ממשיכים בחגיגה: מועדון יולו נכנס לשנה השביעית

המפגש הנוכחי של מועדון יולו – YOLO היה ה- 63 במספר, ופתח את השנה השביעית של התכנסויות חברי המועדון. המארח בחר הפעם במקבץ של יינות לבנים ואדומים, ובסיומו בקבוק שהוצא ממרתפו הפרטי ונשתה בטעימה עיוורת

המפגש הנוכחי של מועדון יולו – YOLO (ראו בסוף הכתבה מי זה ומה זה) היה ה- 63 במספר, ופתח את השנה השביעית של התכנסויות חברי המועדון. המארח בחר הפעם במקבץ של יינות לבנים ואדומים, ובסיומו בקבוק שהוצא ממרתפו הפרטי ונשתה בטעימה עיוורת.

ירדן, ויונייה, 2007
יין בעל צבע קש כהה (כמעט צבע דבש). אף פרחוני ופירותי עשיר, המשלב ריחות דבש, פרי סובטרופי ולימונית. זו מופיעה באופן בולט לאחר סחרורו של היין בגביע
היין בעל גוף בינוני, טעמי פרי סובטרופי, מלון, פרי הדר ותבלינים. מתיקות משולבת במרירות קלה ונעימה. הסיומת נעימה. בהחלט בסדר ביחס למחירו.
ציון יולו 13.55 (87). 80 ₪ בדרך היין

GEORGE VERNAY,CONDRIEU, CHAILLEES DE L'ENFER, 2006
פרקר נתן לו ציון 93 בשנת 2008, וציין במיוחד את הגוף המלא, החומציות החזקה המאוד אופיינית לשנה זו, ואת הסיומת המדהימה.
בטעימה שלנו מצאנו יין בעל צבע זהב לבן צלול ונאה. אף מרשים, מורכב, מעלה ניחוחות של אננס, פרחים, פירות טרופיים, ריחות אביב. יין שמנוני בעל גוף מלא, איזון מצוין, התפוצצות של טעמי אננס ופירות אחרים, תבלינים. הסיומת ארוכה ונעימה מאוד. נעדרת ממנו המתיקות המוכרת לנו בדרך כלל ביינות ויונייה הישראלים.
ציון יולו 15.7 (91-92). 380 ₪ בדרך היין

מנות הפתיחה שהתלוו לשני היינות הלבנים: קרפצ'יו סלמון מלווה ביוגורט ומלפפון בתוספת שמיר (מומלץ), ולאחריו טעימה של ממרח כבד.

ומכאן ליינות האדומים:
BOUCHARD PERE & FILS, BEAUNE, LE GREVES 1ER CRU VIGNE DE L'ENFANT JESUS 2004
צבע אדום כהה יחסית. אף נעים המשלב ריחות עור, אדמה, תבלינים, ובעיקר פלפל ירוק וטחב. לאחר סחרור בגביע עולים גם ריחות פירות היער. גוף טוב. יין חלק. חזק וצעיר. הרבה פרי. חמיצות נעימה וטנינים רכים.
יין טוב מאוד, אך מומלץ לחכות עוד מספר שנים ותתקבל תמורה עוד יותר טובה.
ציון יולו 14.5 (89). 180 ₪ בדרך היין

DENIS MORTET, GEVREY CHAMBERTIN MES CINQ TERROIRS 2004
היין קיבל ציון 90 ב- Wine Spectator. הוגדר  כיין מורכב וארוך, בצירוף המלצה לשתות אותו בין 2008-2015.
מצאנו יין בעל צבע אדום כהה מאוד ביחס למה שאנו רגילים ביינות בורגון. אף עמוק עם ריחות אדמה, אוכף, פטריות, תבלינים וחבית. טעמי פרי, שוקולד, גוף מלא. קצת חריף וחזק. הסיומת ארוכה ומורכבת. אולי אפילו קצת תוקפנית.
ציון יולו 15.25 (90-91). 350 ₪ בצרפת

לא לשכוח את המשך המנות: ניוקי נפלא מלווה באפונה, ערמונים ופטריות כמהין; ולאחריו מנת צלי עם אורז ואגס.

FAIVELEY, GEVREY CHAMBERTIN 1ER CRU LA COMBE AUX MOINES 2005
צבע בורגון/פינו נואר קלאסי צלול ויפה. אף קלאסי של מגוון ריחות המשלב פירות אדומים, אדמה רטובה, פרחים, ליקר. הגוף טוב. חזק. צעיר. מאוד טאניני. סיומת מצוינת שלא נגמרת.
מצוין כבר כיום, אך יכול עוד להתפתח באופן נפלא ולתת תמורה מעולה למחירו בשנים הבאות.
ציון יולו 16 (92). 410 ₪ בחו"ל

ANTONIN GUYON, CORTON GRAND CRU CLOS DU ROY 2005
יו ג'ונסון מגדיר את החלקה הזו כחלקה היותר טובה של הקורטון גרנד קרו.
ה- Wine Spectator ממליץ עליו לשתיה בין השנים 2014-2030 (נחיה ונראה), אנחנו לא חיכינו. בכל מקרה היין נפתח כשעתיים וחצי טרם שתייתו.
צבע בורגון מדהים ביופיו ובצלילותו. אף פירותי, מתובל בתבלינים, ריח עור, אוכף, סיגליות. מבושם. יין עגול, מאוזן, מוכן לשתייה. נעים מאוד בחך. גוף מלא ואלגנטי. סיומת ארוכה מאוד ומרובת טעמים.
ציון יולו 17.45 (95). 280 ₪ בחו"ל

ANTINORI, SOLAIA 1997
כפי שאתם רואים עברנו לאיטליה. היין אכן זוהה בטעימה עיוורת כיין איטלקי ע"י כל המשתתפים, ויש מי שגם העיז והתחייב לגבי אזור המוצא – בהצלחה מרובה.
יין זה הוכתר ע"י ה- Wine Spectator כיין השנה בשנת 2000. רוברט פרקר נתן לו ציון 96.
מצאנו יין בעל צבע אדום עמוק יפהפה, אף נפלא המשלב בין היתר ריחות מנטה, דיו, בשר, אבל עדיין מעט סגור. גוף מלא. עוצמתי. קטיפתי. סיומת ארוכה ההולכת ומפתחת מגוון טעמים, במהלכה אף ניכרת בה גם מעט מרירות.
ציון יולו 17 (94). נרכש באיטליה ב- 340 ₪ בשנת 2000. מחירו כיום גבוה בהרבה

המפגש הבא של המועדון מתוכנן לתחילת דצמבר.

מה זה YOLO
YOLO (you only live once), הוא מועדון חברים חובבי יין אותו הקמנו בשנת 2004. כולנו חובבי יין ותיקים, אשר החלטנו ליהנות יחדיו מהתחביב המשותף. אנו מתכנסים לערב יין ואוכל מדי יום ה' האחרון בחודש בביתו של חבר מועדון ולפי תוכנית שנתית קבועה מראש; בכ- 10 מפגשים שנתיים.
המארח קובע את תוכנית הערב ורוכש את היינות. נוהגים לטעום כ- 7-8 יינות שונים בערב, לכתוב ההתרשמות מהיין בטבלאות מוכנות ולתת ציון, על בסיס 20. כל יין נטעם, והחברים מציגים בעל פה כל אחד בתורו את דעתם ואת הציון. ממוצע הציונים נרשם ומתועד.
המטרות אותן קבענו לעצמנו: ליהנות, להכיר יינות שונים מהארץ ומהעולם, ברמותיהם השונות, ללמוד ולהעמיק בתחום היין ולגלות בו גילויים חדשים, וכאמור ליהנות מהערב המשותף. לכן אנו גם נוהגים לעתים לגוון ע"י שילובו של בעל מקצוע מתחום היין, ובביקורים משותפים ביקבים ובטעימות.
אנו מחווים דעתנו על היינות בפרמטרים מוכרים ובהתייחסות רצינית, אבל אנו מייחסים חשיבות קודם כול לאווירה המיוחדת שיצרנו, ולחוויה הכוללת של שתיית יין בחברותא ובלוויית אוכל מתאים, שגם הוא זוכה לתשומת לב מדי מפגש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר