מכירות 20 חברות המזון והמשקאות הגדולות כ-35 מיליארד שקל, מעסיקות כ-43,000 עובדים

ענף המזון והמשקאות הינו מהענפים המעניינים, התחרותיים והדינמיים ביותר, מדובר בענף המהווה כ-87% מכלל שוק מוצרי הצריכה בישראל. במרבית שנת 2008 ניכרה מגמת של עליית מחירי חומרי הגלם, מגמה שהחלה להתהפך במעט עם פרוץ המשבר הגלובלי. מומחים בענף מעריכים כי המכירות הריאליות בענף עלולות לרדת ב-2009 בכ-3%.

בדירוג החברות המובילות בתחום המזון והמשקאות שביצעו כלכלני 'דנס 100', עולה כי סכום המכירות הכולל של 20 החברות הגדולות בישראל, הסתכם בשנה שעברה בכ-35 מיליארד שקל.
מהדירוג עולה כי המכירות של 20 החברות הגדולות רשמו בשנת 2008 עלייה של כ-9% לעומת השנה הקודמת.

עוד עולה מדירוג דן אנד ברדסטריט, כי 20 חברות המזון והמשקאות הגדולות מעסיקות בסך הכול כ-43,000 עובדים.

נטו – המזנקת הגדולה
חברת המזון הגדולה ביותר בישראל היא תנובה, שמכירותיה בשנה שעברה הסתכמו ב-7.13 מיליארד שקל – עלייה של 13.5% לעומת השנה הקודמת. תנובה מעסיקה כ-6,630 עובדים.

קבוצת שטראוס היא חברת המזון השנייה בגדולה בישראל עם מכירות של כ-6.25 מיליארד שקל – עלייה של כ-5% לעומת השנה הקודמת. קבוצת שטראוס, הכוללת גם את חברת עלית, מעסיקה כ-11,600עובדים, והיא המעסיק הגדול ביותר בתחום המזון.

במקום השלישי בדירוג נמצאת קוקה קולה ישראל עם מכירות של 3.5 מיליארד שקל (עלייה של 13.3%) ו-4,700 עובדים. 

אחריה קבוצת אסם עם מכירות של 3.2 מיליארד שקל (עלייה של 9.3%) ו-4,710 עובדים.

במקום החמישי בדירוג נמצאת חברת פרוטרום, המייצרת ומשווקת תוספי טעם, צבע וריח לתעשיית המזון. מכירות החברה הסתכמו בשנה שעברה בכ-1.7 מיליארד שקל – עלייה של 12.3% – והיא העסיקה 1,450 עובדים.

את הזינוק הגדול ביותר במכירות רשמה קבוצת נטו, שמכירותיה הסתכמו בשנה שעברה ב-1.689 מיליארד שקל (זינוק של 22%), ומספר המועסקים בחברה הסתכם ב-1,446.

במקום השביעי בדירוג נמצאת חברת מי עדן עם הכנסות של 1.456 מיליארד שקל ו- 2,466 עובדים.
יוניליוורישראל (מכירות של 1.45 מיליארד שקל), גן שמואל מזון (908 מיליון שקל) ויפאורה תבורי עם נתון מוערך של 820 מיליון שקל, סוגרות את רשימת 10 החברות הגדולות.

"המיתון יתבטא יותר בנתוני 2009"
ראובן קובנט, מנכ"ל 'דן אנד ברדסטריט ישראל', אומר כי "רוב חברות המזון הגדולות הצליחו בשנה שעברה להגדיל את היקפי המכירות שלהן ולהתמודד בהצלחה עם משבר הדולר הנמוך. עם זאת, תוצאות המיתון והמשבר הכלכלי יתבטאו בדירוג שיסכם את נתוני 2009 וסביר להניח שבתוצאות אלו כבר נראה את הירידה במכירות, ברווחיות ובמספרי העובדים של החברות הגדולות".

לדברי קובנט, "שוק המזון והמשקאות הישראלי הוא שוק תחרותי ועתיר סיכון. עם זאת, החברות הגדולות שנמצאות בראש הדירוג שלנו הן יציבות ורווחיות. המיתון הנוכחי יעמיד למבחן את שרידותן של הרבה מהחברות הפועלות בתחום".

דוחות, דירוגים וסקירות שוק ניתן לרכוש באמצעות אתר www.Allmarketing.co.il






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה