומאנה- קונטי 1985 ב- 153,300 דולר (46% יותר ממחיר מכירות פומביות ממוצע של Wine Spectator), ו- 12 בקבוקים של שאטו פטרוס 1961 נמכרו ב- 102,850 דולר (עליה של 31%).

בבית המכירות זאקיס הניבו שלושה בקבוקים של DRC רומאנה-קונטי 2005 סכום של 45,410 דולר, עם הופעתו הראשונה של היין בשוק המכירות הפומביות.

בית המכירות האט דיויס הארט דיווח על מכירה של חמישה מגנומים של שאטו לה טור 1961 תמורת 43,020 דולר (81% יותר מהמחיר במסד נתוני המכירות הפומביות של Wine Spectator).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר